آشفتگی یک رشته ورزشی با دو متولی/ کدام فدراسیون تیم اعزام می‌کند؟


آشفتگی یک رشته ورزشی با دو متولی/ کدام فدراسیون تیم اعزام می‌کند؟

برنامه رقابتهای کونگ فو قهرمانی جهان در حالی اعلام شده که به نظر می رسد فدراسیون ووشو تیم ملی را مهیای حضور در رقابتهای جهانی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، چین طی روزهای ۱۷ تا ۲۷ آبان ماه در شهر «امی شان» میزبان نخستین دوره رقابتهای کونگ فو قهرمانی جهان است. این رقابتها توسط فدراسیون جهانی ووشو برگزار خواهد شد و طبق معمول و براساس قوانین بین المللی فدراسیون های ملی ووشو، می بایست تیم های خود را راهی این رقابتها کنند.

نکته اصلی در همین موضوع نهفته است، اینکه در ایران فدراسیونی فعالیت دارد که نام «کونگ فو» را یدک می کشد و نه بر اساس قوانین جهانی که براساس قوانین داخلی ایران، این فدراسیون کونگ جمهوری اسلامی ایران است که می بایست تیم خود را مهیای حضور در میدان جهانی کند.

نکته دیگری که قابل بررسی است اینکه فدراسیون کونگ فو ایران قرار است در مشهد از تیم های آسیایی به عنوان رقابتهای قهرمانی قاره کهن میزبانی کند. رقابتهایی که مشخص نیست بر اساس کدام قوانین بین المللی و زیر نظر کدام نهاد بین المللی برگزار خواهد شد.

حیدری رئیس فدراسیون کونگ در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: از برگزاری رقابتهای قهرمانی جهان اطلاعی ندارم و نامه ای هم در این خصوص دریافت نکرده ایم. ما در حال تدارک برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا در مشهد هستیم و روی این مسابقات متمرکز شده ایم.

پیش از این فدراسیون جهانی ووشو در نامه ای به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواستار توضیح در خصوص استفاده از نام «کونگ فو» در فدراسیونی غیر از ووشو بود که معلوم نشد موضوعی به این مهمی چه سرانجامی داشت و به کجا رسید. نام فدراسیون کونگ فو که تغییری نکرده و به نظر می رسد بازهم روش تاثیرگذار «کداخدامنشی» برای حل و فصل این مناقشه کارساز بوده است.

اینکه دو فدراسیون ورزشی در ایران کاری موازی انجام داده و حتی نامی هم از مشتقات یک فدراسیون جهانی داشته باشند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مشخص نیست چه داستانی است که نه کمیته ملی المپیک و نه وزارت ورزش به موضوع ورود نمی کنند.

هنوز مشکل نام فدراسیون حل نشده، بحث حضور در مسابقات جهانی هم مطرح شده است. در اینکه فدراسیون ووشو باید تیم اعزام کند، شکی نیست، ولی چه زمانی باید این موضوع و به عبارتی معضل حل شود، مشحص نیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت