مداحی باید در خدمت محبت اهل‌بیت باشد


مداحی باید در خدمت محبت اهل‌بیت باشد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تعمیق محبت به اهل‌بیت (ع) باید سوی مداحان مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای رفع آسیب‌های هر کاری می‌توان با آموزش و پژوهش به نتیجه مطلوب رسید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلاموالمسلمین «حشمت‌الله رستمی» امروز در همایش مداحان استان ایلام که به مناسبت روز مداح برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک هر کاری با آسیب‌های خاص خود همراه است که برای حل آنها می‌توان با آموزش و پژوهش آنها را شناخت و برطرف کرد.

وی با بیان اینکه کار مداحان به نوبه خود حائز اهمیت است، افزود: تریبون مذهبی در کشور علاوه بر روحانیت به دست مداحان نیز هست که اگر نتوانیم حق مطلب را به درستی ادا کنیم بدون شک مدیون خواهیم بود و نباید فراموش کنیم که ماموریت ما سنگین است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه باید بین برداشت شخصی از دین و اصل آن تفاوت قائل باشیم، تصریح کرد: مطالب ما در مجالس و محافل نباید بدعت گذاری باشد، باید توجه داشت که با دقت و تحقیق مطالب را به مخاطب عرضه کنیم.

رستمی با تاکید بر اینکه عناصر چهارگانه در مداحی از قبیل صدا، شعر، اجرا و مخاطب باید به درستی مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود، گفت: رسالت مداحان خیلی بزرگ و تاثیر آنها در جامعه زیاد است و باید توجه داشته باشند که استفاده از عواطف مردم باید برای سعادت دنیا و آخرت آنها باشد.

وی با بیان اینکه تعمیق محبت به اهل‌بیت (ع) نیز از سوی مداحان مورد توجه قرار گیرد، گفت: مودت به اهل‌بیت (ع) شامل معرفت، محبت و تبعیت است که مداحان باید در مطالب و اشعار خود به این موارد توجه داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام روشنگری افکار جامعه و هدایت را از دیگر مولفه‌های دانست که باید مورد توجه مداحان باشد، عنوان کرد: متاسفانه ما اعتقادات را به رفتار دینی تبدیل نکرده‌ایم، اعتقاد داریم ولی در عملکرد ضعیف هستیم.

رستمی ترویج افکار اسلامی را از سوی مداحان حائز اهمیت دانست و ادامه داد: هدف از خواندن روضه تبیین و تشریح واقعه است نه گریاندن مردم و مداحان نیز در بیان مسایل نباید غلو کنند و در کنار شور باید شعور داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا