دوچرخه سوار بریتانیایی رکورد جهان را شکست؛ دور دنیا در 78 روز


دوچرخه سوار بریتانیایی رکورد جهان را شکست؛ دور دنیا در 78 روز

یک دوچرخه‌سوار استقامتی از بریتانیا با طی کردن 18 هزار مایل (29 هزار کیلومتر) با دوچرخه‌اش در دور دنیا در 78 روز رکورد گینس را شکست.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از یورو ‌اسپورت، مارک بومونت، دوچرخه‌سوار انگلیسی در طی ۷۸ روز و با روزی ۱۸ ساعت رکاب زدن توانست ۲۹ هزار کیلومتر را طی کند و در گینس رکورد بزند.

این دوچرخه‌سوار در هر ۲۴ ساعت بیش از ۹۰۰۰ کالری سوزانده است. او از کشورهای لهستان، روسیه، مغولستان، چین، استرالیا و آمریکا گذشته است. او در پاریس و بعد از گذشتن از طاق پیروزی در این شهر ماراتن خود را به پایان رسانده است.

او درباره این رکوردشکنی می‌گوید: من در این دو ماه و نیم کمتر راه رفته‌ام. در حال‌ حاضر کمبود خواب دارم. خیلی کار سختی بود. تنها خودتان باید انتخاب کنید که می‌خواهید ادامه‌ دهید یا نه.

بومونت در روز نهم سفر خود در روسیه تصادف کرد و دچار شکستگی دندان و آسیب آرنج شد اما با این حال به راه خود ادامه‌ داد. او این موفقیت را مدیون توانایی عمیق روحی خود می‌داند. پیش از این رکورد بیشترین مصاف در کمترین زمان در دست اندرو نیکولسون نیوزیلندی بود. او در ۱۲۳ روز چنین مسافتی را طی کرده بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دوچرخه سواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!