شفیعی: تعلیق موضوع مهمی برای شطرنج نیست!


شفیعی: تعلیق موضوع مهمی برای شطرنج نیست!

نایب رئیس فدراسیون شطرنج گفت: اینکه می گویند فدراسیون شطرنج تعلیق شده هیچ ربطی به مسابقات بین المللی و حضور ایرانی در این رقابت ها ندارد.

شفیعی: تعلیق موضوع مهمی برای شطرنج نیست!علیرضا شفیعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: فدراسیون شطرنج ایران به خاطر برگزاری رقابت های قهرمانی زنان جهان مبلغ 180 هزار دلار به فدراسیون جهانی بدهکار بود که با توجه به مشکلات مالی فیده با پرداخت قسطی آن موافقت کرد و قرار شد در سه مرحله (60هزار دلاری) این بدهی تسویه شود.

وی گفت: خوشبختانه قسط اول آن با مساعدت وزارت ورزش و جوانان پرداخت شد و حالا سررسید قسط دوم است و چون مبلغ 60 هزار دلار تهیه و پرداخت نشد مسئولان فدراسیون جهانی شطرنج دوباره نام بازیکنان ایران را از فهرست ریتینگ کلاسیک خارج کرده اند.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج در ادامه یادآورشد: خارج شدن نام شطرنج بازان ایران از فهرست ریتینگ موقتی است و هر زمان که بدهی پرداخت شود دوباره وضعیت به روال عادی بازمی گردد. این تعلیق برای فعالان این رشته موضوع مهمی نیست اما این که نام فدراسیون شطرنج ایران به عنوان بدهکار برسر زبان ها در جامعه بین المللی افتاده جای تاسف است و آثار منفی خود را به همراه دارد.

شفیعی گفت: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان مساعدت های لازم را انجام دهند و این سیاست قطره چکانی برای پرداخت بدهی ها به نفع ورزش ایران و شطرنج نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شطرنج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی