احمدرضا طالبیان: انگیزه رفته به قایقرانی برگشته‌است/ امسال می‌تواند بهترین سال قایقرانی باشد


احمدرضا طالبیان: انگیزه رفته به قایقرانی برگشته‌است/ امسال می‌تواند بهترین سال قایقرانی باشد

دارنده مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی معتقد است که با مدال جهانی عادل مجللی انگیزه رفته از این رشته دوباره به ملی‌پوشان بازگشته‌است.

احمدرضا طالبیان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط تیم ملی آب‌های آرام برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا اظهار کرد: بعد از بازگشت تیم از رقابت‌های قهرمانی جهان تمرین‌ها ادامه پیدا کرد و کمتر از یک ماه تا قهرمانی آسیا فرصت داریم. از این به بعد دیگر بگوییم همه چیز خوب یا بد است فرقی نمی‌کند. اکنون زمان برداشت آنچه کاشته‌ایم است. خوشبختانه امسال شرایط خوب بوده و به نظرم با تمرین‌های خوبی که داشته‌ایم به امید خدا نتایج خوبی هم کسب خواهیم کرد. با این حال همه می‌دانیم که رقابت‌های قهرمانی آسیا بسیار سنگین و پرفشار است. این مسابقات چون قبل از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود سطح بسیار بالایی دارد و باید با تمام توان در آن شرکت کنیم.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون درباره عملکرد ملی‌پوشان در قهرمانی جهان بیان کرد: همه می‌دانیم که هم ایران و هم کشورهای آسیایی با تمام توان در قهرمانی جهان شرکت نکردند اما خب قزاقستان به عنوان حریف اصلی ما در چک بود و ما خودمان را برابر قایقران‌های این کشور محک زدیم. ما در قایق‌های مختلف تفاوت داشتیم و به نظرم عملکردمان خیلی خوب بود اما شرایط در قهرمانی آسیا کاملا فرق می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که اکنون وضعیت ملی‌پوشان چطور است؟ گفت: بعد از قهرمانی جهان تمرین‌ها ادامه پیدا کرده و همه ملی‌پوشان شرایط بهتری بدست آورده‌اند اما این وضعیت پیشرفت برای دیگر کشورها نیز وجود دارد. ما تلاشمان را می‌کنیم و امیدوارم که بتوانیم نتایج خوب قایقرانی در سال جاری را ادامه بدهیم. از رقابت‌های امسال رویینگ جوانان، قهرمانی آسیای کایاک و کانو و قهرمانی آسیای کانوپولو مانده و امیدوارم که نتایج این تیم‌ها نیز خوب باشد. قطعا اگر این سه مسابقات هم به خوبی رقابت‌های قبلی تمام شود امسال بهترین سال قایقرانی ایران خواهد بود.

طالبیان با اشاره به بازی‌های آسیای سال آینده تصریح کرد: اکنون قایقرانی خودش را برای بازی‌های آسیایی سال آینده آماده می‌کند. با مدالی که عادل گرفت اعتماد به نفس را به خیلی ها برگرداند. اعتماد به نفسی که سال‌ها از قایقرانی ایران رفته‌بود با مدال عادل بازگشت و حالا همه با انگیزه کار می‌کنند. شرایط عادل که برای بازی‌های آسیایی مشخص است چون او به عنوان مدال‌آور جهانی فاز تلاشش قطعا تفاوت دارد و قطعا در جاکارتا هم موفق می‌شود. برای دیگر ملی‌پوشان اما جاکارتا قطعا حساس‌تر و بسیار مهم خواهد بود. چه خوب که حالا همه با انگیزه برای این مسابقات آماده می‌شوند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانجو با اشاره به مدال جهانی قایقرانی تصریح کرد: مدال جهانی عادل و نتیجه رویینگ خیلی چیزها را ثابت کرده‌است. چیزی که سال‌ها از قایقرانی رفته بود دوباره برگشته و امیدوارم که ما هم انشاءالله در چین موفق باشیم و بتوانیم مدال‌های خوبی بگیریم. به نظرم تمام این موفقیت‌ها باید نگاه مسئولان را عوض کند. قایقرانی دیگر خودش را ثابت کرده که چقدر پتانسیل دارد و اگر حمایت مسوولان بیشتر نشود یا کار آنها مشکل دارد یا کار ما.

طالبیان افزود: کم توجهی که در این مدت به ما شد انگیزه ما را بیشتر کرده تا خودمان را ثابت کنیم. خودمان دست به کار شدیم. انگیزه دو برابر شده و برای موفقیت تلاش می‌کنیم. بچه‌ها خواستند ثابت کنند که می توانند و موفق هم شدند. حالا هرچقدر حمایت‌ها از قایقرانی به عنوان رشته پرمدال بیشتر باشد مدال‌های ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بیشتر می‌شود. ما تا مدال جهانی هم پیش رفته‌ایم. انگیزه مربیان زیادتر شده و فشار بیشتری را تحمل می‌کنیم تا موفقیت‌های بزرگتری کسب کنیم. در این مدت تمام این سختی‌ها را تحمل کردیم تا دوباره نشان دهیم قایقرانی چقدر پتانسیل دارد. به این دلیل که بعد از اینچئون به قایقرانی توجهی نشد فدراسیون و ملی‌پوشان با تمام قدرت کارشان را پیش بردند و کمبودها را جبران کردند تا به همه ثابت کنند چقدر توانایی داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قایقرانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند