تأکید امام جمعه تبریز بر قدرشناسی از هنرمندان فعال عرصه دفاع مقدس


تأکید امام جمعه تبریز بر قدرشناسی از هنرمندان فعال عرصه دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در عیادت از حاج بهزاد پروین قدس، بر قدرشناسی متولیان فرهنگی جامعه از هنرمندان فعال عرصه دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی شب گذشته در عیادت از بهزاد پروین قدس؛ عکاس و هنرمند تبریزی عرصه دفاع مقدس که این روزها به دلیل کسالت در بیمارستان بستری است، اظهار داشت: فعالان فرهنگی عرصه دفاع مقدس مصداق آتش به اختیار هستند.
وی با بیان این‌که هنرمندان ارزشی حوزه دفاع مقدس بدون اتکا به بودجه‌های دولتی با کمترین امکانات توانسته‌اند جریان‌های عمیق فرهنگی در جامعه ایجاد کنند، خاطرنشان کر: آثار به جا مانده استاد پروین قدس به بهترین شکل ممکن توانسته فرهنگ ایثارَ، جهاد و شهادت را به نسل جوان جامعه منتقل کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بایستی با ابزار فرهنگ و هنر وارد میدان شویم، افزود: برای جلوگیری از آسیب های ناشی از ناتوی فرهنگی و نفوذ بیگانگان باید جوانان با تبیین فرهنگ متعالی دفاع مقدس بیمه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بصیرت‌بخشی به نسل جوان جامعه را با ابزار هنر و فرهنگ ممکن دانست و افزود: اگر برنامه ابتکاری، بدیع و جذاب داشته باشیم، به یقین جوانان استقبال می کنند و این تاثیر گذاری باعث استمرار فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به تصاویر ثبت شده از سوی هنرمند ارزشی دوران دفاع مقدس، حاج بهزاد پروین قدس، یادآور شد: چه خوب است این تصاویر ماندگار از سوی نهادهای فرهنگی جمع‌آوری و در مجموعه‌ای فاخر منتشر شود تا نسل جوان جامعه بدانند که برای حفظ نظام چه ایثار و رشادت‌هایی که صورت نگرفته است.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بدون توجه به ایده‌های خلاقانه، ابتکاری و جذاب غیرممکن دانست و افزود: پیوند میان هنرمندان جوان فعال در این عرصه با پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد امری بسیار مهم و ضروری است تا فرهنگ دفاع مقدس همانگونه که بوده در سطوح مختلف اجتماعی تبیین و ترویج شود.
گفتنی است، پس از این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به عیادت از دیگر بیماران بستری در بخش رفت و پای صحبت بیماران، پرسنل و کادر درمانی بیمارستان نشست./935/پ
۲۰۲/ب۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص