شکایت سازمان دانش‌آموزی از یک خبرنگار


شکایت سازمان دانش‌آموزی از یک خبرنگار

معاون وزیر آموزش و پرورش ازپرداخت چک 50میلیونی به عنوان بخشی ازدیه دانش آموزان هرمزگانی خبرداد وگفت: ازخبرنگاری که موضوع رضایتنامه دانش آموزان رامنتشر کرده بود شکایت می‌کنیم.

مهدی فیض در رابطه با آخرین وضعیت مصدومان و خانواده‌های حادثه واژگونی اتوبوس به خبرنگار مهر، گفت: شرایط کلی مصدومان و خانواده ها مثبت است و بخشی از دیه آن‌ها نیز پرداخت شده است.

پرداخت چگ ۵۰ میلیون تومانی به خانواده دانش آموزان هرمزگانی

وی با بیان اینکه کل مبلغ دیه ۳۰۰میلیون تومان است، اضافه کرد: درحال حاضر ۵۰ میلیون تومان آن در قالب یک چک پرداخت شده است و و مابقی هم در سه بخش پرداخت خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای مصدومان هم پرونده پزشک قانونی شکل گرفته است تا بعد از تعیین میزان مصدومیت، بیمه دیه آن‌ها را نیز بدهد.

رییس سازمان دانش‌آموزی همچنین تاکید کرد: سعی کردیم به تمام خانواده‌ها سرکشی کنیم و نیازهای اولیه خانواده ها که اغلب شان از خانواده های محروم هستند برآورد کنیم که البته هیچکدام از آن‌ها جایگزین خساراتی که به آن‌ها وارد شده، نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی گزارش کامل حادثه به مردم داده می‌شود، گفت: یک گزارش اولیه در روز سوم بعد از حادثه از طرف معاونت پرورشی آموزش و پرورش تقدیم وزیر محترم شد. گزارش دوم هم یک هفته بعد از حادثه و گزارش سوم که تقدیم رییس‌جمهور خواهد شد از سه نهاد تدوین می‌شود.

فیض اضافه کرد: آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی هر سه گزارش خود را ارائه خواهند داد و قضاوت نهایی طبق آن‌ها صورت خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تعیین مقصر در تصادفات با پلیس راهنمایی و رانندگی است که پلیس هم در یک اطلاعیه رسمی، راننده خسته و خواب آلود را مقصر اصلی اعلام کرده که از دید قانونی شناسایی مقصر حادثه تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعیین مجازات راننده به عهده دادگاه است اضافه کرد: ممکن است افراد دیگری نیز مطرح باشند که در رخداد یا افزایش احتمال حادثه مقصر شناخته شوند که در گزارشات بعدی مشخص خواهد شد.

شکایت سازمان دانش‌آموزشی از خبرنگار روزنامه ایران

فیض همچنین درباره شایعه دریافت حق‌السکوت نیز گفت: این اقدام غیرحرفه ای رسانه‌ای هم برای ما و هم خانواده‎‌های دانش‌آموزان هرمزگانی دردناک بود.

وی ادامه داد: پدر این دانش‌آموز در فرمانداری شهر میناب حاضر شد و به‌صورت کتبی اعلام کرد که چنین اتفاقی نیفتاده و تکذبیه این ادعا هم منتشر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از شکایت سازمان دانش‌آموزی از خبرنگار روزنامه ایران خبر داد و گفت: سازمان دانش آموزی وزارت‌خانه شاکی اصلی است تا ادعای نادرست خبرنگار در دادگاه مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در