چگونه به یک اشپز بزرگ در حوزه شیرینی پزی تبدیل شویم؟


اگر در حال تصمیم گیری برای ورود به صنعت خدمات غذایی هستید و می خواهید به عنوان آشپز حوزه شیرینی فعالیت نمایید این مقاله برای شما منبع خوبی خواهد بود. علاوه بر این باید مطمئن شوید که تجربه کافی در این حوزه را به دست می آورید و از صحبت های آشپزهای بزرگی که در شیرینی پزی فعالیت دارند استفاده می کنید. آیا جزء افراد خلاقی هستید که دوست دارند چرایی...

چگونه به یک اشپز بزرگ در حوزه شیرینی پزی تبدیل شویم؟

اگر در حال تصمیم گیری برای ورود به صنعت خدمات غذایی هستید و می خواهید به عنوان آشپز حوزه شیرینی فعالیت نمایید این مقاله برای شما منبع خوبی خواهد بود. علاوه بر این باید مطمئن شوید که تجربه کافی در این حوزه را به دست می آورید و از صحبت های آشپزهای بزرگی که در شیرینی پزی فعالیت دارند استفاده می کنید. آیا جزء افراد خلاقی هستید که دوست دارند چرایی و چگونگی هر چیزی را یاد بگیرند؟ از درست کردن دسرهایی که طعم شگفت انگیز و بسیار عالی دارند و در عین حال زیبا هستند لذت می برید؟ اگر چنین است ممکن است از کار کردن در حوزه شیرینی پزی نیز لذت ببرید و ان را دوست داشته باشید.

شغل سراشپزی در حوزه شیرینی پزی بسیار جذاب و جالب و در عین حال می تواند چالش برانگیز، خلاق و پیچیده باشد. البته می توانید نان ها، شیرینی ها و دسرهای فوق العاده ای نیز تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که نان ها و شیرینی هایی که تهیه می کنید باید زیبا هم باشند. نشان دادن و تزیین زیبای دسرها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. افراد دوست دارند چیزی را بخورند که برای چشم هایشان نیز زیبا و لذت بخش است.

چگونه به یک اشپز بزرگ در حوزه شیرینی پزی تبدیل شویم؟

خصوصیات سراشپز خوب در حوزه شیرینی پزی:

یک سرآشپز خوب خصوصیات خاص فردی، دانش خاص و مهارت های خاصی دارد.

ویژگی های شخصیتی:

این افراد باید بتوانند سازمان یافته عمل کنند و کارهای خود را با جزییات بیشتری دنبال نمایند. تهیه دسر اغلب نیازمند مواد تشکیل دهنده متعددی است که باید هر کدام به تنهایی آماده شود و سپس در کنار هم قرار گیرد تا یک محصول نهایی ایجاد شود. هر ماده تشکیل دهنده ای باید به دقت اندازه گیری شود و به درستی و با مقادیر مناسب اضافه گردد. پختن و آغاز کار ممکن است از ساعت ۳ یا ۴ صبح آغاز شود. این افراد ساعت های طولانی کار می کنند و ساعت ها سر پا می ایستند. به همین خاطر افرادی که وارد حوزه آشپزی می شوند باید قدرت و استحکام بدنی خوبی نیز داشته باشند. خلاقیت بخش مهمی از این کار محسوب می شود. به عنوان مثال رولاند مسنیر ۲۵ سال است که برای کاخ سفید اشپزی می کند. در این سال ها، او هرگز دسری را دوبار سرو نکرده است و این موضوع خلاقیت بالایش را نشان می دهد. قطعا صبوری در کار نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دسرها نیازمند آماده سازی هستند و افرادی که دسر را سفارش می دهند نیز باید صبور باشند. داشتن حس شوخ طبیعی نیز بسیار عالی است و می تواند این فرآیند را ساده تر کند.

دانش:

برای این که بتوانید آشپز خوبی در حوزه شیرینی پزی شوید باید درک درستی از اصول و قوانین موجود در دسرها و شیرینی ها داشته باشید. شما از مواد تشکیل دهنده مختلفی استفاده می کنید و باید خاصیت و بیولوژی غذاها را بشناسید و بدانید امنیت غذاها چگونه است. برخی از غذاها وقتی با هم ترکیب می شوند، مواد شیمیایی و واکنش شیمیایی ایجاد می کنند. به همین خاطر باید این اصول را بشناسید. همچنین باید درک درستی از مواد مغذی موجود در غذاها داشته باشید. دانستن اصول طراحی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باید بدانید دسرها را چگونه تزیین کنید تا برای مشتری جذاب و جالب باشد.

چگونه به یک اشپز بزرگ در حوزه شیرینی پزی تبدیل شویم؟

مهارت ها:

برای این که بتوانید در این حوزه فعالیت کنید به مهارت های زیادی نیاز دارید. باید بدانید چگونه مواد را اندازه گیری کنید، چگونه آن ها را ترکیب سازید و با هم مخلوط نمایید. تکنیک های آماده سازی غذاها را باید یاد بگیرید. همین طور باید بدانید ظاهر غذاها را چگونه جذاب سازید. مهارت مدیریت و کسب وکار نیز برای شما ضروری است.

اگر می خواهید به عنوان سرآشپز در این حوزه فعالیت داشته باشید فرصت های آموزشی بسیاری پیش روی خود خواهید داشت. می توانید دیپلم بگیرید یا از گواهینامه های موجود استفاده نمایید. این موارد مهارت و دانش شما برای موقعیت ابتدایی را فراهم می کنند. بعد از این که دیپلم گرفتید می توانید در موقعیت های ابتدایی شروع به کار کنید. اما با افزایش تجربه در این حوزه، قادر خواهید بود فرصت های بیشتری نسبت به قبل به دست آورید.

اگر هدف شما مدیریت، آموزش یا فعالیت های اجرایی است باید در این حوزه لیسانس یا فوق لیسانس بگیرید. سطح آموزشی هر چه که باشد باید بدانید که برنامه مناسبی را برای خود انتخاب می کنید. مهم ترین چیزی که به هنگام انتخاب برنامه آموزشی باید مد نظر داشته باشید دانشکده و محیط آن است. دانشکده آشپزی از اساتیدی تشکیل شده که تحصیلات مناسب و تجربه کافی برای آموزش افراد را دارند و می توانند به ان ها کمک کنند وارد سطح حرفه ای تری شوند. باید یاد بگیرید در آشپزخانه های حرفه ای و به کمک تجهیزات حرفه ای آشپزی کنید و این کار را از همان ابتدا جدی بگیرید.

برخی از ملاحظات دیگری که باید در این حوزه مدنظر داشته باشید، تجربیات عملیاست که وجود دارد. وجود زمان بندی انعطاف پذیر یا پاره وقت در صورت نیاز، پشتیبانی مالی و خدمات پشتیبانی از دانشجویان و خدمات معرفی افراد برای شغل های موجود نیز جزو مواردی است که به انتخاب دانشکده باید مدنظر قرار دهید.

چگونه به یک اشپز بزرگ در حوزه شیرینی پزی تبدیل شویم؟

گزینه مشاغل موجود:

سرآشپزهایی که در حوزه شیرینی پزی فعالیت می کنند به پختن نان و تهیه کیک محدود نمی شوند. مشاغل مرتبط دیگری برای شما وجود دارد. می توانید در نانوایی ها، رستوران ها یا شیرینی پزی ها فعالیت کنید. می توانید کسب وکار خود را راه اندازی نمایید. همچنین قادر خواهید بود غذاها را ارائه دهید . می توانید تدریس کنید یا سرآشپز یک مجموعه بزرگ شوید. تقاضای زیادی برای این شغل وجود دارد و حقوق خوبی نیز در اختیار افراد قرار می گیرد. هر چقدر تحصیلات بیشتری داشته باشید و تجربه بیشتری کسب کنید، پول بیشتری دریافت خواهید کرد. سراشپزهای حرفه ای سالانه بیش از ۶۰۰۰۰ دلار حقوق دریافت می کنند. کار کردن در این حوزه بسیار شگفت انگیز است. افرادی که منطقی و هنرمند هستند و می توانند کارهای خلاقانه انجام دهند در این حوزه موفق خواهند بود. این شغل فرصت های بسیار زیادی دارد.

شیرینی پزی, قناد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه