آمار گرسنگان جهان چقدر است


گزارش سازمان ملل کشورهایی مانند سودان جنوبی، سومالی و یمن را به عنوان اصلی ترین مناطقی اعلام کرد که مردم آنها با قحطی روبرو هستند.

آمار گرسنگان جهان چقدر است

آمار گرسنگان جهان چقدر است

سرویس بین الملل - گزارش سازمان ملل کشورهایی مانند سودان جنوبی، سومالی و یمن را به عنوان اصلی ترین مناطقی اعلام کرد که مردم آنها با قحطی روبرو هستند.

به گزارش فانوس، سازمان ملل متحد در گزارشی درباره امنیت غذایی در جهان، از گرسنگی هشتصد و پانزده میلیون نفر خبر داد.

سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود درباره امنیت غذایی در جهان تاکید کرد شمار افراد گرسنه به هشتصد و پانزده میلیون نفر افزایش یافت.

بر اساس گزارش این سازمان، هشتصد و پانزده میلیون نفر در جهان در سال 2016 به غذای کافی برای رفع گرسنگی خود دسترسی ندارند. این تعداد در سال 2015 هفتصد و هفتاد و هفت میلیون نفر بود.

گزارش سازمان ملل نشان می دهد یازده درصد از جمعیت کره زمین از گرسنگی رنج می برند و بیشتر این افراد یعنی پانصد و بیست میلیون نفر در قاره آسیا زندگی می کنند. بیست درصد از ساکنان قاره آفریقا یعنی دویست و چهل و سه میلیون نفر به غذای کافی دسترسی ندارند.

شمار افراد گرسنه در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب به چهل و دو میلیون نفر می رسد.

گزارش سازمان ملل درگیریهای مسلحانه، تغییرات آب و هوایی و کاهش رشد اقتصادی در منطقه صحرای آفریقا و جنوب شرق و غرب آسیا را علت افزایش شمار گرسنگان در جهان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، صد و پنجاه و پنج میلیون کودک کمتر از پنج سال در جهان از عقب ماندگی جسمی به علت گرسنگی رنج می برند. این گزارش نشان می دهد ششصد و سیزده میلیون زن در سن بارداری یعنی حدود یک سوم از مجموع زنان در جهان از کم خونی رنج می برند که خطری برای خود این زنان و جنین آنهاست.

گزارش سازمان ملل کشورهایی مانند سودان جنوبی، سومالی و یمن را به عنوان اصلی ترین مناطقی اعلام کرد که مردم آنها با قحطی روبرو هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

ابر کلید واژه

آمریکا برجام حقوق روحانی کره زمین فانوس آب و هوا تغییر گرسنگی بشر مریخ افریقایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)