پلیس فتا: نشر دروغ و تهمت علیه افراد در فضای مجازی جُرم است


پلیس فتا: نشر دروغ و تهمت علیه افراد در فضای مجازی جُرم است

فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی علیه یک شرکت پرورش آرتمیا اقدام به انتشار اکاذیب و توهین کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: نشر دروغ و تهمت علیه افراد در فضای مجازی جُرم استبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن کوره بلاغی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری متهم پرونده جدیدی در فضای مجازی خبر داد و گفت: اخیرا یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و اعلام داشت اینجانب به عنوان مدیر عامل شرکت پرورش آرتمیا اخیرا متوجه شدم که فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با ایجاد صفحاتی در آن اقدام به انتشار اکاذیب و توهین به اعضای شرکت و نسبت دادن عنوان کلاهبرداری در خصوص فعالیت‌های شرکت نموده و این عمل باعث به وجود آمدن بیش از 60 میلیون ریال خسارت مالی و از دست رفتن تعداد زیادی از مشتریان ثابت شرکت گردیده است.

وی افزود: با سرنخ های به دست و با اقدامات فنی و پلیسی خاص فرد مورد نظر شناسایی و با هماهنگی قضایی نامبرده احضار و در تحقیقات به بزه ارتکابی اعتراف کرد که بنده به عنوان شغل دوم در پخش آرتمیا فعالیت دارم و به دلیل اینکه شرکت موصوف در این زمینه موفق بوده و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده بود من نیز به جهت رقابت شغلی و تخریب شرکت مقابل اقدام به این کار نمودم.

سرهنگ حسن کوره بلاغی هشدار داد: هرگونه مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مطابق قانون جرائم رایانه‌ای‌، جرم بوده و قانون‌گذار برای مرتکبین این قبیل از جرایم، مجازاتی پیش بینی، نموده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه مشکل در فضای مجازی موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند. همچنین می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نموده و گزارشات خود را در آن ثبت نمایند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان این پلیس رسیدگی گردد.

انتهای پیام/

تخریب حریف در فضای به قصد پیروزی در رقابت اقتصادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی