یادی از شهید احمد غلامی


مراسم نخستین سالگرد فرمانده شهید مدافع حرم احمد غلامی برگزار خواهد شد. ]]>

یادی از شهید احمد غلامی

مراسم نخستین سالگرد فرمانده شهید مدافع حرم احمد غلامی برگزار خواهد شد.

یادی از شهید احمد غلامی
نخستین مراسم سالگرد شهادت حاج احمد غلامی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از شهدای مدافع حرم روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماهساعت ۱۰ صبح در مسجد آیت الله فیروز آبادی خیابان فدائیان اسلام شهر ری برگزارمی‌ خوهد شد.

سردار احمد غلامی در دوران دفاع مقدس مسئولیت جانشینی فرماندهی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) را تا سال ۶۲ و فرماندهی تیپ مستقل ۱۱۰ شهید بروجردی را تا پایان جنگ بر عهده داشت. این فرمانده شهید درباره بهترین شناسایی در هور در جریان عملیات خیبر روایت کرده است: «اطلاعات بسیار خوبی از دشمن به دست آورده‌ایم و با تقسیم آبراه‌ها برای انتقال نیرو و تجهیزات تقسیم کار، خوب پیشرفت داشت و بر این مبنا شناسایی‌ها نیز منطقه‌ای و محدوده‌ای شده بود.

تیپ ما تاکنون در شناسایی و آموزش نیرو پا به پای هم پیش رفته و البته از حق نگذریم بهترین اطلاعات را بچه‌های شناسایی تیپ ۱۰سیدالشهداء(ع) از منطقه به دست آورده‌اند که امیدوارم تا آخر هم به همین شکل پیش برود. هر چه بهتر منطقه شناسایی شود موفقیت عملیات هم بیشتر خواهد شد. امشب را باید تا صبح پیش تیم‌ها باشم. بقرار است مقداری از راهکار اولیه را همراه با قایق با تیم امشب بروم و تا روشن شدن هوا منتظر شدم تا بچه‌های شناسایی برگردند. ناهار را با حسین روشنی و غلام کیانپور و رضاپور و «کرد» به اتفاق بهرام میثمی در چادر بچه‌ها که کنار هور است مهمان هستم و تا غروب و برای نماز مغرب و عشاء به پاسگاه خاتمی به اتفاق بهرام می‌رویم.


نماز جماعت به امامت حاج همت برگزار شد و چون من و بهرام دیر رسیدیم نماز مغرب را از دست دادیم و نماز عشا را به جماعت خواندیم و بعد هم بلافاصله جلسه شروع شد و مثل بقیه شب‌ها گزارشات شب قبل شناسایی به فرمانده قرارگاه برادر عزیزجعفری داده شد و او هم از آمادگی لجستیکی و قرارگاه در سطح مطلوبی تعریف کرد و مشکل فعلی را کمبود قایق برای انتقال نیرو و مهمات عنوان و ابراز امیدواری کرد که تا آینده نزدیک کمبودها رفع خواهد شد.

سپس گزارش بچه‌های لشکر عاشورا را آقا مهدی باکری ارائه کرد و بحثی داشت از وجود کارکنان زیادی در جزیره که دارند چاه نفتی می‌زنند و حضور تعدادی خارجی بین کارکنان و همچنین بودن نیروهای سودانی در جزیره برای حفاظت از جزیره که مشاهدات بچه‌های اطلاعات لشکرعاشورا بوده است. بعد هم مشکلات پیش آمده در خط طلاییه که شناسایی‌ها به کندی پیش می‌رود و از من خواسته شد که کمکی به شناسایی لشکر۲۷ از طریق تیم‌های شناسایی تیپ ۱۰ سیدالشهدا داشته باشم.

من پیشنهاد دادم اجازه دهند این موضوع را با بچه‌های اطلاعات خودمان در میان بگذارم و چون امشب مقداری از مسیر را با آنها هستم زودتر بروم که آقا عزیز اجازه مرخصی من را داد ولی به شرط مراقبت زیادتر از خودم.»
منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟