ایستگاه راه آهن و چهار اثر تاریخی دیگر قم، ثبت ملی شد


ایستگاه راه آهن و چهار اثر تاریخی دیگر قم، ثبت ملی شد

در کمیته ثبت آثار غیر منقول، ایستگاه راه آهن و چهار اثر تاریخی استان قم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، عمار کاوسی معاون میراث فرهنگی این استان روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: با حضور معاون میراث فرهنگی کشور سه خانه تاریخی، یک مسجد و ایستگاه راه آهن قم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی استان قم گفت: ایستگاه‌ راه‌آهن قم نمادی از میراث‌فرهنگی استان به شمار می رود و بخاطر معماری ارزشمند این ایستگاه‌ قدیمی، می توان از آن بهره‌برداری اقتصادی و به جذب گردشگر کمک کرد.

کاوسی ادامه داد: ایستگاه‌ راه آهن قم و شبکه‌ حمل و نقل آن به عنوان نمادی از توسعه استان به حساب می آید و هرگونه سهل انگاری در مورد آن منجر به تخریب بخشی از تاریخ قم ختم شود.

این باستان شناس افزود: باید از هرگونه دخل و تصرف و مرمت آثار تاریخی، بدون مشاوره با سازمان میراث فرهنگی جلوگیری کرد چرا که اعمال ساخت و ساز غیرکارشناسانه و سلیقه‌ای آثار تاریخی را در معرض نابودی قرار می دهد.

او ادامه داد: آثاری که تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی قرار می گیرد، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم