گروگانگیری در خیابان ولنجک/ گرفتاری دو برادر برای نجات خواهرشان


گروگانگیری در خیابان ولنجک/ گرفتاری دو برادر برای نجات خواهرشان

مرد جوانی که در خیابان ولنجک دو فرد را با اسلحه به گروگان گرفته و از آن‌ها خواسته بود خواهرشان را تحویل وی دهند، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، ساعت 23:30 یکشنبه دوازدهم شهریور ماه امسال از طریق تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع داده شد فردی مسلح به سلاح کمری در منطقه ولنجک – خیابان ایثارگران شمالی مشاهده شده که بلافاصله موضوع به کلانتری 163 ولنجک اعلام و گشت کلانتری جهت بررسی موضوع به محل اعزام شد.

دستگیری فرد مسلح همراه با تعقیب و گریز و تیراندازی

ماموران کلانتری 163 ولنجک با حضور در خیابان ایثارگران شمالی اقدام به شناسایی یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ با سه نفر سرنشین کردند که سرنشین صندلی جلوی خودرو یک قبضه اسلحه کمری در اختیار داشت؛ فرد مسلح داخل خودرو به محض مشاهده ماموران، به صورت پیاده اقدام به فرار کرده و تعقیب و گریز آغاز می‌شود.

طی تعقیب و گریز، فرد مسلح اسلحه کمری خود را در چندین مرحله به سمت ماموران می‌گیرد تا شاید مانع از تعقیب آنها شود.

نهایتا طی یک تعقیب و گریز و شلیک چندین تیرهوایی، فرد مسلح به نام «امیر . پ» ( 30 ساله ) توسط ماموران دستگیر و در همان لحظه دستگیری یک قبضه اسلحه کمری آماده شلیک همراه با 9 تیر جنگی و دو قبضه سلاح سرد از وی کشف می‌شود.

دو سرنشینِ دیگر پژو پارس که پس از دستگیری فرد مسلح داخل خودرو، توسط ماموران به کلانتری منتقل شده بودند در اظهارات اولیه عنوان کردند که قصد مذاکره با "امیر . پ" را داشته اما او با سلاح گرم ( اسلحه کمری ) اقدام به گروگانگیری آنها و در ادامه تهدید به کشتن شان کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "اقدام به گروگانگیری" و به دستور سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، پرونده به همراه متهم در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی پرونده

دو سرنشین خودرو پژو پارس سفید رنگ با حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی عنوان کردند که دارای رابطه خویشاوندی با یکدیگر بوده و به قصد مذاکره با متهم به در منزل وی مراجعه کرده بودند که توسط متهم و با سلاح گرم تهدید به قتل شدند.

یکی از شکات به عنوان شاکی اصلی پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: متهم چندی پیش و از طریق شبکه مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای خواهرم کرده بود تا اینکه طی شکایتی این شخص توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد؛ در ادامه و با درخواست خانواده متهم مبنی بر دادن رضایت و به شرط اینکه این شخص دیگر مزاحمتی برای خواهرمان ایجاد نکند، در آن پرونده رضایت دادیم اما متاسفانه بر خلاف وعده اولیه متهم مجددا وی مزاحمت‌هایش را این بار با تهدید از سر گرفت.

شاکی اصلی پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 21:30 دوازدهم شهریور ماع امسال به همراه دامادمان به قصد صحبت با متهم به نزدیکی خانه وی در خیابان ایثارگران جنوبی رفته بودیم تا شاید با مذاکره او را راضی کنیم تا دست از مزاحمت‌ها و تهدیدهایش برای خواهرم بردارد؛ برای آنکه من بتوانم راحت‌تر با امیر صحبت کنم، دامادمان در صندلی عقب ماشین نشست اما زمانی که امیر وارد ماشین شد، ناگهان اسلحه‌ای را به سمت ما دو نفر گرفت و ما را تهدید به کشتن کرد.

وی ادامه داد: امیر با قدرت نمایی و نشان دادن اسلحه در اظهاراتش عنوان کرد که خواهرم را باید به او تحویل دهیم و در غیر این صورت او ما راخواهد کشت؛ در همین زمان ماموران از راه رسیدند و امیر با مشاهده آنها به سرعت از ماشین پیاده شد و اقدام به فرار کرد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم روز جاری با انجام تحقیقات اولیه جهت صدور قرار قانونی و تعیین شعبه رسیدگی به دادسرای امور جنایی تهران اعزام شد.

آنا

110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آدم‌ربایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی