برنامه‌های تنیس روی میز برای مسابقات جهانی و حضور کره شمالی


برنامه‌های تنیس روی میز برای مسابقات جهانی و حضور کره شمالی

دبیر فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه اولویت این فدراسیون برای ماه‌های آینده حضور در مسابقات تیمی جهانی است، برنامه‌های پیش بینی شده برای این حضور را تشریح کرد.

محمود نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه دوره آتی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان، اردیبهشت ماه سال آینده در بخش تیمی و به میزبانی سوئد برگزار می شود، به نتایج حضور تیم های ایران در دوره پیشین این رقابت ها اشاره کرد و گفت: در رقابت های جهانی ۲۰۱۶ مالزی، تیم مردان در پایان رقابت های دسته دو صاحب جایگاه سی و دوم شد. در بخش بانوان هم تیم کشورمان موفق به صعود به دسته دوم شد. بر این اساس برنامه فدراسیون برای مسابقات جهانی سوئد این است که تیم مردان بتواند بالاخره به دسته اول صعود کند و تیم بانوان هم در دسته دوم باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه برای صعود تیم تنیس روی میز مردان به دسته اول رقابت های جهانی باید صاحب جایگاه ۲۳ یا ۲۴ در دسته دوم جهانی شویم، یادآور شد: تیم تنیس روی میز مردان ایران سال هاست که در دسته دوم جهانی قرار دارد. با توجه به وضعیت کلی بازیکنان، در سوئد نسبت به ادوار گذشته مسابقات شانس بیشتری برای نتیجه گیری بهتر و صعود به دسته اول را داریم. به لحاظ تیمی که جایگاه بیست و پنجم رنکینگ جهانی را داریم. در بخش انفرادی هم اوضاع کلی بازیکنان خوب است. نوشاد و نیما در شرایط آمادگی قابل قبولی به سر می برند. تمرینات افشین نوروزی مرتب پیگیری می شود. بازیکنی مانند امین احمدیان جویای نام است. میعاد لطفی و روئین تن هم به حدی آماده اند که به دنبال قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم هستند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز به برنامه های موردنظر برای آماده سازی تیم های مردان و زنان برای حضور در مسابقات تیمی قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ملی پوشان کشورمان در هر دو بخش مردان و زنان در اردوی آماده سازی ترکیه و در کمپ مشترک با ملی پوشان این کشور به سر می برند. مشابه این کمپ اسفندماه که در فاصله نزدیک به مسابقات جهانی قرار داریم، به میزبانی ایران و در تهران برگزار خواهد شد. علاوه بر این اردوها و اعزام های دیگری هم پیش بینی شده است. از آن جمله اردوی مشترک با ملی پوشان کره شمالی است که در تهران برگزار خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: اجرای این برنامه - حضور ملی پوشان کره شمالی در تهران - ۹۰ درصد نهایی است. اگر نمی گویم این برنامه صد درصد نهایی شده به خاطر وضعیت خاصی است که همیشه در کره شمالی وجود دارد وگرنه توافقات لازم حاصل و مقدمات کار هم انجام شده است. طبق قرار تیم ملی مردان کره شمالی با ترکیب اصلی و چهار نفره خود آذرماه به ایران سفر می کند و برای مدت سه ماه تمرینات مشترکی را با ملی پوشان کشورمان خواهد داشت. در صورت امکان از بازیکنان این تیم برای حضور در لیگ باشگاهی کشور هم استفاده خواهیم کرد.

نظری با بیان اینکه کشورهایی مانند اسپانیا، بلژیک و آلمان طی ماه های آینده میزبان تورهای جهانی هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال فراهم کردن مقدمات اعزام ملی پوشان‌مان به این مسابقات هستیم. البته در این اعزام ها فقط از بازیکنان ترکیب اصلی تیم ملی که به مسابقات تیمی قهرمانی جهان اعزام می شوند، استفاده خواهیم کرد.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز در مورد برنامه پیش بینی شده در بخش بانوان هم گفت: دو اعزام برون مرزی هم برای ترکیب اصلی تیم ملی بانوان پیش بینی شده است. در حال رایزنی هستیم تا محل و زمان این اعزام ها واینکه در قالب کمپ تمرینی باشد یا در صورت امکان یک تور جهانی، را نهایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کمپ تمرینی ترکیه می تواند در روند آماده سازی بانوان تاثیر خیلی خوبی داشته باشد، در مورد دلیل غیبت مهشید اشتری به این کمپ توضیح داد و خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه امضا شده میان دو کشور، باید از اعضای ترکیب اصلی تیم ملی در کمپ های مشترک و تمرینی استفاده شود. این درحالی است که ترکیه یکی از رقیبان تیم بانوان در دسته مسابقات جهانی است. به همین دلیل و با توجه به شیوه خاص بازی کردن مهشید اشتری، سعی کردیم با طرح دلیلی از اعزام این بازیکن به این کمپ خودداری کنیم چون قطعا در جریان تمرینات مشترک، ترک ها از نوع بازی او شناخت بیشتری پیدا می کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی