انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن + عکس و آموزش


معرفی انواع پرده بکارت انواع پرده بکارت بسته.پرده بکارت بسته چیست در مبحث اندام تناسلی زن ، شکل و آناتومی دستگاه تناسلی داخلی و خارجی توضیح داده شد و در این قسمت بطور اختصاصی راجب پرده بکارت صحبت میشود. علت تفکیک پرده بکارت و توضیح کاملتر آن بخاطر حساسیت های بیشتر قانونی و عرفی و […] نوشته انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص...

انواع پرده بکارت بسته.پرده بکارت بسته چیست

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزش

در مبحث اندام تناسلی زن ، شکل و آناتومی دستگاه تناسلی داخلی و خارجی توضیح داده شد و در این قسمت بطور اختصاصی راجب پرده بکارت صحبت میشود. علت تفکیک پرده بکارت و توضیح کاملتر آن بخاطر حساسیت های بیشتر قانونی و عرفی و کنجکاوی عمومی در خصوص دانش بیشتر در این قسمت میباشد.

Hymen یا همان پرده بکارت (هایمن ) غشایی ا ست که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند لغتی یونانی ست به معنای پوست یا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان وام گرفته شده. یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده ها از جمله پرده ای که قلب را احاطه می کند(پریکارد) استفاده می کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.

در طول نخستین مراحل رشد جنینی، به طور کلی هیچ بخش ورودی به واژن وجود ندارد. لایه باریک بافتی که در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بکارت را به وجود می آورد. در صورتیکه در مرحله قبل از تولد، تقسیم لایه به طور کامل صورت گیرد، موجب می شود بعضی زنان به طور مادرزاد، پرده بکارت نداشته باشند.

عکس پرده بکارت
انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزش

بسیاری تصور می کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد در صورتیکه اینطور نیست. پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد.

همواره در طول تاریخ اسطوره هایی در زمینه با این بخش از بدن زن و ارتباط آن با عفت و پاکدامنی او در تمدن های گوناگون ، بعنوان نمونه در کشورهای عربی، ایران، آفریقا و حتی میان گروهی از مردمان استرالیایی (مردم یونگا) رایج بوده و هنوز هم می باشد.باورهایی ، که وجود این پرده بر عدم داشتن رابطه جنسی- آمیزشی زن با مرد دیگر دلالت دارد

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشانواع پرده بکارت عبارتند از

۱- پرده بکارت بدون منفذ
۲- پرده بکارت مثلثی
۳- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)
۴- پرده بکارت نوع هلالی
۵- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)
۶- پرده بکارت نوع غربالی
۷- پرده بکارت نوع زبانه دار
۸- پرده بکارت نوع دندانه دار
۹- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی
۱۰- پرده بکارت بسیار سخت و سفت

پرده بکارت از نظر ضخامت آن به سه دسته نازک غشایی، ضخیم یا گوشتی و نیمه ضخیم تقسیم می شود و از نظر شکل سوراخ نیز ممکن است حلقوی یا هلالی یا ستاره ای یا غربالی یا شیاری یا دو تیکه و … باشد. بیشترین نوع پرده، غشایی با سوراخ حلقوی می باشد که در رابطه جنسی اسیب می بیند و ممکن است خونریزی نداشته باشد یا در حد چند قطره خونریزی داشته باشد.

در مواردی ممکن است پرده بکارت فاقد سوراخ باشد . این عارضه علائمی ندارد ولی در دوران بلوغ که به علت شروع عادت ماهیانه ،خونریزی ماهیانه سبب تجمع خون و ترشحات در مهبل و بروز درد و علائمی دیگر خواهد شد لازم است پرده بکارت با مجوز قضائی و صدور گواهی لازم برای بیمار برداشته شود.

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشمسئله ساز ترین نوع پرده بکارت نوع حلقوی است.

پرده های بکارت حلقوی دو نوعند :

پرده بکارت قابل اتساع

پرده بکارت غیرقابل اتساع

انواع پرده های بکارت حلقوی غیرقابل اتساع در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره شده و مانند سایر انواع هستند اما انواع حلقوی قابل اتساع علیرغم دخول ممکنست پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کنند که همسر او باکره نبوده است.این قضیه سبب مراجعه مکرر زوجین جوان به پزشکی قانونی است که با یک معاینه سطحی و توضیحات لازم رفع خواهد شد.در عین حال در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد.

متاسفانه یک اصطلاح غلط بین افراد جا افتاده و آن هم پرده حلقوی است که به جای پرده ارتجاعی استفاده می شود. پرده حلقوی بسته به اینکه غشایی یا ضخیم باشد ممکن است پاره شود یا نشود و ممکن است خونریزی داشته باشد یا نداشته باشد. اگر پرده غشایی و نازک باشد پاره می شود ولی ممکن است خونریزی نداشته باشد و اگر ضخیم یا گوشتی باشد ممکن است پاره شود یا نشود و ممکن است خونریزی داشته باشد یا نداشته باشد

پارگی پرده بکارت

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی معمولا ۴ تا ۵ پارگی شعاعی شکل بوجود می آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین پیدا می کنند.

پارگی ها معمولا از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.

خون پرده بکارت

معمولا پس از پارگی پرده بکارت خونریزی کم و بیش شدیدی ایجاد می شود.لازم است این خون را از خون قاعدگی تمیز دهیم.خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرترلخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است.

لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود.بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند. نکته مهم این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

تعیین زمان پارگی پرده بکارت

تا دو هفته از پارگی بکارت تعیین دقیق تاریخ ازاله بکارت ممکن است.
تا یک ماه می توان تاریخ آنرا به طور تخمینی حدس زد.
پس از یک ماه تعیین زمان بروز پارگی ممکن نیست .

دلیل بیولوژیکی وجود پرده بکارت

تا کنون هیچگونه رابطه مستقیمی بین وجود پرده بکارت و هدف تطبیقی اش، آنهم به نفع موجودات من جمله انسان کشف نشده است. گفتنی است که وجود این لایه گوشتی در دهانه اندام تناسلی منحصر به انسان نیست و می توان آنرا در دسته ای از جانداران کیسه دار و پستاندار مانند اسب، وال و کفتار و غیره نیز مشاهده نمود.

به عقیده برخی پژوهشگران وجود آن در دوره جنینی او را از عفونت های مکرر در اندام تناسلی اش محفوظ نگه می دارد. برخی این لایه را همانند اندامهای دیگری چون آپاندیس و انگشت کوچک پا (؟) می دانند که بتدریج به تحلیل می روند. گروهی نیز کارکرد چنین عضوی در واژن سگ و الاغ را اینطور تعبیر می کنند که پرده به مثابه قفلی است که پس از جفت گیری درب آنرا می بندد و از خروج منی از آن جلوگیری می کند.

به عقیده تکامل شناسان این پدیده به نفع بقا و تکثر موجود زنده است. اما چرا شکل آن در گونه های تکامل یافته تری مانند انسان و میمون به صورت امروزی در آمده، سوالی است هنوز بی پاسخ!

معاینه پرده بکارت

خانمها به دلیل خصوصیات روانی مایل نیستند برای معاینه ی پرده خود به پزشک مراجعه کنند و این در بسیاری از موارد موجب افسردگی و ناراحتی های روحی در آنها می گردد.

پرده ی بکارت به شکلی است که خود شخص به تنهایی قادر به معاینه نیست و در مواردی که ناشیانه این عمل انجام گیرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.

توصیه می شود که برای معاینه ی پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نمایید .۱۸ سالگی سنی است که دختر جوان اولین چک آپ خودش را باید پیش یک پزشک یا ماما انجام بدهد.

برای معاینه پرده بکارت باید لب های خارجی فرج را کاملا با انگشت شست و اشاره باز کنید و با استفاده از آینه پرده را معاینه کنید.اگر دوست یا آشنایی باشد راحتتر می شود پرده را معاینه کرد بدین ترتیب که شما با استفاده از انگشت های میانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دو لب فرج را کاملا باز می کنید و دوست شما با استفاده از یک چراغ قوه نور را به آینه می تاباند تا نور به داخل مهبل منعکس شود.(عواقب ناشی از این معاینه شخصی توسط خود افراد متوجه نگارنده سایت نخواهد بود و توصیه اکید جهت ویزیت توسط پزشک زنان یا ماما میگردد)

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشترمیم شبیه سازی پرده بکارت

هایمنورافیHymenorraphy یا هایمنوپلاستی Hymenoplasty یا بازسازی پرده بکارت با عمل جراحی، جریانی است که طی آن بقایای این پرده که بر اثر آمیزش و یا هر دلیل دیگری از بین رفته، به هم دوخته می شود. گاهی اوقات نیز که اثری از این بقایا برجای نمانده، بخشهایی از دهانه واژن به هم دوخته می شود تا نقش پرده را بازی کند. این عمل در ایران و برخی دیگر از کشورهای عربی غیر قانونی است و تنها در صورتی انجام می گردد که پزشکی قانونی حکم آن را، مثلاً بنا برا اینکه ازاله پرده طی حادثه رانندگی باشد، تایید کند.

.u37e6ba2420fdd82a6d2d983a8b443c95.u37e6ba2420fdd82a6d2d983a8b443c95:active,.u37e6ba2420fdd82a6d2d983a8b443c95:hover.u37e6ba2420fdd82a6d2d983a8b443c95.u37e6ba2420fdd82a6d2d983a8b443c95 .ctaText.u37e6ba2420fdd82a6d2d983a8b443c95 .postTitle.u37e6ba2420fdd82a6d2d983a8b443c95:hover .postTitle
حتما بخوانید : لاغری آسان و سریع با 34 ترفند ساده و کاربردی روزانه + جزئیات

سوالات متداول در مورد پرده بکارت

۱)آیافقط بایک بار مقاربت پرده بکارت ممکن است از بین برود؟

بله ، از آنجا که پرده بکارت دقیقا در مدخل ورودی واژن قرار دارد، طی اولین مقاربت از بین می رود، حتی اگر مقاربت بطور کامل انجام نشده باشد.

۲)آیاسقوط از ارتفاع می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

خیر، سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگین، کوهنوردی،و موارد مشابه به هیچ عنوان نمی تواتنند باعث پارگی پرده بکارت شوند.البته ممکن است در اثر سقوط یا انجام کارهای سنگین مقداری خونریزی از دستگاه تناسلی مشاهده شودکه در هیچکدام از مواردمربوط به پارگی پرده نیست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم است مکانیسمی مشابه قاعدگی داردیعنی فشار به رحم باعث خونریزی یا لکه بینی در فرد می شود. تاکید می کنم پرده بکارت فقط و فقط در اثر ضربه مستقیم به آن یا مقاربت پارگی پیدا می کندو جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمی شود

۳)خونریزی ایجاد شده در اثر پارگی هایمن چه مقدار است؟ و اصولا در چه حدی باید باشد؟

حداقلی برای خونریزی در این حالت نداریم ممکن است در حد یک یا دو قطره باشد و یا شاید هم بیشتر باشد ولی حداکثر به اندازه آغشته شدن یک عدد پوشک خواهد بود و چیزی که مسلم است اینست که این خونریزی نباید ادامه داشته باشد و معمولا در عرض یک یا دو دقیقه تمام می شود اگر در مواردی خونریزی ادامه داشت احتمال پارگی های اطراف واژن مطرح می گردد که در این صورت حتما باید ترمیم شود و این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که مقاربت بدون رضایت زن و با مقاومت وی و اصرار طرف مقابل انجام شودکه در این موارد باید پارگی واژن ترمیم شود.

۴)اگر کسی خود را با آب داغ شستشو دهد آیا پرده بکارت پاره می شود؟

خیر، مگر آنکه آب آنقدر داغ باشد که باعث سوختگی شدید پرینه و تاول در موضع شود در اینصورت باید حتما توسط همکاران ماما یا پزشکان معاینه شود

۵)آیا با داشتن پرده بکارت حاملگی صورت می گیرد ؟

حاملگی حتی با داشتن پرده بکارت ( در دوران عقد ) نیز احتمال دارد.

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزش

تشخیص پارگی پرده بکارت :

۱- حالت پره های فرج

معمولاً پره های اطراف مهبل فرج در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، درحالی که در زن ها این پره ها آشکارا دیده می شوند.البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد،چرا که حالت این پره ها در برخی دخترها از دو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر،باز همحالت این پره ها بسته است.

۲- شکل مهبل فرج

اگر مهبل فرج، شکل ۷ داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده با دخول آلت تناسلی مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد به ۷ تبدیل می شود.

البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت ۷ شکل شوند.

پارگی پرده، چه در حین دخول نزدیکی یا عوامل فوق، ممکن است با آسیب دیگر قسمتهای فرج (اطراف مهبل، مجاری ادرار، پوسته ی بین مهبل و معقد) نیز همراه باشد

۳- دیواره های داخل فرج (گردن رحم)

دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمفشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صددرصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات پزشکی، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، می تواند این حالت را ایجاد کند.

۴- حالت ارتجاعی پرده بکارت

اگر پرده حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، پاره می شود، امّا در مقابل، برخی دختران بطور مادرزاد پرده ای حلقوی (قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند)، بنابراین در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.

از طرفی حتّی دیده شده است که برخی نیز از بدو تولد، پرده ی بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از س ک س، از بین رفته است. در نتیجه وجود پرده بکارت و توجّه به آن، دلیل قطعی مبنی بر اینکه یک دختر قبل از ازدواج، نزدیکی داشته است، نیست.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت

رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است

عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود

زنان بهتر است قبل از نزدیکی، نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت بلکه به دلیل آگاهی از نوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند. زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است، احتیاج به عمل جراحی دارد

در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژلهای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد. ضمن اینکه تحریک زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود

گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملکی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

ورزشهایی مانند سوارکاری، دو، پرش، شنا، رقص، باله، هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی، سقوط کرده و در همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود.

اهمیت پرده بکارت

در بعضی فرهنگها این مسئله خیلی اهمیت دارد که دختر به هنگام ازدواج باکره بوده و پرده بکارت داشته باشد. دراین جوامع، پرده بدین معنی ست که وی قبل از ازدواج ارتباط جنسی نداشته است. هر چند که، پرده بکارت نشانه ضیعفی برای بکارت واقعی است، زیرا بعضی زنان، این پرده را قبل از داشتن ارتباط جنسیبر اثر خودارضائی، استفاده از تامپکس (نوعی نوار بهداشتی)، یا فعالیتهای غیر جنسی (مثل برخی حوادث ) از دست می دهند.

اما سوال اینجاست که حتی با وجود پرده بکارت چه کسی می تواند تعیین کند که آیا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته است یا خیر؟ غالبا خونریزی در شب عروسی می تواند دلیلی بر باکره بودن فرد باشد در صورتیکه این نظریه توسط اطلاعات پزشکی رد شده زیرا همانطور که گفته شد یا به دلیل آرامش زن، یا عدم وجود پرده بکارت به طور مادرزاد ، این خونریزی می تواند وجود نداشته باشد

علاوه بر این، راههای برقراری ارتباط جنسی فقط دخول نیست، دختر می تواند با حفظ پرده بکارت از راههای مختلف ارتباط جنسی داشته باشد و یا حتی با وجود پاره شدن پرده بکارت برای تظاهر به باکره بودن، با عمل جراحی ، آن را دوباره به حالت اول برگرداند. به همین دلیل وجود یا عدم وجود پرده بکارت، همیشه نمی تواند مدرک معتبری برای تعیین باکرگی یا پاکدامنی شخص باشد. البته، اینکه نگرش باکره پسند مردان، در حالیکه غالبا خود، پیش از اردواج، ارتباط جنسی دارند، اساسا درست است یا ناشی از نظامی مردسالارانه،در این مقوله نمیگنجد.

راه کار تشخیص باکره بودن

پرده بکارت پرده‌ای است که در دهانه مهبل در قسمت تحتانی دهلیز آن قرار دارد. این پرده در سنین پائین‌تر سطحی است ولی با بالا رفتن سن و رشد لبه‌های بزرگ و کوچک فرج عمقی‌تر می‌شود. این پرده در محیط خود به جدار مهبل می‌چسبد . شکل سوراخ وسط و همچنین قوام ، رشد و ضخامت آن نوع پرده را مشخص می‌کند که در پزشکی قانونی حائز اهمیت است. نسج پرده بکارت عمدتاً از بافت همبند الاستیک و کلاژن تشکیل شده و هر دو سطح داخلی و خارجی آن توسط اپیتلیوم سنگفرشی مطبق پوشیده شده است. هیچگونه عنصر غددی یا عضلانی در پرده بکارت وجود ندارد و رشته‌های عصبی آن زیاد نیست.

یکی از دغدغه های دخترانی که لکه های خون در لباس زیر خود مشاهده کرده اند، دخترانی که خودارضائی دارند یا داشته اند، دخترانی که دچار حوادثی نظیر سقوط از ارتفاع ، تصادف، حوادث حین ورزش و… تشخیص بکارت یا آسیب دیدگی آن است؛

.u59109d59cfd7788124f97958d0b2496c.u59109d59cfd7788124f97958d0b2496c:active,.u59109d59cfd7788124f97958d0b2496c:hover.u59109d59cfd7788124f97958d0b2496c.u59109d59cfd7788124f97958d0b2496c .ctaText.u59109d59cfd7788124f97958d0b2496c .postTitle.u59109d59cfd7788124f97958d0b2496c:hover .postTitle
حتما بخوانید : پیشگیری از دیابت با این رژیم غذایی و راهکارهای مهم و کلیدی

همواره پرسشی که مطرح میشود آیا خود فرد میتواند باکرگی یا آسیب دیدگی بکارت خود را تشخیص دهد ؟

در گفتگو با متخصص زنان و زایمانوب سایت پزشکی و سلامت بیوطب بخوانید:

اگر صریح بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم ، خیر فرد بصورت معاینه شخصی و فردی نمیتواند وجود بکارت یا آسیب دیدگی به آنرا تشخیص دهد و در این خصوص مراجعه به پزشک زنان توصیه میشود.

اما بطور کلی ، مشاهده هر لکه خونی نشانه آسیب بکارت نیست ، پرده بکارت براحتی از روشهای غیر مستقیم از بین نمیرود.

پرده بکارت در کجا قراردارد

پرده بکارت (hymen) در حقیقت بخش خارجی اندام جنسی را شامل میشود و در ورودی دهانه واژن قرار دارد اما دهانه ورودی در همه افراد براحتی قابل رویت و تشخیص نمی باشد و لازم است توسط فردی دیگر و آگاه تشخیص داده شود.

دلیل اول ترس دختران از مراجعه به پزشک زنان:

یکی از دلایل ترس دختران از مراجعه به پزشک زنان ، اینست که آنها تصور میکنند پزشک اطلاعات خصوصی آنها را ثبت و گزارش میدهد، برای پزشک زنان نه عمل خودارضائی و نه رابطه جنسی بیمار اهمیت نداشته و در این خصوص پرسشی مطرح نمیشود اگر شما به قصد معاینه بکارت به پزشک مراجعه کنید، پزشک تنها در جهت معاینه بکارت شما اقدام مینماید و به شما پاسخ میدهد.

دلیل دوم ترس دختران از مراجعه به پزشک زنان:

شاید آشنایی مرا ببیند:

دسته ای دیگر ازد ختران از بیم آنکه شاید یکی از اقوام و دوستان وی را در مطب پزشک ببیند از ترس آبرو از مراجعه به پزشک زنان خودداری میکنند، این در حالیست که دامنه فعالیت پزشک زنان در مورد دختران مجرد صرفا به چک کردن وجود یا آسیب دیدگی بکارت منتهی نمیشود، اختلالات قاعدگی، عفونت، مشکلات رحم و دسته ای از بیمارهای شایع در زنان میتواند در دختران مجرد نیز بوجود آید و دلیل مراجعه دختران باشد، گذشته از این چک شدن حداقل یکسال یکبار دختران جهت بررسی سلامت رحم توسط پزشک توصیه میشود.

علت وجود پرده بکارت

برخی از خانم ها، وجود پرده بکارت در زنان را بی عدالتی بین زن و مرد میدانند، اما این طرز فکر ناشی از عدم اطلاع از دلایل وجود بکارت است، اولا وجود بکارت به منظور اثبات دوشیزگی یا پاک بودن یا نبودن دختران نمیباشد، بد نیست بدانید برخی از پستانداران نیز دارای پرده بکارت هستند که مسلما در حیوانات دوشیزگی ملاک نمیباشد و اساسا حتی با وجود بکارت نیز میتوان رابطه جنسی داشت به نحوی که آسیبی به بکارت وارد نشود، بکارت عاملی جهت جلوگیری از بیمارهای عفونی در دستگاه تناسلی در موقع نوزادی است.

نداشتن بکارت یا عدم مشاهده خون،حین دخول نمیتواند نشانه تجربه رابطه جنسی باشد:

دسته ای از دختران هستند که فاقد پرده بکارت هستند ، یا برخی دیگر هستند که طی دخول خونی مشاهده نخواهند نمود ، موارد مذکور نمیتواند نشانه آن باشد که فرد قبلا رابطه جنسی داشته است.

بطور کلی تشخیص وجود بکارت ، آسیب بکارت ، نوع بکارت با احتمالات ، داستان سرایی ها و باورهای نادرست رایج در جامعه در این خصوص امکان پذیر نبوده وتنها تشخیص آن توسط پزشک متخصص توصیه میشود و دختران جوان نه برای معاینه بکارت بلکه برای چک شدن وضعیت سلامت دستگاه تناسلی ، رحم و اختلالات قاعدگی لازم است طی دوره های سالانه به پزشک مراجعه کنند خصوصا دخترانی که در خانواده آنها سابقه سرطان مرتبط با اندامهای زنانه وجود دارد.

نشانه‌های روانی و رفتاری نداشتن پرده بکارت:

معمولا باید به دختری که به راحتی در مورد رابطه جنسی اظهار نظر می‌کند شک کرد. همچنین کسی که اولین دفعه رابطه جنسی را تجربه می‌کند معمولا به راحتی و بدون شرم بیرون آوردن لباس‌هایش را نمی‌پذیرد و این کار برایش سخت است. به راحتی بوسه نمی‌زند و وقتی که لباس‌هایش از تنش بیرون آورده شد احساس شرم و خجالت غیر ارادی از حالت و چهره‌اش نمایان است.

نشانه‌های برقراری رابطه جنسی از مقعد:

در صورت مکرر بودن ، علایم دخول را می‌توان مشاهده نمود. باید دانست که اگر دفعات دخول کمتر از ۳-۲ مورد باشد نباید انتظار علایم را داشت در صورتی که دفعات دخول بیشتر باشد علائمی مثل از بین رفت چین‌های مقعدی که در حالت معاینه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبیعی است و تورم یا صافی چین‌ها ، ضخیم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشیده شده و تا ناحیه پوستی مخاطی ادامه می یابد و گهگاه ناحیه یاد شده پوسته گذار می‌گردد، دیده می‌شود. اگر مفعول حرفه ای باشد ضخیم شدن پوست حتی به داخل رکتوم امتداد می‌یابد و فیسوزهای بهبود یافته قبلی به صورت خطوط کم رنگ در محل چین‌ها دیده می‌شود. در مفعولین حرفه‌ای مقعد شکل قیفی پیدا می‌کند مثل اینکه مقعد به طرف داخل کشیده شده باشد از نکات مهم این است که هیچ وقت نباید شل شدگی اسفنکتر مقعدی را از یاد برد. در افراد حرفه‌ای و در مشاهده مقعدی اکثرا علائمی مشاهده نمی‌گردد مگر از مانور به خصوصی استفاده نمائیم. مواقعی که شخصی در حالت معاینه قرار دارد انگشتان بزرگ را در فاصله کمی از مقعد قرار داده و با بقیه انگشتان باسن را گرفته و به طرف کناره‌ها می‌کشیم تا چین‌ها مقعدی به خوبی نمایان شوند . سپس به طور عمدی به اسفنکتر فشار آورده و تا فرد خود را جمع کند و اگر افکار او را به نکته دیگری جلب نمایید حرکت ارادی اسفنکتر از بین رفته و حالت آن مشحص می شود .
علائم پارگی اسفنکتر چین‌ها ممکن است مشاهده شود که لازم به توجه است شلی اسفنکتر مقعدی از علائم دخول مکرر است.
در ضمن باید به حالت مجرای مقعدی نیز توجه کرد. دخول مقعدی ممکن است باعث تغییر حالت مجرای مقعدی ، ایجاد بواسیر و هموروئید ، زایده‌های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی ، زگیل‌های کوچک ، بیرون زدن قسمتی از بافت از مقعد-کمی باز شدن مجرای مقعدی و غیره شود.

توصیه میکنیم مقالات ذیل در رابطه با آشنایی با ساختار واژن و انواع پرده بکارت را نیز مطالعه نمایید

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن + عکس و آموزش

پرده بکارت مصنوعی

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشترمیم پرده بکارت

پرده بکارت مصنوعی با هدف شبیه سازی پرده بکارت سالم ساخته شده است. این محصول از ماده ای ساخته شده است که وقتی داخل واژن قرار گیرد به دیواره ی واژن می چسبد و به طور موقت، و برای نیم ساعت، ظاهر یک پرده ی بکارت سالم را ایجاد می کند که وقتی به داخل فشار داده شود مایع قرمز رنگی شبیه خون از واژن خارج خواهد شد

کارهایی که به پرده بکارت شما اسیب نمی زند

انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزش

انقدر استرس و نگرانی و خرده فرهنگ پیرامون اسیب دیدن های احتمالی پرده بکارت در بین دختران ما وجود دارد که لازم است حرفهای تکراری برای دغدغه های تکراری و بی پایان این عزیزان گفته شود.

پرده بکارت در بیرون از بدن شما قرار نگرفته است که با برخوردهای خارجی و اتفاقی اسیب ببیند و موقعیت قرارگیری ان حتی طوری است که خود شما در اکثر موارد نمی توانید انرا ببینید. لذا نگران نباشید در این موارد پرده شما هرگز اسیب نمی بیند.

افتادن از بلندی مثل پله ، تاب ، سرسره ، دوچرخه ، اسب و…
شستن با دست و با اب حتی وقتی اب با فشار خیلی زیاد به شما و به داخل واژن می پاشد
شیرجه زدن داخل اب یا سرخوردن در سرسره های ابی سرزمین ابی
عفونت ادراری یا عفونت واژن و داشتن ترشح
خاراندن ناحیه تناسلی حتی اگر شدید باشید و خراش بدهد
معاینه توسط متخصص زنان و زایمان
خارج شدن خون زیاد قاعدگی و یا لخته های بزرگ خون
خودارضایی با دست و با مالش ناحیه تناسلی حتی اگر محکم و شدید باشد
ضربه خوردن به ناحیه تناسلی مثل لگد خوردن در ورزش یا دعوا یا برخورد به میز و غیره حتی اگر منجر به خونریزی شود
ورزش حرفه ای و حرکاتی که با باز شدن کامل پاها همراه است (۱۸۰ درجه)

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشورزش کگل چیست ؟ آموزش تصویری ورزش کگل برای بهبود رابطه جنسی انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشچگونه زن را برای رابطه جنسی آماده کنیم + فقط مردان بخوانند + جزئیات انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشح ، حد و حدود رابطه جنسی در دوران نامزدی و عقد اینجاست! انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشلباس زیر زنانه چه نقشی در رابطه جنسی می تواند ایفا کند؟ انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشرابطه ‎جنسی زن و شوهر در حضور فرزندان + رابطه جنسی و کودکان انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشتقویت میل جنسی با این خوراکی های مفید، هفت ماده غذایی انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشمشکلات جنسی و طلاق زناشویی انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشرابطه مقعدی با همسر و دختر ( از سیر تا پیاز آمیزش از پشت ) انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشآرایش مو با آتش در آرایشگاه همه را شگفت زده کرد + فیلم و عکس انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشبهترین خوراکی ها برای سلامت کبد اینها هستند + ۱۰ خوراکی انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشمرد ۹۵۰۰ ساله ای قدیمی که چهره او بازسازی شد + تصاویر انواع پرده بکارت + پارگی پرده بکارت + تشخیص باکره بودن  + عکس و آموزشبزغاله عجیب یک چشم در هندوستان همه را شگفت زده کرد + فیلم و عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط