برداشت ماده معدنی طلا‌ در هیرد نهبندان آغاز شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه مراسم آغاز برداشت ماده معدنی...

برداشت ماده معدنی طلا‌ در هیرد نهبندان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه مراسم آغاز برداشت ماده معدنی طلا از معدن هیرد نهبندان اظهار داشت: با استخراج طلا در معدن هیرد، آینده درخشانی برای اقتصاد و مردم این منطقه رقم خواهد خورد.
سیدمحمود نوابی با بیان اینکه شرکت دولتی تهیه و تولید مواد معدنی به عنوان سرمایه‌گذار این معدن، تجربه و تخصص لازم را در زمینه اکتشاف و استخراج طلا دارد افزود: دولت مایل نیست در مناطقی که بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است ورود پیدا کند اما در مناطق کم برخوردار سازمان‌های توسعه‌ای موظف به سرمایه‌گذاری هستند.
وی از وزارتخانه‌های متولی خواست زیرساخت‌های آب، برق، گاز و جاده معدن طلای هیرد را فراهم کنند تا به رونق این معدن کمک شود.
تولید سالانه 300 کیلوگرم طلا در معدن هیرود نهبندان
شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: معدن طلای هیرد با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومانی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وارد مرحله برداشت اولیه برای تست فرآوری در مقیاس صنعتی شده که امیدواریم با اخذ نتایج تست کاربردی وارد مرحله طراحی و امکان سنجی احدث کارخانه در سال جاری باشیم.
جلالیان مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی نیز از ذخیره قطعی حدود 5 میلیون تن کانسنگ طلا در این معدن خبر داد و گفت: از هر تن کانسنگ طلا در این معدن یک گرم طلا استخراج خواهد شد که با راه‌اندازی کارخانه فرآوری در سال‌های آینده سالانه 300 کیلوگرم طلا تولید خواهد شد. / د.ر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها