زیروبم خودرویی مشتری پسند به نام 2016 Kia Optima +عکس


زیروبم خودرویی مشتری پسند به نام 2016 Kia Optima +عکس

کیا اپتیما یکی از خودروهای مشتری پسند چه در ایران و چه در بازار بین المللی محسوب می شود که با خودروهایی نظیر تویوتا کمری، هوندا آکورد، شورولت مالیبو و فورد فیوژن رقابت می کند.

به گزارش مشرق، کیا اپتیما یکی از خودروهای مشتری پسند چه در ایران و چه در بازار بین المللی محسوب می شود که با خودروهایی نظیر تویوتا کمری، هوندا آکورد، شورولت مالیبو و فورد فیوژن رقابت می کند. این خودرو یکی از سودآورترین محصولات کمپانی کیا است که در سال ۲۰۱۶ با تغییراتی که در آن حاصل به خوبی توانست راه موفقیت خود را ادامه دهد.

کیا اپتیما ۲۰۱۶ در قسمت جلوپنجره با تغییراتی نسبت به نسخه های پیشین همراه بوده است.

زیروبم خودرویی مشتری پسند به نام 2016 Kia Optima +عکس

چراغ های جلو از طراحی جدیدی برخوردارند و سپر این خودرو نیز در یک بازطراحی مجدد به کلی تغییر کرده است. این تحول حتی در بخش عقب خودرو نیز به چشم می خورد و ما کیا اپتیما ۲۰۱۶ را با چراغ های جدید و لوله اگزوز دوتایی مشاهده می کنیم. ابعاد این خودرو نیز با افزایش ۱۰ میلیمتری طول، ۲۵ میلیمتری عرض و ۱۳ میلیمتری ارتفاع، کمی بزرگتر از قبل شده است.

در طراحی داخلی نیز اپتیما ۲۰۱۶ حسابی سرنشینان خود را شگفت زده می کند. سقف سانروف پانارومای ان خودرو به همراه یک مانیتور بزرگ ۸ اینچی بر روی داشبورد از جمله آپشن هایی هستند که به سرعت توجه افراد را به خود جلب می کنند. همچنین این خودرو، در روی صفحه کیلومتر خود به یک مانیتور نشان دهنده اطلاعات نیز مجهز شده است. طراحی داخلی اپتیما ۲۰۱۶ با روکش های صندلی جذاب و دوست داشتنی و یک سیستم صوتی Harman Kardon با ۱۰ اسپیکر و یک آمپلی فایر و ساب ووفر کامل تر می شود.

کیا اپتیما ۲۰۱۶ هم اکنون در بازار ایران در مدل های مختلفی عرضه می شود. قیمت اپتیما ۲۰۱۶ مدل JF GT line در بازار و نمایندگی های مجاز در حدود ۱۸۷ میلیون تومان است. افزون بر این اپتیما JF نیز در نسخه فول ۲۰۱۶ با قیمت ۱۸۰ میلیون در نمایندگی ها به فروش می رسد.

اپتیما ۲۰۱۶ به سه پیشرانه مختلف مجهز شده است. پیشرانه ۲.۴ لیتری در مدل پایه ال ایکس و نسخه میان رده ای ایکس استفاده می شود که دارای ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ پوندفوت گشتاور است و قدرت خود را توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار انتقال می دهد.

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو نیز در اپتیما ال ایکس به کار رفته است که از نیروی ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ پوندفوت برخوردار است که با یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه عرضه می شود.

زیروبم خودرویی مشتری پسند به نام 2016 Kia Optima +عکس

افزون بر این، پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو نیز به طور اختصاصی بر روی مدل های اس ایکس و اس ایکس ال نصب می شود که از نیروی خارق العاده ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ پوندفوت بهره می برد و به یک جعبه دنده شش سرعه اتوماتیک نیز مجهز شده است.

برخورداری از امکاناتی نظیر ترمز چهار چرخ دیسکی، ۸ کیسه هوای جلو، کناری و پرده ای به همراه ایربک زانو کیا اپتیما را به خودرویی ایمن تبدیل کرده است. افزون بر این، اپتیما ۲۰۱۶ به امکاناتی نظیر سیستم HAC برای کمک و کنترل شروع حرکت در سراشیبی و سربالایی، سیستم تشخیص نقطه کور یا BSD به منظور هشدار نزدیک شدن به خودروهای کناری، سیستم ESC به منظور کنترل پایداری خودرو به هنگام عدم فرمان پذیری، سیستم EBD یا تقسیم نیروی ترمز میان چرخ ها و سیستم BAS برای تشخیص میزان فوریت ترمزگیری از طریق سرعت فشردن پدال و نیروی وارده بر آن مجهز شده است.

منبع: جام جم آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس