51 روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اعزام می‌شوند


51 روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به استفاده از ظرفیت 51 مبلغ دینی در امامزاده‌های شاخص استان همزمان با ماه محرم، گفت: نماز ظهر عاشورا در سراسر استان خراسان شمالی با حضور عزاداران حسینی و به امامت این مبلغان دینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تشریح برنامه‌های ایام محرم و صفر اداره اوقاف و امور خیریه استان، اظهار داشت: برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان انجام می‌گیرد.

وی افزود: برنامه‌های این نهاد در ایام محرم و صفر در سراسر استان خراسان شمالی با هدف معرفی قیام عاشورا و تبیین اهداف این قیام با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در محرم و صفر، اضافه کرد: امسال برنامه‌های محرم و صفر با بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان و روحانیان با نام بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه اول محرم در استان، ادامه داد: در این ایام چهار برنامه محوری با هدف معرفت افزایی در بین مردم، تبیین اهداف قیام عاشورا و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در امامزاده‌های شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه محرم، تجمع لبیک یا حسین در روز دوم محرم، همایش نوجوانان حسینی در روز ششم محرم و برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی در دوازدهم محرم ازجمله برنامه‌هایی است که در بقاع متبرکه استان انجام می‌شود.

ثبت 32 وقف جدید در خراسان شمالی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت 32 وقف جدید در سال جاری در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: از تعداد 32 وقف جدید در استان هفت وقف سهم بجنورد، هشت وقف مربوط به شیروان، 11 وقف مربوط به فاروج، دو وقف مربوط به جاجرم و یک مورد وقف مربوط به شهر اسفراین است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد وقف یک منزل مسکونی در مانه و سملقان را شاخص‌ترین نمونه وقف در سال 96 در استان برشمرد و افزود: در مانه و سملقان یک باب منزل مسکونی به مساحت 130 مترمربع و به ارزش 2 میلیارد ریال برای تهیه مخارج دارویی بیماران سرطانی وقف شده است.

وی با تأکید بر اجرای امینانه نیات واقفان، اظهار داشت: برای محرم و صفر امسال نزدیک به ده میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) وقف انجام شده که با توجه به اینکه مشروط به زمان و مکان خاص است، اداره اوقاف و امور خیریه موظف است آن را در زمان و مکان تعیین شده خود اجرا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در پایان سخنان خود، تصریح کرد: باید برای انجام وقف‌هایی با نیازهای روز جامعه نظیر حوزه‌های علمیه، ازدواج، قرآن، تهیه مخارج بیماران خاص، لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند و غیره فرهنگ‌سازی شود./9314/پ202/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق