پهلوان زاده: شطرنج بازان به بازی‌های داخل سال آسیا اعزام می‌شوند


پهلوان زاده: شطرنج بازان به بازی‌های داخل سال آسیا اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: مشکلی بابت اعزام تیم ملی شطرنج برای شرکت در بازی‌های داخل سالن آسیا وجود ندارد.

پهلوان زاده: شطرنج بازان به بازی‌های داخل سال آسیا اعزام می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حذف نام شطرنج ایران از لیست فیده به دلیل بدهی برگزاری مسابقات شطرنج زنان جهان حاشیه‌های زیادی برای این فدراسیون به همراه داشت.

هر چند فدراسیون جهانی شطرنج به طور رسمی فدراسیون ایران را تعلیق نکرد، اما حذف نام شطرنج کشورمان از لیست فیده معنایی غیر از تعلیق فدراسیون ایران نیست.

اصلی‌ترین مشکلی که تعلیق فدراسیون ممکن است به همراه داشته باشد جلوگیری از اعزام به مسابقات مختلف برون مرزی از سوی فدراسیون جهانی است و در حال حاضر مهم‌ترین رویدادی که شطرنج بازان در پیش دارند بازی‌های داخل سالن آسیا است؛ اما مهم‌تر از این پرچمداری خادم الشریعه ملی پوش شطرنج برای این رقابت‌ها است.

فدراسیون جهانی شطرنج که چند ماه گذشته به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات مسابقات شطرنج قهرمانان زنان جهان یک بار شطرنج ایران را به تعلیق تهدید کرد این بار برای تعلیق رسمی شطرنج کشورمان جدی بود و نام شطرنج ایران را از لیست فیده حذف کرد.

خبر تعلیق فدراسیون شطرنج واکنش مسئولان وزارت ورزش و جوانان را به همراه داشته است و مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزات ورزش و جوانان با انتقاد شدید از نحوه مدیریت و میزبانی این رویداد مهم گفت: وزارت ورزش و جوانان بدهی فدراسیون شطرنج به فیده را پرداخت می‌کند.

این در حالی است که این وزارتخانه قسط اول بدهی فدراسیون را که ۶۰ هزار دلار بود پرداخت کرد و قرار بود قسط دوم را یکی از بانک‌های خصوصی پرداخت کند که بدقولی این حامی مالی فدراسیون در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی زنان جهان موجب تعلیق فدراسیون ایران شد.

این نهاد خصوصی با وجودی که از اسپانسری برای مسابقات شطرنج زنان سود کرده است، اما زیر بار پرداخت قسط دوم فدراسیون به فیده نمی‌رود.

مهرداد پهلوان زاده درباره تعلیق فدراسیون شطرنج و مشکلات اعزام ملی پوشان برای مسابقات داخل سالن آسیا گفت: برای اعزام شطرنج بازان به بازی‌ها داخل سالن آسیا مشکلی نداریم و بازیکنان می‌توانند در این رویدا شرکت کنند.

وی افزود: مشکل قسط دوم مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به زودی برطرف می‌شود و تا یک شنبه این بدهی پرداخت می‌شود. بودجه فدراسیون به اندازه‌ای نیست که بتواند همه بدهی‌ها را پرداخت کند به همین دلیل نیاز به کمک مسئولان ورزشی کشور دارد.

پهلوان زاده گفت: نامه‌ای رسمی مبنی بر تعلیق فدراسیون شطرنج از سوی فیده دریافت نکردیم در صورتی که این بدهی پرداخت نشود امکان تعلیق رسمی وجود دارد به همین خاطر باید هرچه سریع‌تر بدهی تسویه حساب شود.

انتهای پیام/


عواقب تعلیق قدراسیون شطرنج

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شطرنج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق