مشکل‌ کمبود فضاهای آموزشی در البرز حل نشده است


مشکل‌ کمبود فضاهای آموزشی در البرز حل نشده است

مدیرکل نوسازی مدارس البرز گفت: تاکنون بارها و بارها در جلسات مختلف مشکل‌ کمبود فضاهای آموزشی در استان مطرح شده ولی تاکنون اقدام موثری برای حل این مساله صورت نگرفته است.

فرامرز مهدوی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: درحال حاضر حدود هزار مدرسه در البرز وجود دارد که بیش از 500 مورد ازآنها دوشیفته هستند. با توجه به این‌که بهترین زمان بازدهی مغز برای یادگیری صبح است، آموزش دانش‌آموزان در شیفت عصر باعث‌کاهش عملکرد دانش‌آموزان می‌شود. علاوه براین، تدریس در شیفت عصر از کیفیت آموزش و راندمان معلمان نیز می‌کاهدکه این امر اجحافی درحق دانش‌آموزان است.


وی بیان کرد: با توجه به افزایش جمعیت، سالانه بین 9 تا 11 هزار نفر به آمار دانش آموزان استان اضافه می‌شود که همه آنها نیاز به فضای آموزشی و مدرسه دارند.


مدیرکل نوسازی مدارس البرز خاطرنشان‌کرد: باید پذیرفت در شرایط فعلی سرعت ساخت مدرسه به پای سرعت افزایش جمعیت دانش‌آموزی استان نمی‌رسد و محصلان مقاطع مختلف ناچارند در فضاهای محدود آموزشی ادامه تحصیل دهند.


وی با اشاره به ضرورت ساخت مدارس جدید در استان توضیح داد: اگر در شرایط موجود بخواهیم مشکل تراکم بیش از حد دانش‌آموزان را حل کنیم، باید 500 مدرسه به مدارس فعلی استان اضافه شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: برای این‌که وضعیت فضای آموزشی استان به حالت عادی و استاندارد در بیاید باید 1380 مدرسه ساخته شود که ساخت هرکدام به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بر این اساس از دولت انتظار می‌رود همین طور که نگاه ویژه‌ای به بخش بهداشت و درمان داشته و برای حل معضلات این بخش اعتبارات ویژه‌ای در نظرگرفت، به بخش‌آموزش و پرورش‌که زیربنای همه امور جامعه است هم نگاه ویژه‌ای داشته باشد و برای حل معضل کمبود فضای آموزشی در استان‌های مختلف به طور جدی وارد عمل شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی