بلک لایت پارتی (جشن با نور سیاه)


در این مقاله می خوانید: چگونه یک بلک لایت پارتی (جشن با نور سیاه) بگیریم: ایده‌ها، مواد لازم و دکوراسیون برای برگزاری بلک لایت پارتی بلک لایت پارتی برای جشن تولد کودکان و نوجوانان ممکن است خیلی از والدین که نوجوانان و فرزندان جوان تری دارند، بلک لایت پارتی یا جشن با نور سیاه را به چشم یک رفتار غیر متعارف و ناپسند درنظر بگیرند....

بلک لایت پارتی (جشن با نور سیاه)

در این مقاله می خوانید: چگونه یک بلک لایت پارتی (جشن با نور سیاه) بگیریم: ایده‌ها، مواد لازم و دکوراسیون برای برگزاری بلک لایت پارتی

بلک لایت پارتی برای جشن تولد کودکان و نوجوانان

ممکن است خیلی از والدین که نوجوانان و فرزندان جوان تری دارند، بلک لایت پارتی یا جشن با نور سیاه را به چشم یک رفتار غیر متعارف و ناپسند درنظر بگیرند. اما اگر خود شما پدر و مادر گرامی چنین جشنی را برای فرزندتان تدارک ببینید و لوازم و وسایل مناسب را تامین کنید، هم بر سلامت برگزاری جشن نظارت دارید، هم موجب شادی بیش از حد فرزندتان و دوستانش می شود و هم به فرزندتان چیز های جدیدی یاد می دهید. دیدن طیف نور غیر مرئی در یک جشن، درک بهتری از درک فیزیک نور به فرزند شما هدیه می کند و حتی به آن می توانید به عنوان یک جشن علمی نگاه کنید. مطمئن باشید فرزند شما تا مدت ها این جشن را به یاد خواهد داشت و از آن تعریف می کند.

مهمانی نور سیاه یا بلک لایت پارتی چیست؟

لامپ‌های سیاه، لامپ‌های فلورسنت هستند که از پوششی به منظور ساطع کردن نور قابل رویت، برخوردارند، و تنها اجازه ساطع شدن نور فرابنفش را به شما می‌دهند. زمانی که چنین نوری در یک اتاق تاریک پخش می‌شود، اتاق همچنان تاریک است اما نور فرابنفش بر روی هر چیز سفید یا فرابفشی، منعکس می‌شود، و باعث می‌شود این اشیا از درخشش بی‌نظیری برخوردار شوند و فضای جالب و هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

می خواهید بیشتر در مورد بلک لایت بدانید؟ ببینید بلک لایت چیست ؟ …

میزبانی یا برگزاری یک مهمانی عالی با این نور، یک مهمانی گران قیمت محسوب می‌شود که مطمئناً آن را فراموش نخواهید کرد. چه یک مهمانی خانوادگی یا دوستانه باشد، با در دست داشتن چوب‌های رنگی در طول شب، و سایر وسایل لازم، می‌تواند شب متفاوتی را برای شما بسازد.

در این مطلب، برای شما توضیح می‌دهیم که چنین جشنی تا چه اندازه می‌تواند جالب باشد. همچنین نکاتی را به شما گوشزد می‌کنیم و مواد لازم برای این جشن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. پس چراغ‌ها را خاموش کنید و چوب‌های درخشان خود را در دست بگیرید تا کار خود را شروع کنیم.

برگزاری یک جشن متفاوت با تم بلک لایت

این جشن، غیرقابل پیش‌بینی و غیرمعمول است. می‌تواند یک جشن جالب برای تولد شما باشد و یا می‌توانید برای روزی که قصد دارید تعدادی از دوستان خود را دعوت کنید، به این روش، یک کار متفاوت انجام دهید. در هر صورت، اگر این جشن به خوبی برنامه‌ریزی شود و شما لوازم و ابزار مناسب را در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن را به یک جشن فراموش نشدنی تبدیل کنید که شبیه هیچ جشن دیگری نبوده است. اشیائی که از رنگ سفید یا فرابنفش برخوردارند مثل آتش بازی در نور شب، می‌درخشند. دندان‌های درخشان، نوشیدنی‌های درخشان، صورت‌های نورانی، این جشن رنگی شبیه هیچ چیز دیگری نیست. مهمانان حتماً آن را به خاطر خواهند سپرد، مهم نیست سن آنها چقدر باشد!

آماده سازی برای بلاک لایت پارتی

کار هایی که قبل از برگزری جشن بلک لایت برای آماده سازی باید انجام دهید:

۱- فضا را کاملاً تاریک کنید

هر فضایی را می‌توانید با انجام چند کار ساده برای این جشن آماده کنید. اول از همه، فضای مورد نظر را کاملاً تاریک کنید به طوری که تنها منبع نور، لامپ‌های سیاه یا چوب‌های درخشان باشند. اگر پنجره‌ها مشخص هستند، از فویل آلومینیوم استفاده کنید، تا بتوانید جلوی ورود نور را از طریق قرار دادن مستقیم فویل بر روی شیشه بگیرید و آن را با دست خود، دور قاب پنجره شکل دهید. از آویزان کردن پارچه‌های تیره در جلوی در یا هر پارچه سنگین دیگری، به منظور جلوگیری از ورود نور، اجتناب کنید.

۲- فضای مناسب جشن را ایجاد کنید

بهتر است حال و هوای جشن را در همه جای خانه ایجاد کنید. حتی در سرویس بهداشتی. می‌توانید از لامپ‌های بلک لایت صنعنی پرنور استفاده کنید و آنها را با لامپ‌های معمولی تعویض کنید. این لامپ‌ها از پوششی با یک نور سیاه (همان بلک لایت) قوی برخوردارند. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، یک گزینه دیگر این است که آنها را خاموش بگذارید و با اسپری رنگی، دیوار را رنگ کنید. بیشتر این مواد غیرسمی بوده و به راحتی با آب و صابون شسته می‌شوند. همچنین می‌توانید چوب‌های درخشان را بشکنید و مواد براق داخل آنها را به دیوار بپاشید. این مایع به هر جایی که بچسبد، همچنان درخشان باقی می‌ماند و اتاق را نورانی و درخشان می‌کند. فقط به یاد داشته باشید که هر چند ساعت یک بار باید این کار را تکرار کنید زیرا محتویات درخشان، پس از مدتی درخشندگی خود را از دست می‌دهند.

۳- نوشیدنی ها را هم درخشان کنید

یک روش جالب برای هیجان‌انگیزتر کردن جشن شما این است که از این نور در نوشیدنی‌های خود نیز استفاده کنید. نوشیدنی‌های براق، معمولاً سفید هستند و از پایه‌ی شیری و خامه‌ای یا آب تونیک برخوردارند. وقتی از یک نور سیاه با کیفیت استفاده کنید، شیر به چندین رنگ برق می‌زند و آب تونیک یا نوشیدنی‌های گازدار نیز به یک رنگ آبی جالب تبدیل می‌شوند. این روش همچنین به مهمان‌ها کمک می‌کند تا نوشیدنی‌های خود را در جشن، به راحتی پیدا کنند!

این موارد را برای نوجوان‌ها درنظر بگیرید

نوجوانان پر جنب و جوشند و از ایده های جدید بلک لایت پارتی که شما تدارک دیده اید استقبال می کنند. این ایده ها را برای آن ها درنظر بگیرید:

غذای بلک لایت پارتی باید بدرخشد!

یکی از بهترین ایده‌ها برای تهیه غذا در این جشن، تهیه پیش غذاهای کوچک و یا حتی آماده کردن آنها در زیر این نور درخشان است. چه این مواد غذایی کیک، شیرینی یا شکلات باشند، رنگ‌های سفید یا نئونی بسیاری هستند که می‌توانید به هر غذایی اضافه کنید تا آنها درخشش منحصربه فردی در زیر این نور داشته باشند. یک خوراکی درخشان دیگر، موز است. می‌توانید موز را به طور کامل یا قطعه قطعه شده آماده کنید. موز در زیر این نور، به یک رنگ آبی براق تبدیل می‌شود و می‌توانید آن را به عنوان یک خوراکی سالم، خوشمزه و جذاب در جشن خود داشته باشید.

پوستر یادگاری تم بلک لایت

یک ایده جالب دیگر برای این جشن، پوسترهایی هستند که به عنوان هدیه یا فعالیت خاصی (مثلا جایزه به برنده های مسابقه)، می‌توانید آن را برای مهمان‌ها در نظر بگیرید. این پوسترها و ماژیک‌های فلورسنت که باید برای نوشتن استفاده شوند در بیشتر مغازه‌ها، پیدا می‌شوند. آنها را به عنوان بخشی از تزئینات این جشن آماده کنید یا آن را به یک فعالیت هیجان‌انگیز برای بچه‌ها در زیر این نور تبدیل کنید. پیشنهاد می کنم مطلب بازی های مناسب جشن تولد را مطالعه کنید.

دیوارها و لباس بلک لایت

به یاد داشته باشید که نور سیاه یو-وی بر روی هر چیز سفید یا فرابنفشی، منعکس خواهد شد. حالا این چیز، چه لباس شما باشد یا تزئینات، می‌توانید با هر یک از این رنگ‌ها، به این تجربه دست پیدا کنید. مثلاً خمیردندان‌های سفید را بردارید، و از آن برای تزئین کردن فضای خود استفاده کنید و یا کلمات و شکل‌های مختلف را بر روی دیوار و پوسترها بکشید تا به شکل جذابی، برق بزنند. می‌توانید از اسپری رنگی فلورسنت استفاده کنید، همان ابزاری که افراد در صنایع مختلف، برای رنگ گردن ملحفه‌ها و حتی لباس‌ها از آن استفاده می‌کنند. می‌توانید از یک مقوای نازک، الگو یا طرح‌هایی را آماده کنید و یا بر روی پارچه یا ملحفه، اسپری رنگ استفاده کنید و آنها را از دیوار اتاق، آویزان کنید.

هر یک از این پیشنهادات را انتخاب کنید، و مطمئن باشید تمام مهمان‌های شما تا مدتها در مورد آن، صحبت خواهند کرد.

ابزار لازم برای بلک لایت پارتی

استفاده از لامپ بلک لایت، مهم‌ترین گزینه در لیست شما محسوب می‌شود. اگر میزبان این جشن هستید، لامپ‌های سیاه باید به اندازه‌ی کافی، در اختیار شما باشند. اندازه فضای خود را در نظر بگیرید. لامپ‌های بسیاری با پوشش یو-وی وجود دارند که قیمت زیادی هم ندارند. اما نور چندانی از آنها ساطع نمی‌شود. اگر می‌خواهید تمام فضا را نورانی کنید، باید یک لامپ مناسب سیاه یا لامپ ال-ای-دی تهیه کنید. لامپ سیاه، نور گسترده‌ای از خود ساطع می‌کند و تمام فضا را با نور بنفش رنگی که از خود ساطع خواهد کرد، پر می‌کند. استفاده از یک ردیف از لامپ‌های ال-ای-دی نیز می‌تواند نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشد.

چوب‌های درخشان

چه میزبان یا مهمان یک جشن باشید، این چوب‌ها، به عنوان یکی از ملزومات این جشن محسوب می‌شوند. نه تنها به خاطر وجود نور لامپ بلک لایت برق خواهند زد؛ بلکه آنها به عنوان منبعی از نور نئون نیز محسوب می‌شوند و تأثیر این نور را دو برابر می‌کنند. می‌توانید آن را در تمام اتاق برای دکور قرار دهید. همچنین می‌توانید از آنها به عنوان نور راهنما مثلاً در سرویس بهداشتی استفاده کنید. و یا آنها را کنار میز غذاها و نوشیدنی قرار دهید. همچنین می‌توانید آنها را در دست بگیرید و حتی بپوشید.

این چوب‌ها اندازه‌ها و شکل‌های متفاوتی دارند و با هر بودجه‌ای جور در می‌آیند. آنها ممکن است خیلی ساده یا خیلی گران‌قیمت و پیشرفته باشند. نوع ساده آنها یک رنگ است و طول هر یک از آنها ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر است که برای جشن شما مناسب است. این چوب‌های کاربردهای مختلفی دارند مثلاً اگر آنها را در دهان خود قرار دهید، تا زمانی که صحبت نکنید، هیچ کس متوجه آنها نخواهد شما، و وقتی صحبت می‌کنید این رنگ‌ها از دهان شما بیرون می‌آیند و منظره جالبی را ایجاد می‌کنند. این چوب‌های کوچک را نیز می‌توانید در بین موهای خود قرار دهید. همچنین می‌توانید آنها را به شکل دستبند، یا هر چیز دیگری که دوست دارید، در بیاورید.

در نهایت، اگر یک جعبه از آنها را بخرید، وقتی جشن تمام شد، می‌توانید هر کدام از آنها که استفاده نشده است را نگه دارید و به عنوان نور لازم در موارد اورژانسی از آن استفاده کنید.

بازی رنگ آمیزی بلک لایت پارتی

زمانی که میزبان این جشن باشید، با استفاده از رنگ بلک لایت، که آن را بر روی دیوار و سقف فضای خود پاشیده‌اید، می‌توانید جشن خود را به بهترین حالت ممکن در بیاورید. یا می‌توانید اتاق را از قبل آماده کنید و یا این رنگ را در روز جشن به مهمانان خود بدهید و از آنها بخواهید تا خودشان اتاق را رنگ کنند.

بلک لایت پارتی (جشن با نور سیاه)

بازی رنگ آمیزی با بلک لایت کودکان

این روش می‌تواند برای جشن مخصوص کودکان و یا نوجوانان بسیار جذاب باشد. می‌توانید از نئون با پایه آب یا رنگ درخشان در تاریکی استفاده کنید و لذت بیشتری را برای مهمانان ایجاد کنید. اگر چنین امکاناتی را در اختیار ندارید، می‌توانید از مایع موجود در داخل چوب‌های درخشان برای رنگ کردن استفاده کنید. کافی است آنها را از وسط نصف کنید. البته هر چند ساعت یک بار باید آن را تمدید کنید.

اگر قرار است در چنین جشنی شرکت کنید، با رنگ کردن دستان، لباس و صورت خود با این رنگ، می‌توانید بهترین مهمان جشن باشید.

لاک ناخن درخشان در بلک لایت پارتی

این رنگ از لاک ناخن در خارج از نور بلک لایت، یک رنگ عادی و معمولی به نظر می‌رسد، اما در زیر نور سیاه، درخششی که از ناخن شما ساطع می‌شود، بی‌نظیر است. اگر دست‌های خود را به سرعت حرکت دهید، تأثیر زیبای آن را متوجه خواهید شد. به طوری که همه با خود فکر می‌کنند که حرکت این رنگ‌ها چطور و از کجا آمده است! همچنین در جشن کودکان و نوجوانان، لاک زدن ناخن در جشن، می‌تواند فعالیت سرگرم‌کننده دیگری برای بچه‌ها باشد که حتی بعد از جشن نیز بر روی ناخن آنها باقی می‌ماند.

از کیک بلک لایت غافل نشوید

برای جشن خود یک کیک بلک لایت درنظر بگیرید. این موضوع، شادی، خوشمزگی و هیجان بلک لایت پارتی شما را دوبرابر می کند. کیک بلک لایت ، در نور عادی با کیک معمولی تفاوت زیادی ندارد، ولی هنگامی که در زیر نور بلک لایت قرار می گیرد، چیر دیگری نمایش داده می شود.

تم تولد, تم تولد پسرانه, جشن تولد, سرگرمی های جشن تولد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها