لیچی: 21 فایده شگفت‌انگیز لیچی برای سلامتی، پوست و مو


لیچی: 21 فایده شگفت‌انگیز لیچی برای سلامتی، پوست و مو

لیچی یک میوه شگفت انگیز استوایی است که بومی جنوب چین است و اواخر قرن هفدهم به هند رفته است.این میوه تابستانی خواص بسیار زیاد و طرفداران بسیار زیادی هم در سراسر جهان دارد.میوه لیچی فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد، از کمک به کاهش وزن و گوارش گرفته تا درمان آنفولانزا و کاهش علائم پیری. اجازه‌دهید اول خلاصه‌ای درباره اینکه لیچی...

لیچی یک میوه شگفت انگیز استوایی است که بومی جنوب چین است و اواخر قرن هفدهم به هند رفته است.این میوه تابستانی خواص بسیار زیاد و طرفداران بسیار زیادی هم در سراسر جهان دارد. میوه لیچی فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد، از کمک به کاهش وزن و گوارش گرفته تا درمان آنفولانزا و کاهش علائم پیری. اجازه‌دهید اول خلاصه‌ای درباره اینکه لیچی چیست و چه فوایدی دارد، بدهیم.

لیچی: 21 فایده شگفت‌انگیز لیچی برای سلامتی، پوست و مو

میوه لیچی چیست

لیچی، در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد‌کرده و در تمام دنیا شناخته‌شده است. این میوه خوشمزه و آبدار به‌صورت خوشه‌ای و بر درخت متوسطی که سرعت رشد کندی دارد، رشدمی‌کند و فقط زمان محدودی روی درخت است. این درخت، گل‌های بهاری زیبایی دارد که عمرشان بسیار کوتاه است.

لیچی، شکلی گرد یا تخم‌مرغی، پوستی قهوه‌ای-صورتی، گوشتی سفید و دانه غیرخوراکی دارد. ممکن است زمان نگه‌داری آن کوتاه باشد اما این درمان تابستانی آبدار، خواصی فراتر از خوشمزه‌بودن دارد. آیا لیچی سالم است؟ بله، این میوه سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی، پوست و مو دارد که آن را بسیار مقوی کرده‌اند.

مطلب مرتبط: ۳۹ شگفت‌انگیزترین خواص پاپایا برای سلامتی، پوست و مو

خواص لیچی برای پوست

لیچی برای پوست ما شگفت‌انگیز است. اگر دچار چین وچروک یا پوست خشک هستید، این میوه عجیب برای هرچیزی راه‌حلی دارد.

۱. از علائم پیری جلوگیری‌می‌کند

سن‌تان که بالا می‌رود، نخستین علائم پیری در پوست‌تان ظاهر می‌شوند. این میوه اگر به صورت موضعی به‌کاررود، می‌تواند بروز این علائم را به‌تعویق بیندازد.

مواد مورد نیاز

۴-۵ لیچی‌، بدون دانه و پوست گرفته

۴/۱ یک موز رسیده

کاری که باید انجام‌دهید

۱. لیچی‌ها و موز را له کنید. آنها را خوب ترکیب‌کرده تا خمیر نرمی به‌دست آید.

۲. خمیر را به‌آرامی و به‌صورت دورانی بر صورت و گردن‌تان بگذارید.

۳. ماسک را ۱۵ دقیقه بر پوست گذاشته و با آب سرد بشویید.

چرا مفید است؟

سن‌تان که بالا می‌رود، بدن‌تان رادیکال‌های آزاد بیشتری تولیدمی‌کند. این رادیکال‌های آزاد به پوست آسیب‌رسانده و باعث چین‌وچروک می‌شوند. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد ترکیب شده و از آسیب‌رساندن آنها به پوست جلوگیری‌می‌کند.

مطلب مرتبط: کدو سبز: ۲۱ فایده شگفت‌انگیز کدو سبز برای سلامتی، پوست و مو

۲. به رفع لکه‌ها کمک‌می‌کند

لکه‌ برای کسی که به‌دنبال داشتن پوستی بی‌عیب‌ونقص است، سم است. استفاده از آب لیچی‌ می‌تواند به محو لکه‌ها کمک‌کرده و پوست را تمیزکند.

مواد مورد نیاز

۴-۵ لیچی‌، پوست‌گرفته و بدون دانه

۲-۳ توپ پنبه

کاری که باید انجام‌دهید

۱. لیچی‌ها را له‌کرده تا خمیر به‌دست بیاید.

۲. توپ‌های پنبه را در خمیر بخیسانید و بر صورت و یا فقط بر نواحی آسیب‌دیده قراردهید.

۳. اجازه‌دهید ۱۵ دقیقه بماند و با یک پارچه تمیز خیسانده در آب سرد، پاک‌کنید.

چرا مفید است؟

لکه‌ها دراصل، نقاطی هستند که علائم هیپرپیگمانتاسیون (تجمع زیاد رنگدانه‌ها) دارند. لیچی، منبع عالی ویتامین C است. این خاصیت، این میوه را به درمانی قوی برای لکه‌ها تبدیل‌می‌کند.

۳. آفتاب‌سوختگی‌ها را کاهش‌می‌دهد

قرارگرفتن طولانی‌مدت در آفتاب می‌تواند باعث قرمزی و تاول شود. آفتاب‌سوختگی می‌تواند باعث درد و خارش شود و گذاشتن لیچی‌ و ویتامین E می‌تواند پوست ملتهب شما را تسکین‌دهد.

مواد مورد نیاز

۳-۴ عدد لیچی، پوست گرفته و بدون دانه

۱ کپسول ویتامین E

کاری که باید انجام‌دهید

۱. آب لیچی‌ را بگیرید. برای این کار، باید پالپ آن را له‌کرده و از صافی عبوردهید.

۲. کپسول ویتامین E را سوراخ‌کرده و به آب لیچی اضافه‌کنید.

۳. مخلوط را بر نواحی آسیب‌دیده گذاشته و بعد از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

مطلب مرتبط: خواص کافور: ۳۸ فایده شگفت‌انگیز کافور برای سلامتی، پوست و مو

چرا مفید است؟

لیچی‌ برای درمان آفتاب‌سوختگی مفید است زیرا ویتامین C دارد. ثابت‌شده که ترکیب ویتامین‌های C و E، تاثیرات آفتاب بر پوست را درمان‌می‌کند.

خواص لیچی برای مو

جدا از مفیدبودن برای پوست، لیچی به موهای‌تان نیز حجم و جلا می‌دهد.

۴. رشد مو را افزایش‌می‌دهد

استرس یا آلودگی! عوامل بسیاری می‌توانند باعث آسیب موی‌تان شوند. لیچی‌، اگر به‌صورت موضعی به‌کاررود، می‌تواند به افزایش رشد مو کمک‌کند.

مواد مورد نیاز

آب ۷-۸ عدد لیچی

۲ قاشش غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

کاری که باید انجام دهید

۱. در ظرفی، آب لیچی و ژل آلوئه‌ورا را ترکیب‌کنید.

۲. ترکیب را بر پوست سرتان ماساژدهید.

۳. بگذارید ۶۰ دقیقه بماند، سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

چرا مفید است؟

زمان‌که فولیکول‌های موهای‌تان به‌خوبی تغذیه‌شوند، موی‌تان رشدمی‌کند. پپتیدهای مس، فولیکول‌های مس را بزرگ‌می‌کنند که این مسئله، فاز استراحت رشد مو را کاهش‌می‌دهد. چون لیچی، منبعی عالی از مس است، به تحریک رشد فولیکول‌های مو کمک‌کرده و باعث رشد موی‌تان می‌شود.

۵. به موهای‌تان درخشش متفاوتی می‌دهد

آیا موی‌تان به‌خاطر شرایط بد آب وهوایی، درحال ازدست‌دادن جلای طبیعی خود است؟ استفاده از پالپ لیچی را به‌عنوان نرم‌کننده‌ مو، آغازکنید.

مواد موردنیاز

پالپ ۸-۱۰ لیچی

کاری که باید انجام‌دهید

۱. ده عدد لیچی را له‌کرده تا پالپ آن به‌دست‌اید و این پالپ را بر موهای‌تان بگذارید.

۲. برای رسیدن به مویی براق و زیبا، بعد از ۱۵ دقیقه به‌دقت بشویید.

چرا مفید است؟

لیچی سرشار از ویتامین C است که جلا را به موهای شما بازمی‌گرداند. لیچی سرشار از مس و آهن نیز هست که مسئول حفظ رنگ اصلی مو هستند.

فواید لیچی برای سلامتی

لیچی عجیب و زیبا، فواید زیادی برای سلامتی دارد، از کمک به کاهش وزن گرفته تا جلوگیری از سرطان. بیایید به این فواید نگاهی بیندازیم.

۶. اثر ضدسرطانی دارد

یکی از مهم‌ترین فواید لیچی، داشتن اثر ضدسرطان است. خوردن روزانه لیچی به‌هرشکلی، حتی خوردن آب آن، می‌تواند از بروز این بیماری کشنده جلوگیری‌کند.

چرا مفید است؟

تحقیقاتی که از آب لیچی استفاده‌کرده‌اند نشان‌داده‌اند که لیچی، آنتی‌اکسیدان‌های قوی و فلاونوئید دارد که دارای خواص ضدسرطان هستند و مخصوصا برای مقابله با سلول‌های سرطان سینه موثرند.

۷. سلامت قلبی‌عروقی را افزایش‌می‌دهد

تحقیقات نشان‌می‌دهند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیچی‌ می‌توانند به افزایش سلامت قلبی‌عروقی کمک‌کنند.

چرا مفید است؟

لیچی دارای ترکیبی به‌نام اولیگنول است که تولید اکسید نیتریک را افزایش‌می‌دهد. اکسید نیتریک، یک وازودیلاتور است که به انبساط رگ‌های خونی و عبور مناسب جریان خون کمک‌می‌کند. این کار، فشار وارده بر قلب شما برای پمپاژ خون را کاهش‌، ناتوان شدن قلب را کاهش‌داده و سلامت کلی قلبی‌عروقی را افزایش‌می‌دهد.

۸. گوارش را بهبودمی‌بخشد

اگر اغلب دچار یبوست یا دیگر اختلالات مربوط به دستگاه گوارش هستید، برای بهبود گوارش خود، لیچی‌ را امتحان‌کنید.

چرا مفید است؟

لیچی که یک میوه بومی چین است، توسط چینی‌ها برای کمک به گوارش و تسکین دردهای شکمی استفاده‌می‌شد. لیچی، آب زیادی دارد که اثر آرام‌بخشی بر معده می‌گذارد. لیچی، مقدار زیادی فیبر هم دارد که به گوارش کمک‌می‌کند.

۹. از آب‌مروارید جلوگیری‌می‌کند

آب‌مروارید، یک اختلال بینایی است که به دلیل سایه‌افتادن بر عدسی چشم به‌وجودمی‌آید. چون آب‌مروارید، میلیون‌ها نفر را دچار کرده است، مطالعات زیادی بر روی آن انجام‌شده است. یکی از مطالعات، چنین دریافت که لیچی می‌تواند به مهار آب‌مروارید کمک کند.

چرا مفید است؟

لیچی دارای مواد شیمیایی گیاهی است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌نوپلاستی هستند. این یعنی لیچی‌ به مهار رشد غیرعادی سلول‌ها و درنتیجه جلوگیری از آب‌مروارید کمک‌می‌کند.

۱۰. با آنفولانزا مبارزه‌می‌کند

آنفولانزا توسط ویروس‌ها به‌وجودمی‌آید و یک بیماری مسری است. به‌دلیل برخی ویژگی‌ها، این ویروس‌ها دربرابر داروهای ضدویروسی، مقاوم می‌شوند و بنابراین نیاز به ساخت داروهای جدید است. عصاره میوه لیچی برای مقابله با این ویروس‌ها موثر است.

چرا مفید است؟

لیچی به‌دلیل وجود الیگونول که تکثیر ویروس را متوقف‌می‌کند، خواص ضدویروسی از خود نشان‌می‌دهد

۱۱. به کاهش وزن کمک‌می‌کند

لیچی‌ به‌دلیل کم‌کالری بودن، برای افرادی که به‌دنبال کاهش وزن هستند مفید است.

چرا مفید است؟

لیچی‌ کالری بالایی ندارد. هر ۱۰۰ گرم از آن، ۶۶ کالری دارد. لیچی دارای آب فراوان، مقدار قابل‌توجهی فیبر و مقدار کمی چربی است. این خاصیت، لیچی را برای افرادی که خواهان کاهش وزن هستند، ایده‌آل می‌کند.

۱۲. گردش خون را تنظیم‌می‌کند

لیچی‌ به گردش خون مناسب در بدن کمک‌می‌کند و باعث عملکرد درست اعضا و دستگاه‌های بدن می‌شود.

چرا مفید است؟

وجود مواد مغذی متعدد مانند منیزیم، آهن، مس، منگنز، فولات و ویتامین C نقش مهمی در تبدیل لیچی به معجزه‌ای برای دستگاه گردش خون ما دارد.

۱۳. از پارگی رگ‌های خونی جلوگیری‌می‌کند

مصرف لیچی یا آب لیچی می‌تواند به کنترل کبودی غیرعادی ناشی از پارگی رگ خونی کمک‌کند.

چرا مفید است؟

لیچی، پلی‌فنول فراوانی دارد، مانند بیوفلاونوئیدی به‌نام روتین. این ماده، برای تقویت رگ‌های خونی ضروری است. این خاصیت، لیچی‌ را برای درمان وضعیت‌هایی مانند واریس و هموروئید، مفید می‌کند.

۱۴. عوامل ضدالتهاب

گنجاندن لیچی خوشمزه در رژیم غذایی‌تان می‌تواند به درمان التهاب و آسیب بافت ناشی از عوامل متعدد مانند ورزش شدید، کمک‌کند.

چرا مفید است؟

ثابت‌شده عصاره لیچی‌ که سرشار از فلاونوئید است، خواص ضدالتهابی دارد.

۱۵. انرژی‌زایی فوری

خوردن لیچی در صبح می‌تواند روزی پرانرژی را برای‌تان رقم‌بزند.

چرا مفید است؟

لیچی سرشار از ویتامین C است که کارهای مهمی در بدن، مانند نقش‌داشتن در واکنش‌های آنزیمی، انجام‌می‌دهد. این ویتامین، نقش مهمی در تولید کلاژن و کارنیتین دارد که برای شکستن چربی لازم است و به ما انرژی فوری می‌دهد.

۱۶. محافظت دربرابر ویروس هرپس

لیچی‌ می‌تواند دربرابر ویروس کشنده هرپس از ما محافظت‌کند.

چرا مفید است؟

این میوه شگفت‌انگیز، دارای پروآنتوسیانید است که خواص ضدویروسی قوی دارد. این خواص، لیچی‌ را دربرابر ویروس‌های نادر و مشکل‌ساز مانند هرپس و کوکساکی، موثر می‌کند.

۱۷. ایمنی را تقویت‌می‌کند

آیا تغییر جزئی آب‌وهوا باعث سرماخوردگی و سرفه شما می‌شود؟ ممکن است ایمنی ضعیفی داشته‌باشید. برای تقویت ایمنی‌تان، لیچی‌ مصرف‌کنید.

چرا مفید است؟

وجود ویتامین C در لیچی‌، آن را برای تقویت ایمنی‌مان موثر می‌کند. این ویتامین حل‌شدنی در آب، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که دربرابر تهاجم اجسام خارجی، از بدن‌مان محافظت‌می‌کند. بنابراین، این میوه برای کودکان توصیه‌می‌شود.

۱۸. فشار خون را تنظیم‌می‌کند

ما به‌طورکلی از استفاده از میوه‌ پالپی برای حفظ فشارخون اجتناب‌می‌کنیم. به‌هرحال، اگر بخواهید فشارخون‌تان را کنترل‌کنید، لیچی میوه شگفت‌انگیزی است.

چرا مفیداست؟

لیچی‌، سطح پتاسیم و سدیم متعادلی دارد که برای حفظ فشارخون مناسب ضروری است. همچنین، خواص وازودیلاتوری پتاسیم، لیچی‌ را قادر به آرام‌کردن رگ‌های خونی و درنتیجه کنترل پرفشاری خون می‌کند.

۱۹. استخوان‌ها را تقویت‌می‌کند

مصرف منظم لیچی می‌تواند استخوان‌های‌تان را قوی‌تر کند.

چرا مفید است؟

لیچی‌ سرشار از ترکیبات ضروری و موردنیاز برای سلامت استخوان‌هاست، مانند منیزیم، فسفر، منگنز، مس، آهن و بسیاری دیگر. این مواد معدنی، جذب کلسیم را در استخوان‌ها افزایش‌داده و آنها را سالم‌می‌کند.

۲۰. از بی‌خوابی جلوگیری‌می‌کند

لیچی‌ نقش مهمی در جلوگیری از بی‌خوابی دارد.

چرا مفید است؟

این میوه، سرشار از مس است که شمار سلول‌های قرمز خون را افزایش‌می‌دهد. همه ما می‌دانیم، بی‌خوابی به‌دلیل کاهش سطح هموگلوبین اتفاق‌می‌افتد. می‌توان با مصرف لیچی‌ از بی‌خوابی جلوگیری‌کرد.

۲۱. میل جنسی را افزایش‌می‌دهد

مطالعات زیادی دریافتند که لیچی می‌تواند میل جنسی را در انسان افزایش‌دهد.

چرا مفید است؟

لیچی به افزایش میل جنسی معروف است زیرا ترکیبات مهم فراوانی مانند پتاسیم، مس و ویتامین C دارد.

عوارض جانبی میوه لیچی

لیچی‌، قند بالایی دارد. به همین دلیل است که افراد مبتلا به دیابت، باید میزان متعادلی از آن را مصرف‌کنند.

ممکن است این میوه، باعث واکنش‌های حساسیت‌زا در برخی افراد شود. پس، اگر به آن حساسید، به‌طورکلی از خوردن آن اجتناب‌کنید.

لیچی‌، به برهم‌زدن تعادل هورمونی بدن معروف است. پس، آن را به‌اندازه مصرف‌کنید چراکه ممکن است باعث خونریزی داخلی، تب یا بسیاری مشکلات دیگر شود.

زنان باردار باید تا مرحله شیردهی از خوردن لیچی پرهیزکنند زیرا باعث خونریزی و عفونت شده و به نوزاد آسیب‌می‌رساند.

نحوه نگه‌داری لیچی

لیچی معمولا در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری رشدمی‌کند. میوه‌ای فصلی است و معمولا از زمان ژوئن تا اکتبر (تیر تا آبان) موجود است. این میوه، فاسدشدنی است و زمانی که از درخت چیده‌شود، زمان رسیدنش تمام می‌شود.

پوست صورتی-قهوه‌ای، نشان‌دهنده تازگی میوه است. لیچی‌هایی که سفت و سنگین هستند و پوستی خشک دارند را انتخاب‌کنید. از خریدن آن‌هایی که نرم هستند یا پوست شکته یا نقاط سیاه دارند خودداری‌کنید.

زمان ماندگاری لیچی‌ طولانی نیست. هنگامی که در کیسه پلاستیکی و در یخچال نگه‌داری‌شوند می‌توانند تا ۱۰ روز بمانند. یخچال معمولا پوست لیچی‌ را تیره‌تر کرده اما بر خود میوه تاثیرنمی‌گذارد.

دستورات غذایی با استفاده از لیچی

این میوه خوش‌طعم را می‌توان در ترکیبات دلپذیری به‌کاربرد. نگاهی بیندازید:

۱. لیموناد لیچی

با اضافه‌کردن لیچی به لیموناد کلاسیک، یک نوشیدنی تابستانی تازه‌کننده درست‌کنید.

مواد مورد نیاز

۱۲ عدد لیچی، پوست‌گرفته و خالی‌شده
۳ فنجان آب
۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
۳ قاشق غذاخوری شکر

کاری که باید انجام‌دهید

۱. لیچی‌ها را در مخلوط‌کن بریزید تا به‌شکل پوره دربیایند.
۲. بقیه مواد را افزوده و دوباره در مخلوط‌کن بریزید یا اینکه از همزن استفاده‌کنید.
۳. در لیوان‌های بلند با مکعب‌های یخ سروکنید.

۲. پودینگ لیچی

کسی هست که پودینگ دوست نداشته‌باشد؟ در اینجا یک دستور سریع برای درست‌کردن پودینگ لیچی خوشمزه آمده است.

مواد مورد نیاز:

۵۰ گرم انار

۱ و نیم فنجان تکه‌های لیچی
۲۰۰ میلی‌لیتر خامه تازه
۱ قاشق غذاخوری ژلاتین
۳ قاشق غذاخوری پودر کاسترد
۳ فنجان شیر
۱ قوطی شیرعسل

کاری که باید انجام‌دهید

۱. پودر کاسترد را با مقدار کمی شیر مخلوط‌کنید. حالا، این خمیر را به باقی شیر اضافه کرده و بجوشانید. باید غلیظ باشد.
۲. ژلاتین را در آب حل‌کرده و به کاسترد اضافه‌کنید. خوب مخلوط‌کنید. حالا، شیرعسل را اضافه‌کرده و خوب هم‌بزنید. اجازه‌دهید مخلوط سردشود.
۳. در کاسه دیگری، خامه را هم‌زده و به کاسترد اضافه‌کنید. انار و لیچی را افزوده و دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید.

۳. چای سرد لیچی

در اینجا دستور تهیه چای سرد لیچی برای فرونشاندن عطش‌تان آمده است.

مواد مورد نیاز

۲ فنجان آب
۱ قاشق چایخوری چای سیاه
۵ قاشق غذاخوری پودر شکر
۸ قاشق غذاخوری لیچی له شده/ پوره لیچی
مکعب‌های یخ

کاری که باید انجام‌دهید

۱. آب را در ظرفی بجوشانید.
۲. برگ‌های چای را افزوده و آن را ۲۰ دقیقه بپوشانید. اگر چای پررنگ دوست‌دارید می‌توانید چای بیشتری اضافه‌کنید.
۳. بگذارید مخلوط نیم‌ساعت سردشده و سپس آن را صاف‌کنید. پوره لیچی و شکر را اضافه‌کنید. می‌توانید مقادیر شکر و پوره را بر اساس سلیقه، زیاد و کم کنید.
۴. لیوانی را پر از یخ کنید. حالا، چای لیچی‌ را در آن ریخته و سرد میل‌کنید.

۴. استفاده‌های دیگر

معمولا این میوه را با پوست و بدون دانه می‌خورند. مزه شیرین لیچی، آن را به افزودنی عالی برای اسموتی‌ها، سالادها و دسرها تبدیل کرده است.

۱. لیچی‌ پوست‌گرفته و خردشده را می‌توان بر ظرف پنیر گذاشت و سروکرد.
۲. می‌توان لیچی را به بستنی، کاسترد و ماست افزوده و به‌صورت دسر مصرف‌کرد.
۳. می‌توان این میوه را با پوست خشک‌کرد و دراین صورت پالپ آن جمع‌می‌شود. لیچی خشک‌شده به مغز لیچی نیز معروف است.

این میوه آنقدر خوشمزه است که لازم نیست افراد را مجبور به گنجاندن آن در رژیم غذایی‌شان کنیم.

حقایق تغذیه‌ای لیچی

لیچی ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. این میوه، سرشار از ویتامین C است، چیزی حدود ۷۱.۵ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ گرم. این میوه سرشار از مس و فسفر نیز هست. چیزی که لیچی را منحصربه‌فرد می‌کند این است که حاوی پلی‌فنول الیگونول است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدویروسی دارد.

برای بررسی دقیق‌تر ارزش تغذیه‌ای لیچی، جدول زیر را مطالعه‌کنید.

ماده اصلی ارزش تغذیه‌ای درصد RDA
انرژی ۶۶ کیلوکالری ۳.۳%
کربوهیدرات ۱۶.۵۳ گرم ۱۲.۷%
پروتئین ۰.۸۳ گرم ۱.۵%
چربی کل ۰.۴۴ گرم ۲%
کلسترول ۰ میلی‌گرم ۰%
فیبر رژیمی ۱.۳ گرم ۳.۵%
ویتامین‌ها
فولات ۱۴ میکروگرم ۳.۵%
نیاسین ۰.۶۰۳ میلی‌گرم ۳.۵%
کولین ۷.۱ میلی‌گرم ۱%
پیریدوکسین ۰.۱۰۰ میلی‌گرم ۹%
ریبوفلاوین ۰.۰۶۵ میلی‌گرم ۵%
تیامین ۰.۰۱۱ میلی‌گرم ۱%
ویتامین A ۰ میلی‌گرم ۰%
ویتامین C ۷۱.۵ میلی‌گرم ۱۱۹%
ویتامین E ۰.۰۷ میلی‌گرم ۰.۵%
ویتامین K ۰.۴ میکروگرم ۰.۳%
الکترولیت‌ها
سدیم ۱ میلی‌گرم ۰%
پتاسیم ۱۷۱ میلی‌گرم ۳.۵%
مواد معدنی
کلسیم ۵ میلی‌گرم ۰.۵%
مس ۰.۱۴۸ میلی‌گرم ۱۶%
آهن ۰.۳۱ میلی‌گرم ۴%
منیزیم ۱۰ میلی گرم ۲.۵%
منگنز ۰.۰۵۵ میلی‌گرم ۲.۵%
فسفر ۳۱ میلی‌گرم ۴.۵%
سلنیوم ۰.۶ میکروگرم ۱%
روی ۰.۰۷ میلی‌گرم ۰.۵%
فیتونوترینت‌ها
بتاکاروتن ۰ میکروگرم
بتاکریپتوزانتین ۰ میکروگرم
لوتئین- زئازانتین ۰ میکروگرم

امیدواریم از این مطلب خوش‌تان آمده‌باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: stylecraze

لیچی: ۲۱ فایده شگفت‌انگیز لیچی برای سلامتی، پوست و مو

(مشاهده ۲ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !