راه اندازی بازارچه گل و گیاه در محمودآباد


راه اندازی بازارچه گل و گیاه در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از راه‌اندازی بازارچه گل و گیاه برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دومین جشنواره گل و گیاهان زینتی محمودآباد، اظهار کرد: 3 متقاضی تاکنون برای راه اندازی بازارچه به جهاد کشاورزی مازندران معرفی شدند که این کار برای نخستین بار در مازندران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن 640 بهره بردار در بخش گل و گیاهان زینتی رتبه دوم را در مازندران به خود اختصاص داده است، در عرصه تولیدات گل و گیاه تا کنون هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار شدند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت گل و گیاه شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی بازار مصرف، توسعه کمی و کیفی و نقش آن در ایجاد اشتغال از دیگر اهداف جشنواره بوده است.

صادقی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی این شهرستان از کیفیت فراوانی برخوردار است و امکان توسعه گل و گیاه زینتی در این اراضی نیست، گفت: توسعه گل و گیاه در اراضی با بافت‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: دومین جشنواره با ایجاد 41 غرفه و تولید 30 شرکت تولیدی در بحث داده ها و نهاد های کشاورزی ایجاد شده و امسال بسیاری از غرفه ها را افراد بومی شهرستان در نمایشگاه در دست دارند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق