رئال بدنبال سومین قهرمانی متوالی در اروپا


مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا این هفته آغاز می شود و رئال مادرید برای سومین سال متوالی به دنبال فتح مهمترین رقابت های باشگاهی قاره سبز است.

ایران اکونومیست - رئال بدنبال سومین قهرمانی متوالی در اروپا
به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از دهه 1970 که بایرن سه سال متوالی عنوان قهرمانی اروپا را کسب کرد، هیچ تیمی تاکنون نتوانسته است دستاورد باواریایی ها را تکرار کند.
رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در هشت گروه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (21 و 22 شهریور) آغاز می شود.

گروه آ:
بنفیکا، منچستریونایتد، بازل، زسکا مسکو
خوزه مورینیو می تواند از بازگشت شیاطین سرخ به لیگ قهرمانان اروپا بعد از یک سال غیبت خرسند باشد. او می خواهد اولین مربی باشد که با سه باشگاه مختلف فاتح اروپا می شود.
بنفیکا پرتغال عضو ثابت رقابت های اروپایی محسوب می شود. بازل از سال 2011 که یونایتد را در مرحله گروهی حذف کرد، به علت فروش بازیکنان مطرح خود تضعیف شده است. زسکا مسکو نیز در چهار فصل گذشته در مرحله گروهی آخر شده است. منچستریونایتد دارنده سه عنوان قهرمانی اروپا، در شروع لیگ برتر انگلیس از 12 امتیاز ممکن، 10 امتیاز گرفته است و بخت اول صعود محسوب می شود.

گروه بی: بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، آندرلشت، سلتیک
نیمار که با رکورد قرارداد 222 میلیون یورو تابستان امسال از بارسلونا به پاری سن ژرمن منتقل شد، فتح لیگ قهرمانان اروپا با این باشگاه را هدف خود تعیین کرده است.
صعود به مرحله حذفی برای تیم جدید نیمار کار دشواری نیست. نیمار در اولین کازار اروپایی خود باید با بایرن مونیخ که پنج بار قهرمان اروپا شده ، رقابت کند. کارلو آنچلوتی سرمربی بایرن پیشتر هدایت تیم فرانسوی را به عهده داشته است. سلتیک اصلا حریف آسانی نیست، اما قهرمان اسکاتلند احتمالا برای کسب عنوان سومی گروه با آندرلشت مبارزه می کند.

گروه سی: چلسی، آتلتیکو مادرید، رم، قره باغ
قره باغ اولین تیم جمهوری آذربایجان است که به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است و در یکی از رقابتی ترین گروه ها مسابقه می دهد. آتلتیکو مادرید در سه سال گذشته دو بار به فینال رسیده و هر دو بار نیز مغلوب رئال مادرید شده است. اما چلسی قهرمان اروپا در سال 2012 ، قهرمان کنونی لیگ برتر انگلیس است و بعد از شروع نامطلوب در مسابقات لیگ انگلیس، اکنون به خود آمده است.
چلسی و آتلتیکو احتمالا در چند ماه آینده در مورد فروش دیه گو کاستا وارد مذاکره می شوند. مهاجم چلسی بیشتر تابستان را در زادگاه خود برزیل بوده است و می خواهد به باشگاه سابق خود آتلتیکو بازگردد.

گروه دی: یوونتوس، بارسلونا، المپیاکو، اسپورتینگ
در صورتی که یوونتوس و بارسلونا که در مجموع هفت بار قهرمان اروپا شده اند، از مرحله گروهی بالاتر نروند، شگفتی بزرگی رقم خواهد خورد.
دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2015 به مصاف هم رفتند و نیمار، لیونل مسی و لوئیس سوارز الهام بخش پیروزی سه بر یک بارسا بودند.
نیمار دیگر در بارسلونا حضور ندارد و عثمان دمبله بازیکن جدید تیم جانشین او شده است. یوونتوس در فینال فصل گذشته مغلوب رئال مادرید شد و از سال 1996 تاکنون فاتح لیگ قهرمانان اروپا نشده است. المپیاکو عضو ثابت این مرحله از رقابت ها است، اما به ندرت از گروه خود بالاتر رفته است. اسپورتینگ نیز بعد از فروش آدرین سیلوا به لسترسیتی تضعیف شده است.

گروه ای:
اسپارتاک مسکو، سویا، لیورپول، ماریبور(اسلوونی)
لیورپول با پنج عنوان قهرمانی اروپا، پس از موفقیت در مرحله پلی آف به مرحله گروهی راه یافته و فرصت دارد باخت مقابل سویا در فینال لیگ اروپا 2016 را جبران کند. لیورپول با این شکست فرصت حضور در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد.
اسپارتاک فاتح لیگ برتر روسیه برای اولین بار از فصل رقابت های 2012-2013 در مرحله گروهی حضور ارد. ماریبور برای سومین بار تلاش می کند به مرحله حذفی صعود کند. این چهار تیم ضعیف ترین گروه را بین هشت گروه تشکیل می دهند.

گروه اف: شاختار دونتسک، منچسترسیتی، ناپولی، فاینورد(هلند)
منچسترسیتی در گروه اف، از رقابت در گروه های سخت تر رهایی یافت. شاختار دونتسک قهرمان اوکراین به علت درگیری هایی که در این کشور وجود دارد، در سه سال گذشته از میزبانی بازی های خانگی محروم بوده است. ناپولی یکی از سرسخت ترین حریفان برای سیتی محسوب می شود. فاینورد بعد از 15 سال غیبت به مرحله گروهی این مسابقات بازگشته و احتمالا با رقابت دشواری روبه رو خواهد شد.

گروه جی:
موناکو، پورتو، بشیکتاش، لایپزیگ
موناکو شگفتی فصل گذشته بود که به نیمه نهایی این مسابقات صعود کرد و بخت اصلی صعود از گروه است، اما جدایی بازیکنان کلیدی تیم نظیر کیلین امباپه، برناردو سیلوا و بنیامین مندی در تابستان امسال به این تیم ضربه زده است. رقابت این تیم فرانسوی مقابل پورتو تکرار فینال رقابت های 2004 است که با برتری حریف پرتغالی پایان یافت. لایپزیگ در آن زمان وجود خارجی نداشت و در سال 2009 تشکیل شد. لایپزیگ یک تیم تازه وارد محسوب می شود. اما نایب قهرمان بوندس لیگا آلمان تیمی است که بسیاری از قدرت های فوتبال اروپا نمی خواستند با آن هم گروه شوند. موناکو فصل گذشته صدرنشین گروه خود شد.

گروه اچ
رئال مادرید، بروسیا دورتموند، تاتنهام هاتسپور، آپوئل
رئال مادرید در چهار سال گذشته سه بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است و تلاش می کند بعد از بایرن مونیخ (1974-76) اولین تیمی باشد که سه سال متوالی جام قهرمانی را به خانه می برد.
مسیر رئال برای راهیابی به مرحله حذفی با رفتن عثمان دمبله از دورتموند به بارسلونا هموار شده است. تاتنهام امیدوار است نتایج بهتری کسب کند. این تیم انگلیسی در دو بازی از سه بازی مرحله گروهی فصل گذشته خود در ورزشگاه ویمبلی که به طور موقت بازی های خانگی را در آن برگزار می کند، شکست خورد. تاتنهام در فصل کنونی لیگ برتر انگلیس در بازی های خانگی خود در ویمبلی بردی کسب نکرده است. آپوئل نیز تیمی است که در سال 2012 برخلاف انتظار به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها صعود کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی