با 10 میلیون کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟


اینکه با مبالغ کم، کجا سرمایه‌گذاری کنیم، سوال بی جواب خیلی از ماست. به خصوص حالا که سود تسهیلات کاهش پیدا کرده و بانک ها دیگر محل خوبی برای سرمایه گذاری محسوب نمی شوند. پول نیوز این سوال را از یک کارشناس سرمایه گذاری پرسیده است.

با 10 میلیون کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟پول نیوز- اگر همه سرمایه‌مان، 5، 10 یا در بهترین حالت 20 میلیون باشد، بهترین جا برای سرمایه‌گذاری کجاست؟ مجید فانی نایب رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران در پاسخ به این سوال، به پول نیوز گفت: نرخ سود بانکی کاهش پیدا کرده و دیگر صاحبان سپرده خرد نمی توانند روی سود تسهیلات اندوخته خود حساب چندانی کنند، در چنین شرایطی خرید سهام شرکت ها، بهترین کار ممکن است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تاکید کرد: در شرایط کنونی، انتظار می‌رود نقدینگی کشور به سمت بورس حرکت کند و این بازار تبدیل به محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری شود.

وقتی از او در مورد عدم تجربه جوانان در این حوزه سوال می‌ کنیم، این کارشناس سرمایه گذاری می‌گوید: به دست آوردن علم این کار برای همه ممکن است. صاحبان سپرده‌های خرد می توانند با مطالعه هدفمند در زمان کوتاه، اطلاعات لازم را کسب کنند. بعد از آن، مدتی به تالارهای سرمایه‌گذاری سر بزنند و روند انجام معاملات را نگاه کنند و در این بین با بزرگان این حوزه و صاحبان تجربه مشورت کنند.

نایب رییس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران همچنین گفت: شرکت بیشتر در بازار بورس، هم به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند هم بنگاه‌های تولیدی را رونق می بخشد. از طرفی من برای سرمایه گذاری با این مبالغ، پیشنهاد بهتری به ذهنم نمی رسد.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی