تغییر مسیر بی‌موقع غزال را به چنگال شیر انداخت | فیلم


شیرها عموما شکارچیان چابک و سریعی هستند اما در تعقیب و گریزهای طولانی و در شکارهای با سرعت‌های بالا مانند غزال معمولا کم آورده و خسته می‌شوند و شکار را به حال خود رها می‌کنند.اما در این صحنه که چند گردشگر از داخل خودروی خود ضبط کرده‌اند غزال تیزپا با یک پرش اشتباه از روی یک شیار زمین نمی‌تواند فرود موفقی داشته باشد و شیر نیز که فرصت طلب ترین...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

تغییر مسیر بی‌موقع غزال را به چنگال شیر انداخت | فیلم

حمله گرگ به گله بزهای کوهی | فیلم...

تغییر مسیر بی‌موقع غزال را به چنگال شیر انداخت | فیلم

شکار یوزپلنگ توسط شیر؛ جزای ورود به قلمرو سلط...

تغییر مسیر بی‌موقع غزال را به چنگال شیر انداخت | فیلم

حیوان خانگی فقط شیر | فیلم...

شیرها عموما شکارچیان چابک و سریعی هستند اما در تعقیب و گریزهای طولانی و در شکارهای با سرعت‌های بالا مانند غزال معمولا کم آورده و خسته می‌شوند و شکار را به حال خود رها می‌کنند.اما در این صحنه که چند گردشگر از داخل خودروی خود ضبط کرده‌اند غزال تیزپا با یک پرش اشتباه از روی یک شیار زمین نمی‌تواند فرود موفقی داشته باشد و شیر نیز که فرصت طلب ترین گربه شکارچی است بلافاصله خود را به او رسانده و گلویش را می‌گیرد.

غزال ها به عنوان جانورانی چابک شناخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به طور ناگهانی سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر یا ۶۰ مایل در ساعت برساند و یا هنگام دویدن سرعت خود را در ۴۸ کیلومتر (۳۰ مایل) در ساعت نگه دارد.غزال‌ها بیشتر در صحراها، مرغزارها (زمین‌های چمن) و ساوانای آفریقا، جنوب غرب آسیا، آسیای میانه و شبه‌قاره هند دیده می‌شوند. این جانور بیشتر به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند و از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها می‌خورد و کمتر به گیاهان خشن رو می‌آورد.

امروز، تنها ۳۵٫۰۰۰ الی ۴۰٫۰۰۰ عدد غزال در جهان وجود دارد. این غزال‌ها به خوبی توانسته‌اند خود را با زندگی در صحرا وفق دهند. غزال صحرای آفریقا قادر است کل زندگی خود را بدون آب سپری کند، اما اگر چشمه آبی در دسترس باشد، از آن می‌نوشد. این غزال از طلوع تا غروب خورشید را برای یافتن غذا فعالیت می‌کند. شاخ و برگ درختان، میوه و برخی از گل‌ها غذای این غزال را تشکیل می‌دهند.

واژهٔ Gazelle یا غزال در ریشهٔ عربی است که نخستین بار وارد زبان فرانسوی میانه و سپس در نزدیکی‌های سال ۱۶۰۰ از فرانسوی وارد انگلیسی شد.مردمان عرب به صورت سنّتی به شکار آهو می‌رفتند. این جانور در ادبیات عرب نماد زیبایی زنان بوده‌است. برخی زبان شناسان بر این باورند که واژهٔ غزل که گونه‌ای شعر در ادبیات عاشقانه‌است بیشتر به دلیل همانندسازی زیبایی معشوق و آهو به یکدیگر، این چنین نامگذاری شده‌است.در داستان‌ها گفته می‌شود که عبدالملک مروان (۶۴۶ تا ۷۰۵) یک بار یک غزال را به دلیل شباهتش به معشوقش آزاد کرده‌است.

(۲۱)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : حیوانات شکارچی, شیر, صحنه های شکار در حیات وحش, غزال

21
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403