راههای بهبود سئوی سایت


آشنایی با سئو و مهارت های مرتبط به آن در آینده ای نزدیک برای هر بازاریابی جزء مهارت های ابتدایی و ضروری خواهد بود. به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ بهبود سئوی سایت یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از مهمترین موضوع‌هایی است که کسب و کارهای عصر مدرن با آن دست به گریبانند. زیرا انتخاب کلیدواژه‌های مناسب و...

راههای بهبود سئوی سایت

آشنایی با سئو و مهارت های مرتبط به آن در آینده ای نزدیک برای هر بازاریابی جزء مهارت های ابتدایی و ضروری خواهد بود.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ بهبود سئوی سایت یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از مهمترین موضوع‌هایی است که کسب و کارهای عصر مدرن با آن دست به گریبانند. زیرا انتخاب کلیدواژه‌های مناسب و تولید محتوای بهینه که بتواند رتبه‌ی سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد یکی از اصول اساسی در عصر بازاریابی مدرن است. از سوی دیگر نیز با توجه به تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو انطباق محتوای سایت با قوانین جدید اندکی دشوارتر می‌شود. بنابراین وجود این نوسان در موتورهای جستجو رتبه‌ی سایت‌ها را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مطلب سعی کرده‌ایم مهمترین نکاتی که در ارتباط با بهبود سئوی سایت باید مورد توجه قرار گیرد را گردآوری کنیم.

راههای بهبود سئوی سایت

۱. مشتقات کمتری از کلیدواژه‌ها را هدف‌گیری کنید

بهبود سئوی سایت از طریق انتخاب کلمات کلیدی هدفمند در سال‌های گذشته دچار تحولات بسیاری شده است. با توجه به این‌که انتخاب کلمات کلیدی مناسب رابطه مستقیمی با رتبه سایت دارد. بنابراین معمولا انتخاب کلیدواژه دغدغه اصلی بیشتر صاحبان کسب و کار است. جالب است بدانید که الگوریتم‌های جدید موتورهای جستجو تمام مشتقات، مترادف و جمع کلمات را تشخیص می‌دهد. بنابراین به عنوان یک مدیر سایت حرفه‌ای بهتر است مشتقات کمتری از کلیدواژه‌ها را در هدف سایت خود قرار دهید.

۲. به اصول پایبند باشید

الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل اکنون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر اساس کلمات جستجو شده توسط کاربران آن‌ها را به سایت‌های مرتبط هدایت می‌کنند. بنابراین سعی کنید بر روی هدف اصلی خود از طراحی سایت تمرکز کنید. همچنین با توجه به این‌که مخاطبان امروزی به دنبال عکس‌های با کیفیت و فیلم‌های کوتاه هستند. سعی کنید محتوای سایت خود را با شناسایی مخاطبان خود دقیقا مطابق میل آن‌ها تهیه کنید. تولید محتوای جذاب سبب جذب مخاطب شده و با بهبود سئوی سایت رتبه سایت شما را نیز بهبود خواهد بخشید.

۳. موتور جستجوی گوگل را الگوی خود قرار دهید

می‌توان گفت استانداردهای موتور جستجوی گوگل بهترین معیار برای سنجش کارایی محتوای سایت‌ها هستند. زیرا با وجود این که تمام به‌روز رسانی‌های الگوریتم‌ها را در بر می‌گیرند زود به زود دچار تغییر نمی‌شود. بنابراین می‌تواند معیار مناسبی برای کمک به بهبود سئوی سایت شما باشد. نکته مهم دیگری که در ارتباط با سئوی سایت باید مد نظر قرار گیرد توجه به نسخه‌ی موبایلی سایت‌ها است. زیرا امروزه بهبود نسخه موبایلی سایت‌ها تاثیر به سزایی در بهبود سئو و رتبه سایت‌ها دارد.

۴. تمرکز بر بهبود تجربه کاربری سایت‌ها

امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو با بهره‌گیری از یادگیری ماشین بسیار دقیق شده‌اند. بنابراین توجه به نکات ریزی مانند سرعت لود شدن سایت و ایجاد تجربه‌ی کاربری مناسب برای سایت‌ها نیز در کنار انتخاب کلمه کلیدی مناسب می‌تواند سبب بهبود سئوی سایت شود. بنابراین با بهبود تجربه‌ی کاربری و تمرکز بر روی کلمات کلیدی مناسب می‌توان سایت‌ها را به حالت ایده‌آلی رساند.

۵. هدف خود را مشخص کنید

اگر به عنوان یک برند قصد دارید که سایت شما با نام و محصولات برند شما در گوگل شناخته شود لازم نیست که بر روی کلمات کلیدی مختلف مانور دهید. بلکه کافیست به کمک چند کلیدواژه محدود بر روی اهداف برند خود تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود برند شما مطابق با اهدافتان در گوگل بالا آید.

۶. بهبود سرعت سایت

توجه داشته باشید که وقتی کاربری پس از جستجوی کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود در موتور جستجو وارد سایت شما می‌شود کار الگوریتم‌های جستجو به پایان می‌رسد. اکنون نوبت شما است که با بهبود سرعت سایت خود سبب جلب رضایت مشتری شده و با ارائه اطلاعات مفید و محتوای جذاب زمان حضور در سایت مخاطب را افزایش دهید. زیرا افزایش زمان حضور در سایت به ازای هر کاربر سبب بهبود سئوی سایت می‌شود.

۷. لینک‌دهنده‌های با کیفیت

در گذشته تعداد لینک‌هایی که هر سایت از سایت‌های دیگر دریافت می‌کرد سبب بهبود سئوی آن می‌شد. اما در ورژن جدید الگوریتم‌های موتورهای جستجو دریافت بک لینک‌ از سایت‌های قوی که محتوای با کیفیتی ارائه می‌دهند سئوی سایت مرجع را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین امروزه مدیران سایت‌ها حساسیت زیادی به بک‌لینک‌های سایت خود نشان می‌دهند تا به کمک آن‌ها بتوانند به بهبود سئوی سایت خود سرعت بیشتری بدهند.

مقاله مرتبط: چگونه بک لینک بگیریم؟

۸. مهاجرت از تولید محتوا به ایجاد کتابخانه محتوایی

در حقیقت در گذشته سرعت تولید محتوا سبب بهبود سئوی سایت می‌شد. از این‌رو بسیاری از سایت‌ها سعی می کردند ترافیک محتوایی خود را به حداکثر برسانند. اما امروزه با تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو تمرکز کاربران و موتورهای جستجو به سمت محتوای باکیفیت و چندرسانه‌ای که سبب ایجاد ارزش افزوده برای کاربران می‌شود جلب شده است. بنابراین برای موفقیت در عصر حاضر و بهبود سئوی سایت بهتر است بر روی نوع محتوا تمرکز کنیم نه حجم محتوایی که روزانه در آن منتشر می‌شود.

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج