سیکس پک زنان یا شکم شش تیکه بانوان؟!


سیکس پک زنان یا شکم شش تیکه بانوان؟!

در حال حاضر خوشبختانه تناسب اندام به یک مد تبدیل شده است و طرفداران زیادی دارد. اصل این موضوع که توجه خانم ها به تناسب اندامشان بیشتر شده است و دوست دارند فیت باشند خیلی خوب است. اما گاهی اوقات احساس می کنیم که خیلی از خانم ها راه را اشتباه می روند و یکی دیگر از اهداف اصلی ما آگاه سازی جامعه است. خواستن سیکس پک در خانم ها اصلا چیز بدی...

در حال حاضر خوشبختانه تناسب اندام به یک مد تبدیل شده است و طرفداران زیادی دارد. اصل این موضوع که توجه خانم ها به تناسب اندامشان بیشتر شده است و دوست دارند فیت باشند خیلی خوب است. اما گاهی اوقات احساس می کنیم که خیلی از خانم ها راه را اشتباه می روند و یکی دیگر از اهداف اصلی ما آگاه سازی جامعه است.

خواستن سیکس پک در خانم ها اصلا چیز بدی نیست که یک خانم دوست دارد سیکس پک داشته باشد اما آیا می دانید برای داشتن شکم شش تیکه به چه چیزی نیاز است؟ شما خانم ها اگر شکم خیلی قوی و خوش فرمی هم داشته باشید و عضلات شکمتان را خوب تمرین داده باشید، باز هم به راحتی به سیکس پک نخواهید رسید.

کار برای خانم ها در رسیدن به سیکس پک نسبت به آقایان آقایون بسیار دشوارتر است.

اما سوال این است که واقعا چرا؟ چون نیاز اصلی برای رسیدن به سیکس پک علاوه بر داشتن عضلات قوی شکم، کاهش درصد چربی تا زیر ۱۵% است و آیا می دانید که پایین آوردن درصد چربی تا این حد برای یک خانم می تواند چه مضراتی را به همراه داشته باشد؟!

بدن خانم ها به صورت ژنتیکی نسبت به مردها چربی بیشتری دارد و مبارزه با این طبیعت بدن خانم ها باعث به هم خوردن تعادل هورمونیشان می شود. پایین آوردن بیش از حد درصد چربی در خانم ها می تواند باعث آمنوره، به هم خوردن نظم و قطع قاعدگی و همین موضوع می تواند باعث پوکی استخوان و بسیاری از عوارض دیگر شود.

البته همه خانم ها هم مثل هم نیستند، هر شخصی فیزیولوژی بدن منحصر به خودش را دارد. تعدادِ معدودی از خانم ها به صورت ژنتیکی بدن بسیار خشکی دارند و به راحتی و بدون هیچ مکمل و دارویی به سیکس پک یا همان شکم شش تکه می رسند. شاید این موضوع به سلامت آنها لطمه ای وارد نکند. ولی نکته ای که من نگران آن هستم این است که در اکثریت زنان اینطور نیست و داشتن سیکس پک مساوی با آسیب های جبران ناپذیری برای انهاست…

نباید این موضوع برای افراد چاقی که باید وزن کم کنند و درصد چربی خود را پایین بیاورند سوء تفاهم شود! من راجع به پایین آوردن بیش از حد درصد چربی صحبت می کنم. یادمان نرود این موضوع هرچقدر هم ضرر داشته باشد عوارضش از چاقی کمتر است.

به موضوع بحث خودمان درباره سیکس پک برمی گردیم. علاوه بر مضرات گفته شده در رابطه با کاهش بیش از حد چربی بدن برای خانم ها، موضوع دیگر این است که چون خیلی از خانم ها نمی توانند به راحتی به سیکس پک برسند (همانطور که علت را توضیح دادیم) به سراغ راه های میان بر می روند! و حتما این راه ها را شنیده اید:

انواع قرص چربی سوز و مکمل هایی که در کشورمان در بیشتر مواقع تقلبی است و چیزی که بسیار غم انگیز است این است که بعضی از خانم ها مواد استروئیدی و داروهایی مثل سوماتروپین استفاده می کنند!!!

اما سوال اینجا است که چه کسی به خانم ها این داروها را می فروشد؟

سوال این جواب را خودم می دهم چون از دو حال خارج نیست یا مربیان خانم که تعداد بسیار کمی حاضر هستند به هم نوعشان چنین دارویی بفروشند و حالت دوم بسیار رایج است مربیان بدنساز مرد می باشد. آیا با خود فکر کرده اید که مربیان پرورش اندام کار مردی که این داروها را به شما میفروشند چیزی از آناتومی و فیزیولوژی بدن شما خانم ها می دانند؟ فکر می کنید آنها سلامت شما رو به سودشان ترجیح میدهند؟! جواب ساده است ” خیر ” شما با مطرح کردن خواستۀ خود مبنی بر داشتن شکم شش تکه با پلاستیکی از دارو از پیش این مربیان بر می گردید شما سودی به این مربی دادید که حقوق یک ماهِ یک مربی با وجدان است. اما جا دارد اینجا بگویم که همۀ مربیان مرد این چنین نیستند و هم از سواد اناتومی بسیار بالا و هم از وجدان کاری زیاد برخور دارند.

می دانم خیلی از شما دوست دارید سیکس پک داشته باشید ولی به هر حال این موضوع، بحث مهمی است و باید حقایق را به شما گوشزد می کردم. انتخاب با خودتان است و شما اختیار بدنتان را دارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...