کارخانه: والیبال ایران به جایگاه و اعتبار جهانی خود بازگشت


کارخانه: والیبال ایران به جایگاه و اعتبار جهانی خود بازگشت

کارشناس والیبال می‌گوید کولاکوویچ خودش را پیدا کرده و شناخت عمیقی نسبت به بازیکنان و تیم ملی والیبال پیدا کرده و عملکردش نسبت به لیگ جهانی بسیار بهتر شده است.

مصطفی کارخانه در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ جهان و کسب عنوان سومی اظهار کرد: عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها نه ضعیف، نه متوسط و نه خوب، بلکه عالی بود. ما تنها یک باخت به برزیل داشتیم و با این تیم که قهرمان المپیک است هم‌رده هستیم. آن‌ها یک باخت دارند ما هم باخت داریم. اگر کلمه‌ای بالاتر از عالی وجود داشت آن را برای توصیف عملکرد تیم ملی به کار می‌بردم.

وی افزود: باید این موفقیت را جشن گرفت. ما توانستیم با نتایجی که در این رقابت‌ها به دست آوردیم به جایگاه و اعتبار جهانی خود بازگردیم.

کارخانه درباره تاثیر کادر فنی و کولاکوویچ در کسب این نتایج خاطرنشان کرد: من بازی‌های تیم ملی را دیدم. اگر می‌خواهیم در این سطح، بازی‌ها را ببریم باید با عملکرد فنی بالا این کار را انجام دهیم. به غیر از ژاپن، بقیه تیم‌ها از نظر فنی به هم خیلی نزدیک بودند. کادر فنی ما نسبت به لیگ جهانی کاملا متفاوت شده است. شک ندارم که نسبت به تک تک بازیکنان شناخت عمیق پیدا شده است. کولاکوویچ خودش را پیدا کرده و تیم را شناخته است. او شرایط سخت را تجربه کرده است، عکس‌العمل ما در تایم‌اوت‌ها و تعویض‌ها نسبت به لیگ جهانی بسیار بهتر شده است. کادر فنی زمانی می‌تواند تاثیرگذاری داشته باشد که باتجربه همراه باشد. دانش و توانایی فنی یک مربی به همراه تجربه می‌تواند اثربخشی داشته باشد. به اعتقاد من کادر فنی از مجموع توانمندی‌ها، دانش و تجربه‌اش به خوبی استفاده کرد و اگر این طور نبود مطمئنا ما نمی‌توانستیم بازی‌ها را ببریم.

کارشناس والیبال تاکید کرد: برای موفقیت و شکست دادن حریفان هم بازیکنان، هم کادر فنی و هم فدراسیون نقش دارند. فدراسیون تمام امکانات را در اختیار تیم گذاشته و کادر فنی هم نسبت به لیگ جهانی شناخت بهتری از تیم پیدا کرده است و بازیکنان هم حداکثر توان‌شان را به کار بردند. ما 6-5 سال است که در چنین سطحی از والیبال دنیا بازی می‌کنیم و با توجه به این مسئله، به نظرم عملکرد ما عالی بوده است.

کارخانه درباره آخرین بازی تیم ملی در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ جهان مقابل فرانسه و برد 3-2 مقابل این تیم بیان کرد: برد مقابل فرانسه اوج عملکرد تیمی ما بود. ما برای اولین بار فرانسه را بردیم. اگر 5 عامل برای والیبالیست‌ها در نظر گرفته شود اولین عامل آمادگی جسمانی است. من فکر می‌کنم بازیکنان ما نه تنها در بازی‌ها کم نیاوردند بلکه در بازی‌ها در حالی که عقب می‌افتادند باز هم به بازی برمی‌گشتند و بازی را به سود خودشان تمام می‌کردند که این نشان از آمادگی جسمانی بالای بازیکنان دارد.

وی افزود: البته آمادگی جسمانی یک مکمل هم می‌خواهد و آن مکمل آمادگی ذهنی و روانی است. وقتی بازی‌هایی که عقب می‌افتیم را می‌بریم عاملش چیزی نیست جز آمادگی روانی و اعتماد به نفس. اتفاقات خوبی افتاده و ما توانستیم فرانسه که قهرمان لیگ جهانی و قهرمان جهان است را شکست دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید