جزئیات طرح اشتغالزایی روستایی/پرداخت 10هزار میلیارد تومان وام


جزئیات طرح اشتغالزایی روستایی/پرداخت 10هزار میلیارد تومان وام

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه 5 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی با نرخ سود صفردرصد در اختیار بانکها قرار می‌گیرد، گفت: بانکها نیز همین میزان منابع را تخصیص خواهند داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پورمحمدیدر مراسم امضای تفاهمنامه میان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو واحد درصد از نرخ سود به صورت یارانه پرداخت خواهد شد، در عین حال هر استانی که به دنبال اعتبار بیشتری است، می تواند شرایط را برای ارزان تر شدن منابع فراهم یابد، ضمن اینکه پرداخت یارانه، با پرداخت اولین قسط وام صورت می گیرد.

وی افزود: اشتغال روستایی و عشایری در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است؛ بر این اساس قرار است که از سوی صندوق توسعه ملی وام با بهره صفر درصد در اختیار بانکها قرار گیرد که معادل همین ۵ هزار میلیارد تومان نیز، بانکها منابع اضافه کرده و بنابراین این اعتبار به ده هزار میلیارد تومان افزایش می یابد، بنابراین نرخ سود ۹ درصدی برای اعطای این وام ها اختصاص می یابد.

پورمحمدی گفت: همچنین سازمان های برنامه و بودجه استانها نیز باید ۳ درصد یارانه سود را پرداخت کنند، چراکه طبق قانون باید سود این وام، ۶ درصد باشد. بنابراین روسای سازمان های برنامه و بودجه باید از محل کمک های فنی و اعتباری خود، زمینه ساز ارزانتر شدن این وام را فراهم نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا