ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود هیئت پارلمانی اروپا به غزه


ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود هیئت پارلمانی اروپا به غزه

رژیم صهیونیستی از ورود هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا برای بازدید از غزه و بررسی اوضاع اسرای فلسطینی جلوگیری کرد.

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود هیئت پارلمانی اروپا به غزه
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رژیم صهیونیستی به هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا که قصد داشت اوضاع ساکنان غزه و اسرای فلسطینی را در زندان های این رژیم بررسی کند، اجازه دسترسی به غزه نداد.
گروه «چپ یکپارچه» در بیانیه ای اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی به هیئت پارلمانی اجازه دسترسی به سرزمین های فلسطینی را ندادند.
این گروه پارلمانی با محکوم کردن این اقدام اسرائیل تصریح کرد این اقدام بخشی از سیاست محاصره غیرقانونی تحمیل شده علیه غزه و تنبیه جمعی علیه حدود 2 میلیون نفر از ساکنان این منطقه است که اکثر آنان کودک هستند.
در این بیانیه آمده است «نئوکلیس سیلیکیوتیس»، نماینده قبرسی‌تبار پارلمان اروپا و رئیس کمیته روابط پارلمانی اروپا با فلسطین روز دوشنبه در راس هیئت پارلمانی برای دیداری 4 روزه عازم کرانه باختری و بیت المقدس می شود تا با مسئولان فلسطینی، سازمان های مدنی،‌ فعالان حقوق بشر و خانواده اسرای فلسطینی دیدار کند.
در برنامه این هیئت دیدار با مسئولان فلسطینی از جمله محمد اشتیة مدیر شورای اقتصادی فلسطین برای توسعه و بازسازی و اعضای پارلمان فلسطین گنجانده شده است.
اعضای هیئت اروپایی همچنین قرار است با زندانیان سیاسی فلسطین در زندان های اسرائیل ملاقات کنند. در بیانیه گروه «چپ یکپارچه» همچنین تصریح شده است این هیئت از منطقه خان الاحمر نزدیک بیت المقدس بازدید خواهد کرد. رژیم صهیونیستی بخشی از خانه ها و مدارس این منطقه را که بخشی از هزینه آن از سوی اتحادیه اروپا تامین شده بود، برای توسعه شهرک سازی، تخریب کرد.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق