ششمین جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی در مریوان پایان یافت


ششمین جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی در مریوان پایان یافت

سنندج - ششمین جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی با معرفی نفرات وتیم های برتر در شهرستان مریوان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره بین المللی ورزش‌های بومی محلی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برای ششمین بار در رشته‌های مختلف شامگاه چهارشنبه ۱۵ شهریورماه با حضور تیم های داخلی و خارجی در شهرستان مریوان به پایان رسید.

در این جشنواره کشورهای گرجستان و یک تیم از حلبچه کردستان عراق و تیم های داخلی از استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان، همدان و سه شهرستان سنندج، مریوان و سقز از استان کردستان در بخش های مختلف به مصاف هم رفتند و همچنین بازی های مختص به فرهنگ و دیار خود را برای علاقمندان به نمایش گذاشتند.

شرکت کنندگان این جشنواره در رشته‌های کشتی سنتی (زوران)، هه لپرکی، چوب کشی، غاز قلنگ، دال پلان، طناب کشی و بازی های بومی محلی به مصاف حریفان خود رفتند.

در پایان رقابت های کشتی سنتی(زوران) در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم، محمد رضا خزایی از همدان اول شد، گودرز رستمی از کرمانشاه در جایگاه دوم قرار گرفت، حسن بیراوند از لرستان و میعاد دستوم از مریوان مشترکا عنوان سوم را کسب کردند.

در وزن +۹۰ کیلوگرم، فواد طاهر نژادیان از مریوان عنوان نخست را از آن خود کرد، عارف بارانی از لرستان به مقام دوم دست یافت، لقمان خانی از سنندج و محمد رضا پرناز از کرمانشاه مشترکا جایگاه سوم را کسب کردند.

در بخش غاز قلنگ(لی لی)، فرید مولودی از مریوان بر سکوی نخست ایستاد، امید جلالی از همدان و نوید نظری از خوزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رقابت های چوب کشی در منهای ۸۰ کیلوگرم، رمضان عسگر از همدان، سجاد صالحی از لرستان و غلیرضا عادل از مریوان در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و در همین بخش در اوزان ۹۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم، فرزاد حیدری نژاد عنوان نخست را به دست آورد، علی ابرار از همدان مقام دوم را از آن خود کرد و حمید فارسی از خوزستان نیز بر سکوی سوم تکیه زد.

در آیتم دال پلان، حمید محمدی از لرستان عنوان اول را به خود اختصاص داد، محمد رضا مولایی راد از خوزستان و اله مراد برنا از کرمانشاه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در نتیجه تیمی، استان لرستان بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاد، مریوان صاحب عنوان دوم شد و همدان نیز در جایگاه سوم را به دست آورد.

ششمین جشنواره بین المللی ورزش‌های بومی محلی به همت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، اداره کل ورزش و جوانان استان، فرمانداری مریوان و اداره ورزش و جوانان شهرستان، هیأت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کردستان و شهرستان و همچنین با همکاری استانداری، شهرداری و شورای اسلامی مریوان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش