طرز ساخت صابون کریستالی شفاف | فیلم


طرز ساخت صابون کریستالی شفاف | فیلم

...


ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

طرز ساخت صابون کریستالی شفاف | فیلم

آموزش درست کردن صابون طرح کیوی در منزل | فیلم...

طرز ساخت صابون کریستالی شفاف | فیلم

آموزش ساخت صابون شبیه هندوانه | فیلم...

طرز ساخت صابون کریستالی شفاف | فیلم

آموزش درست کردن صابون های تزیینی مدل ماهی | ف...

مواد لازم :

صابون گلیسیرینی ساده

هر نوع رنگ دلخواه

اکلیل

اسانس

کاسه

قاشق

چوب بستنی

چاقو

قالب مستطیلی

الکل سفید

یک پاکت بزرگ شیر

روش ساخت:

با استفاده از صابون‌های زینتی با سلیقه خودتان بسازید، می‌توانید با صابون‌های معمولی و به ویژه صابون‌های شفاف گلیسیرینی، قالب‌های کوچک شیرینی‌پزی و شمع سازی و چند قطره رنگ و اسانس صابون‌های زیبائی درست کنید. اگر از صابون‌های آماده استفاده کنید، تقریباً تمام وسایل مورد نیاز دیگرتان را می‌توانید در آشپزخانه پیدا کنید. افزودنی‌های طبیعی نیز می‌توانند زیبائی بیشتری به صابون‌ها بدهند، مانند برش‌های پوست پرتقال یا سیاه دانه. افزودن برش‌های پوست مرکبات یا سایر مواد طبیعی به صابون‌ها اغلب ضمن آنکه نمای زیبائی به آنها می‌بخشد، بر عطر و بوی صابون نیز می‌افزاید.

برای ساخت این صابون‌ها ابتدا یک صابون گلیسیرینی شفاف و ترجیحاً غیرعطری را خرد کنید به‌طوری که حدود دو پیمانه قطعات خرد شده صابون گلیسیرینی آماده شود. بنا به اندازه صابونی که خرد می‌کنید، ممکن است به یک یا چند صابون نیاز داشته باشید. این قطعات را در یک ظرف کوچک بریزید و آن را در ظرف بزرگتری محتوی آب داغ قرار دهید، سپس روی اجاق گاز بگذارید تا ذوب شوند.

ممکن است این کار را با اجاق مایکروفر انجام دهید. در این صورت قطعات صابون را در ظرفی مناسب مایکروفر بریزید و با حداکثر قدرت به مدت حدود یک دقیقه به آن حرارت دهید تا ذوب شود. اگر ناخالصی در صابون وجود داشته باشد که در این حالت روی مایه صابون قرار می‌گیرد، با یک قاشق برداشته و بیرون بریزید.

اگر صابونی که ذوب کرده اید، بی‌رنگ باشد می‌توانید به آن چند قطره رنگ اضافه کنید. همچنین در این مرحله می‌توانید در صورتی که صابون غیرعطری باشد، اسانس مورد نظر خودتان را به آن بیفزائید. برای معطر کردن صابون‌ها بهترین نوع اسانس،روغن‌های معطر است. حال صابون آماده قالب‌گیری است.

اگر قالب‌های مخصوص شیرینی‌پزی یا قالب شمع سازی دارید، می‌توانید از آنها برای قالب زدن نیز استفاده کنید. در غیر این صورت از لیوان‌های کاغذی یک بار مصرف و یا قوطی خالی پنیر و خامه یا مشابه آنها نیز می‌توانید سود ببرید.قوطی‌های بعضی از دسرهای آماده و شکلات‌ها نیز که دارای اشکال فانتزی هستند، برای این منظور مناسب هستند.

سطح داخلی قالب‌ها را با یک قلم مو کمی روغن مایع خوراکی بزنید، سپس صابون ذوب شده را در قالب بریزید و بگذارید سخت شود. معمولاً سخت شدن صابون حدود دو ساعت طول می‌کشد. سپس می‌توانید آن را از قالب خارج کنید. اگر از قالب‌های یک بار مصرف و کاغذی مثل لیوان یا قوطی پنیر استفاده کرده باشید، می‌توانید به راحتی آن را پاره کرده و صابون را جدا کنید.

هنگامی که صابون ذوب شده را در قالب می‌ریزید، می‌توانید در صورت تمایل افزودنی‌هائی از قبیل دانه میخک، مروارید، برش‌های پوست مرکبات یا افزودنی‌های دلخواه دیگر را به صابون اضافه کنید.اگر می‌خواهید صابون چندلایه درست کنید، ابتدا لایه اول را در قالب بریزید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خود را گرفته و سخت شود، سپس لایه بعدی را که اغلب از صابونی با رنگ دیگر تهیه شده در قالب بریزید و به همان ترتیب ادامه دهید.

(۲۸)

دسته بندی : آموزشی
برچسب ها : تزیینات حمام, تزیینات دستشویی, ساخت صابون, صابون تزیینی, صابون کریستالی, طرز ساخت صابون تزیینی, طرز ساخت صابون کریستالی

28
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس