ایجاد نهالستان مدرن گردو در تویسرکان موردتوجه قرار گیرد


ایجاد نهالستان مدرن گردو در تویسرکان موردتوجه قرار گیرد

تویسرکان - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد نهالستان مدرن گردو جایگاه کمی و کیفی تویسرکان را در تولید این محصول تقویت و تثبیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی ظهر سه شنبه در جشنواره گردوی در تویسرکان گفت: سطح زیر کشت گردوی جهان بیش از یک‌میلیون هکتار است و از این میزان سه میلیون و ۵۰۰ تن گردو تولید می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴.۵ میلیون دلار به واسطه صادرات گردو در سطح دنیا پول جا به جا می شود و ایران از لحاظ سطح زیر کشت گردو مقام دوم دنیا و از لحاظ تولید گردو رتبه سوم دنیا را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با برابر اعلام کردن میزان برداشت گردو در هر کتار در ایران و دنیا، افزود: با این وجود سرمازدگی به گردوی تویسرکان در سال های اخیر خسارت وارد کرده است و با جدیت در برگزاری جلسات به دنبال رفع موانع طبیعی تولید گردوی تویسرکان هستیم تا کمتر در تیررس آسیب ها قرار گیرد.

طهماسبی با اشاره به مرغوبیت گردوی تویسرکان و بیان اینکه حفظ رتبه گردوی تویسرکان نیازمند ایجاد تحول است، عنوان کرد: طرح های سرشاخه زنی و بهره وری از طرح‌های پژوهشی و عملیاتی ایستگاه تحقیقاتی گردو در تویسرکان و تلاش برای ایجاد نهالستان مدرن گردو می تواند جایگاه برتر کمی و کیفی این شهرستان را تقویت و تثبیت کند.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش بهره‌وری گردو باید به این محصول بیشتر توجه کرد کمااینکه گردوی تویسرکان هیچ دورریزی ندارد، گفت: باید برند گردوی تویسرکان را در نقاط دیگر داشته باشیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید قابلیت‌ها را رشد داد و با استفاده از این مسیر کوتاه به توسعه و پیشرفت رسید، از آغاز اجرای طرح سرشاخه‌کاری امسال تویسرکان خبر داد.

محمدمهدی مفتح عنوان کرد: پروژه سرشاخه‌کاری در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای آن بودجه تخصیص یافته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تویسرکان را دومین شهرستان استان همدان از لحاظ تعداد آثار تاریخی و فرهنگی دانست و تاکیدکرد: تویسرکان جایگاه گردشگری بالایی در کشور دارد و به خاطر عدم حضور مسئولان در جشنواره گردو گله‌مند هستم.

مفتح افزود: تویسرکان از مناظقی است که مسئولان سازمان میراث فرهنگی باید بیشتر در آن حضور داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟