سیلابی شدن برخی مناطق جنوبی و مرکزی زاگرس


سیلابی شدن برخی مناطق جنوبی و مرکزی زاگرس

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارشهای رگباری در بازه زمانی کوتاه امروز برخی از مناطق زاگرس مرکزی و جنوبی روی می دهد، گفت: این بارشها باعث ایجاد سیلاب خواهد شد.

سیلابی شدن برخی مناطق جنوبی و مرکزی زاگرس
مرتضی ضرابی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: امروز هم شرایط برای ابری شدن هوا و رگبار و رعد و برق در دامنه های جنوبی و مرکزی زاگرس فراهم است.
وی گفت: استانهای چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد ، بخشهایی از استان لرستان، بخشهایی از استان فارس و بوشهر و ارتفاعات خوزستان تحت تاثیر این شرایط آب و هوایی قرار خواهند گرفت.
این کارشناس هواشناسی گفت: بارشها در این مناطق رگباری و در بازه زمانی کوتاه پیش بینی می شود که باعث ایجاد روان آب و سیلاب خواهد شد.
وی به عشایر و دامداران و همچنین مسافران هشدار داد که بویژه در ساعات بعد از ظهر احتیاط های لازم را پیش بینی کنند.
ضرابی گفت: این شرایط در دامنه های جنوبی زاگرس برای فردا با شدت کمتر اما گسترده تر پیش بینی می شود و استانهای کردستان و کرمانشاه را نیز در بر خواهد گرفت.
وی از تقویت پدیده بادهای 120 روزه در شرق کشور در امروز خبر داد و گفت: در بخشهایی از خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان (مناطق هیرمند و زابل) بادهای 120 روزه باعث گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در دیگر نقاط کشور برای امروز جوی آرام پیش بینی می شود خاطر نشان کرد: پیشینه دمای امروز تهران به 29 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه