حضور 12 شرکت تولیدی قزوین در نمایشگاه صنایع نساجی تهران/ پرداخت 548 میلیارد ریال تسهیلات بهین‌یاب در استان قزوین


به گزارش شاتا، علی پرزحمت در حاشیه بازدید از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی از حضور 12 شرکت تولیدی استان قزوین در بیست و سومین نمایشگاه صنایع...

حضور 12 شرکت تولیدی قزوین در نمایشگاه صنایع نساجی تهران/ پرداخت 548 میلیارد ریال تسهیلات بهین‌یاب در استان قزوین
به گزارش شاتا، علی پرزحمت در حاشیه بازدید از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی از حضور 12 شرکت تولیدی استان قزوین در بیست و سومین نمایشگاه صنایع نساجی تهران خبرداد و گفت: بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی با حضور ۲۰۰ شرکت خارجی و ۲۱۰ شرکت داخلی با حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از 13 شهریور آغاز به کرده است.
وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی با حضور 200 شرکت خارجی از کشور آلمان، ترکیه، چین، تاویان، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، هندوستان، کره جنوبی و بیش از 210 شرکت داخلی حضور دارند تا زمینه‌های انتقال تکنولوژِی و سرمایه در صنعت نساجی ایران را فراهم کنند.
پرزحمت در پایان تصریح کرد: معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی های کارخانه ها، نهادها و سازمان‌های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی و توانمندی‌های صنعت نساجی کشور و همچنین تبادل اطلاعات و اشتغال زایی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
شایان ذکر است که ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به همراه استاندار این استان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع نساجی، فرش، موکت و صنایع وابسته تهران از غرفه شرکت‌های مربوط به استان قزوین مستقر در این نمایشگاه بازدید و با مدیران عامل این واحدها گفتگو کردند.
شرکت های تندیس و خاطره''گروه پرنیا''، شرکت فرش عرش، تولیدی صنایع نساجی دسترنج رضا بافت، نفیس نخ، شرکت تولیدی امین موکت، گروه نساجی گلفام، صنایع نساجی پارتیان ''صبا موکت''، ‌شرکت آرتا نقش تاک تولید کننده انواع موکت شرکت هایی بودند که در این نمایشگاه بین المللی مورد بازدید قرار گرفتند.
پرداخت ۵۴۸ میلیارد ریال تسهیلات بهین‌یاب در استان قزوین/ جایگاه نخست قزوین در پرداخت تسهیلات رونق تولید
همچنین علی پرزحمت عصر دیروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین از پرداخت تسهیلات به 40 واحد صنعتی در سال جاری خبر داد و افزود: سه مورد از این تسهیلات مربوط به واحدهای کشاورزی و37 مورد مربوط به واحدهای صنعتی استان است.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 548 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده که 72 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و 476 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت است.
پرزحمت با اشاره به ثبت نام یک هزار و 61 واحد تولیدی جهت اخذ تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب تصریح کرد: پاسخ استعلام 733 مورد ثبت نام شده‌ها از سوی بانک‌های عامل مثبت اعلام شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قزوین در ادامه با تأکید بر بازدید از 472 مورد از تقاضاهای اخذ شده توسط کمیته کارشناسی، گفت: تعداد 181 مورد از طرح‌های بازدید شده‌ مربوط به حوزه کشاورزی و تعداد 291 مورد مربوط به حوزه صنعت بوده است.
پرزحمت از انجام 83 پرونده در حال تکمیل خبر داد و افزود: تاکنون تعداد 40 فقره توسط کمیته اعتباری بانک‌های عامل استان جهت پرداخت تصویب شده است.
وی با اشاره به بازدید استاندار از غرفه نمایشگاهی 12 واحد استان در نمایشگاه صنایع نساجی تهران گفت: برخی از واحدهای صنعتی از روند پرداخت تسهیلات درسیستم بانکی گله مند بوده و اعلام نارضایتی کردند.
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته با برگزاری 5 جلسه تقاضای مربوط به 21 واحد تولیدی با حضور نمایندگان بانک تجارت، صنعت ومعدن، سپه، صادرات، سینا جهت پرداخت تسهیلات بررسی شد.
گفتنی است که کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان قزوین عصردیروز با حضور استاندار و معاون اقتصادی استانداری قزوین، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و جمعی از مدیران عامل بانک‌های استان قزوین در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس