زمستانی خطرناک برای پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان


زمستانی خطرناک برای پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: پروژه نمایشگاه مانند مترو، مصلی و ورزشگاه نقش جهان نیست که در صورت به طول انجامیدن خسارتی نداشته باشد، بلکه اگر در زمستان پیش‌رو بارندگی داشته باشیم این پروژه خسارت هنگفتی خواهد دید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رسول محققیان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به مجمع عادی و فوق‌العاده این شرکت، اظهار کرد: در سال گذشته تعدادی خرده‌سهام در مجمع شرکت کردند، اما امسال اکثریت سهام شرکت نمایشگاه‌های اصفهان به دو سهام‌دار بزرگ یعنی شهرداری با 62 درصد و اتاق بازرگانی با 33 درصد رسید و بقیه سهام‌داران بین یک تا یک صدم درصد سهم داشتند که مجمع این شرکت با حضور 99 درصد سهام‌داران و یا نمایندگان آنها برگزار شد.

وی با اشاره به پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان افزود: کلنگ نمایشگاه در سال 1394 توسط دکتر ظریف به زمین زده شد و در جلساتی که همان سال برگزار شد وعده‌هایی داده شد که با توجه به تامین مالی پروژه بتوان آن را در شهریور 96 به اتمام رساند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در همین رابطه افزود: شورای شهر چهارم در سال 94 به اندازه کافی بودجه مصوب کرد و شهرداری نیز پروژه نمایشگاه را در اولویت‌های یک تا پنج شهری قرار داد، اما از اواسط سال 95 پروژه از 5 اولویت اول سهام‌دار بزرگ آن یعنی شهرداری به دلایل رکود مالی و دیدگاه‌های متفاوت شروع به خارج شدن کرد.

محققیان با اشاره به عدم تامین مالی پروژه نمایشگاه‌های اصفهان، افزود: قرار بود تا انتهای سال 95، 35 میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته باشیم در صورتی که این امر در مرداد امسال محقق شد.

وی در رابطه با برنامه‌های شورای شهر و شهرداری جدید برای پایان پروژه، اظهار کرد: با صحبت‌هایی که با شورای شهر دوره پنجم داشتم در صورتی که افزایش سرمایه مصوب در تاریخ ششم شهریور سال 1396 تامین شود می‌توانیم ابتدای سال 1397 پروژه را افتتاح کنیم. این پروژه در اولویت‌های شورای پنجم قرار دارد، اما به دلیل اینکه شهردار جدید هنوز مستقر نشده نمی‌توان از اولویت‌های شهرداری اطمینان داشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهای بین‌المللی اصفهان با تاکید بر اینکه در صورتی که اتمام پروژه نمایشگاه‌ها به طول بیانجامد باعث خسارات هنگفت خواهد شد، خاطرنشان کرد: پروژه نمایشگاه مانند مترو، مصلی و ورزشگاه نقش‌جهان نیست که در صورت طول کشیدن خسارت به بار نیاورد. پروژه نمایشگاه اکنون در مرحله‌ای قرار گرفته که اگر پیشرفت نداشته باشد شاهد فرسایش خاک خواهیم بود و اگر در زمستان پیش رو بارندگی داشته باشیم خسارت هنگفتی خواهیم دید.

وی افزود: اکنون پیشرفت محوطه سازی داخلی نمایشگاه 34 درصد بوده است، اما در صورتی که دو بار بارندگی داشته باشیم این میزان به صفر خواهد رسید. علاوه بر آن زمانی برای از دست دادن نداریم. در 30 سال گذشته امارات و ترکیه گوی صنعت نمایشگاه را از ایران ربودند و در داخل کشور نیز پروژه شهر آفتاب رقیب ما است و اگر پروژه نمایشگاه‌های اصفهان در زمان مناسب به بهره‌برداری نرسد از سوددهی خارج خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به پیشرفت پروژه نمایشگاه‌های اصفهان، ادامه داد: پیشرفت پروژه تا کنون به 40 درصد رسیده است اگر زمان بهره‌برداری را شهریور 96 در نظر بگیریم اکنون به علت عدم تامین مالی 60 درصد از برنامه عقب هستیم. اما با توجه به برنامه جدید که زمان افتتاح پروژه را اسفند1396 و یا فروردین 97 پیش بینی می‌کند پیشرفت پروژه باید 45 درصد باشد و انحراف هفت الی هشت درصدی از برنامه داریم که مشکل بزرگی ایجاد می کند.

محققیان در پاسخ به این سوال که فضای کنونی نمایشگاه بعد از به بهره برداری رسیدن پروژه جدید چه خواهد شد، گفت: از ابتدا قرار بود فضای کنونی نمایشگاه تبدیل به پارک شود اما با پیشنهاد شورای شهر دو سالن روبروی پل شهرستان تبدیل به فضای سبز خواهد شد اما سالن نقش جهان به استفاده استارت‌آپ‌ها و فعالیت‌های کارآفرینی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا