کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )


کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )

بزرگترین کشتی های جهان کشتی های بزرگ : در این مقاله قصد داریم به معرفی بزرگترین کشتی های جهان بپردازیم. لیست بزرگترین کشتی های جهان که در ادامه شاهد آن خواهید بود، بر اساس طول کلی (LOA) این ابر کشتی ها مرتب شده اند. همچنین به اطلاعات دیگری از قبیل تناژ وزن مرده و تناژ ناخالص […] نوشته کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های...

پیش از هر چیز لازم است مقدمه ای درباره برخی از اطلاعاتی که در این ابر کشتی ها به آن ها اشاره می کنیم، بیان کنیم.

طول کلی (LOA یا Overall Length): عبارت است از حداکثر طول محاسبه شده کشتی از ابتدایی ترین نقطه تا انتهایی ترین نقطه آن. تناژ وزن مرده (DWT یا Deadweight Tonnage): عبارت است از حداکثر وزن (جرم) قابل حمل توسط کشتی که حمل این مقدار از جرم، باعث به خطر افتادن ایمنی کشتی نخواهد شد. تناژ ناخالص (GT یا Gross Tonnage): عبارت است از یک مقیاس غیرخطی از حجم کلی ورودی یک کشتی.

این اطلاعات، جزء بنیادی ترین سنجه هایی هستند که برای مقیاس بزرگی و عظمت یک کشتی باری و یا کشتی مسافربری مورد استفاده قرار می گیرند.

بزرگترین کشتی های جهان

لیست عظیم ترین کشتی های دنیا که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد، شامل رکورداران فعلی، تک کشتی های ساخته شده و یا یک کلاس بخصوص از کشتی هاست. همچنین در این لیست، کشتی هایی که از دور خارج شده و دیگر نمی توان آن ها را بر پهنه اقیانوس ها یافت نیز به چشم می خورد.

۱. کشتی سی وایز بزرگ (کشتی Seawise Giant)

کشتی سی وایز بزرگ (Seawise Giant) که پیش تر با عناوین بیشماری همچون Happy Giant، Jahre Viking، Knock Nevis، Oppama و در نهایت Mont شناخته می شد، یک کشتی نفت کش غول پیکر و بزرگترین کشتی ساخته شده جهان است. طول کلی (LOA) این نفت کش غول پیکر به ۴۵۸.۴۶ متر می رسد و بنابراین با اختلاف نسبتا زیاد، لقب بزرگترین کشتی جهان را از آن خود کرده است. تناژ وزن مرده کشتی غول پیکر سی وایز بزرگ به ۵۶۴ هزار و ۶۵۰ تن (DWT) می رسد و تناژ ناخالص آن ۲۶۰ هزار ۸۵۱ جی تی است.

بزرگترین کشتی دنیا از سال ۱۹۷۹ تا سال ۲۰۰۹ میلادی در اقیانوس به پادشاهی خود ادامه داد و هم اکنون نیز از دور خارج شده است.

۲. کشتی های کلاس ابر تانکر بتیلوس (Batillus)

کشتی های کلاس بتیلوس به خوبی می توانند جانشینی برحق برای کشتی سی وایز بزرگ به عنوان بزرگترین کشتی جهان باشند. این کلاس از کشتی های نیز در دسته ابر غول های نفت کش قرار می گیرند و در حال حاضر تنها ۴ فروند از این کشتی ساخته شده است. طول کلی ابرکشتی های این کلاس به ۴۱۴.۲۲ متر می رسد؛ حدودا ۴۴ متر کمتر از سی وایز بزرگ!

تناژ وزن مرده کشتی های کلاس بتیلوس ۵۵۳,۶۶۱ – ۵۵۵,۰۵۱ DWT و تناژ ناخالص آن ها، ۲۷۴,۸۳۷ – ۲۷۵,۲۷۶ GT است. این کشتی ها از سال ۱۹۷۶ تا سال ۲۰۰۳ میلادی که از دور خارج شدند، بر روی اقیانوس های جهان شناور بودند. شایان ذکر است که این کشتی ها در زمان خود از لحاظ تناژ ناخالص، غول پیکرترین کشتی دنیا بودند.

.u6655e6da5057eb7e1da126048b1626d0.u6655e6da5057eb7e1da126048b1626d0:active,.u6655e6da5057eb7e1da126048b1626d0:hover.u6655e6da5057eb7e1da126048b1626d0.u6655e6da5057eb7e1da126048b1626d0 .ctaText.u6655e6da5057eb7e1da126048b1626d0 .postTitle.u6655e6da5057eb7e1da126048b1626d0:hover .postTitle
حتما بخوانید : بزرگترین شهاب سنگ جهان را اینجا مشاهده کنید + تصاویر جالب

۳. کشتی Esso Atlantic و کشتی Esso Pacific

این کشتی ها از نظر طول کلی در رتبه سوم بزرگترین کشتی های جهان جای گرفته اند. این دو کشتی نیز همچون کشتی های سی وایز بزرگ و کشتی های کلاس بتیلوس، در دسته کشتی های نفت کش غول پیکر جای می گیرند. طول آن ها با هم برابر و ۴۰۶.۵۷ متر است.

تناژ وزن مرده این دو کشتی غول پیکر ۵۱۶,۴۲۱ – ۵۱۶,۸۹۱ DWT و تناژ ناخالص آن ها، ۲۴۷,۱۶۰ – ۲۴۷,۱۶۱ GT است. این کشتی ها در سال ۱۹۷۷ به آب انداخته شدند و آخرین جابه‌جایی خود را نیز در سال ۲۰۰۲ به سرانجام رساندند. هم اکنون این دو کشتی نیز از دور خارج شده اند.

۴. کشتی برزان (Barzan)

کشتی برزان (Barzan) که تا امروز ۶ نمونه از آن ساخته شده است، در رده چهارم عظیم ترین کشتی های جهان جای گرفته است. این کشتی با ۴۰۰ متر طول کلی و با اختلاف ۶.۵۷ متری نسبت به کشتی های Esso Atlantic و Esso Pacific، این جایگاه را از آن خود کرده و در دسته کشتی های باری قرار می گیرد.

تناژ وزن مرده کشتی برزان ۱۹۹,۷۴۴ DWT و تناژ ناخالص آن ۱۹۵,۶۳۶ GT است. این کشتی از سال ۲۰۱۵ میلادی ساخته شده و هم اکنون بر پهنه اقیانوس ها در حال تردد است.

۵. کشتی پایونیرینگ اسپیریت (روح پیشگام یا Pioneering Spirit)

کشتی Pioneering Spirit در دسته کشتی های غول پیکر جرثقیل جای می گیرد و از منظر طول کلی نیز توانسته با ۳۸۲ متر طول، خود را به عنوان پنجمین کشتی برزگ جهان معرفی کند. همچنین کشتی روح پیشگام پیش تر با عنوان Pieter Schelte نیز شناخته می شد.

تناژ وزن مرده این کشتی برابر با ۵۰,۰۰۰ DWT و تناژ ناخالص آن ۴۰۳,۳۴۲ GT است. بنابراین اگر بخواهیم این ابرکشتی ها را از منظر تناژ ناخالص مرتب کنیم، کشتی Pioneering Spirit با اختلاف بسیار زیادی در بالاترین جایگاه لیست بزرگترین کشتی های جهان جای خواد گرفت.

کشتی پایونیرینگ اسپیریت نیز در سال ۲۰۱۵ میلادی ساخته شده و بنابراین برای مدت بسیار زیادی این ابرکشتی را در لیست عظیم ترین کشتی های جهان مشاهده خواهیم کرد.

۶. کشتی های کلاس TI

کشتی های کلاس TI که به عنوان تانکرهای نفتی مورد استفاده قرار می گیرند، با ۳۸۰ متر طول در جایگاه ششم بزرگترین کشتی های جهان و البته به عنوان سومین کشتی بزرگ دنیا که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرند، جای گرفته اند.

تناژ وزن مرده کشتی های کلاس تی آی ۴۴۱,۸۹۳ DWT و تناژ ناخالص آن ها ۲۳۴,۰۰۶ GT است. این کشتی ها در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شده و همانطور که اشاره شد، هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

شایان ذکر است که به جهت بین المللی بودن آنها، به این کشتی ها، کلاس TI (Tankers International) لقب داده اند. اسامی این چهار کشتی عبارت است از: TI Africa، TI Asia، TI Europe و TI Oceania.

.uef543293f7e44595388f8669f13d7e0c.uef543293f7e44595388f8669f13d7e0c:active,.uef543293f7e44595388f8669f13d7e0c:hover.uef543293f7e44595388f8669f13d7e0c.uef543293f7e44595388f8669f13d7e0c .ctaText.uef543293f7e44595388f8669f13d7e0c .postTitle.uef543293f7e44595388f8669f13d7e0c:hover .postTitle
حتما بخوانید : زیباترین زن دنیا در کجاست ؟ 6 کشور با زیباترین زنان دنیا + تصاویر

۷. کشتی Valemax

کشتی Valemax در دسته کشتی های فله‌بر (Bulk Carrier) جای می گیرد. این کشتی که تا به امروز ۶۶ فروند از آن ساخته شده با داشتن ۳۶۰ تا ۳۶۲ متر طول، جایگاه هفتم بزرگترین کشتی های دنیا را از آن خود کرده است.

تناژ وزن مرده کشتی Valemax چهارصد هزار DWT و تناژ ناخالص آن دویست هزار GT است. این کشتی از سال ۲۰۱۱ تا به امروز در حال بارگیری و استفاده است.

۸. کشتی های کلاس Oasis

تا به امروز ۴ فروند از کشتی های کلاس Oasis ساخته شده است. این کشتی ها با داشتن ۳۶۰ تا ۳۶۲ متر طول هم اندازه کشتی Valemax بوده و بنابراین می توان کلاس Oasis را نیز در جایگاه هفتم عظیم ترین کشتی های دنیا در نظر گرفت. شایان ذکر است که کشتی های کلاس Oasis در دسته کشتی های کروز جای می گیرند و بنابراین این کشتی ها لقب بزرگترین کشتی مسافربری جهان را نیز از آن خود کرده اند.

تناژ وزن مرده این کشتی ها ۱۵,۰۰۰ DWT و تناژ ناخالص آن ها ۲۲۵,۲۸۲ – ۲۲۶,۹۶۳ GT است. بزرگترین کشتی مسافربری جهان در سال ۲۰۰۹ میلادی به آب انداخته شد و هم اکنون نیز در حال مسافرگیری و استفاده است.

۹. کشتی Queen Mary 2

کشتی Queen Mary 2 یا QM2 با داشتن ۳۴۵ متر طول کلی، به عنوان هشتمین کشتی بزرگ جهان لقب گرفته است. کشتی مسافربری QM2 در دسته کشتی های اقیانوس پیما قرار گرفته و بنابراین جایگاه دوم بزرگترین کشتی مسافربری جهان را نیز در دست گرفته است.

تناژ وزن مرده این کشتی ۱۹,۱۸۹ DWT و تناژ ناخالص آن ۱۴۸,۵۲۷ GT است. این کشتی از سال ۲۰۰۳ تا امروز در حال خدمت رسانی است.

۱۰. کشتی Q-Max

کشتی Q-Max نیز با ۳۴۵ متر طول کلی، همانند Queen Mary 2، هشتمین کشتی غول پیکر دنیاست. این کشتی در دسته کشتی های حامل گاز طبیعی مایع (LNG) قرار داد.

تناژ وزن مرده کشتی کیومکس ۱۲۸,۹۰۰ DWT و تناژ ناخالص آن ۱۶۳,۹۲۲ GT است. این کشتی در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای افزایش لایک در تلگرام کلیک کنید
کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )کوه یخ بزرگ در ساحل کانادا‎ همه را شگفت زده کرد + عکس کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )دانستی های شگفت انگیز در مورد راک ( گرانترین بازیگر جهان ) کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )گل های لاله در تهران خودنمایی می کنند + تصاویر زیبا کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )۱۰ خودرو اسپرت خارجی لوکس در ایران + عکس و مشخصات کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )مرغ مگس خوار های زیبا و دوست داشتنی + تصاویر کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )خودرو فولکس واگن کلاسیک در شیراز خودنمایی می کند + تصاویر کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )بزرگترین ماهی تزیینی جهان + عکس های ماهی غول پیکر مرجانی کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )بزرگترین‌ کشتی‌ خورشیدی جهان ساخته شد + تصاویر و جزئیات کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )بزرگترین هواپیمای جهان از آشیانه خود خارج شد + تصاویر هواپیمای بزرگ کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )بلندترین گربه جهان که گوشت کانگورو می خورد + تصاویر گربه بزرگ کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )شهر شیکاگو در آمریکا را از فراز آسمان مشاهده کنید + تصاویر هوایی زیبا کشتی های بزرگ ( تصاویر و مشخصات بزرگترین کشتی های جهان )ماه بزرگ و تمام در سال ۲۰۱۶ + زیباترین تصاویر از ماه درخشان و کامل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عکس ماشین و موتور

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022