سرانه استخر دانش آموزی خوزستان صفر است/پایش عملکرد بازگشایی مدارس


سرانه استخر دانش آموزی خوزستان صفر است/پایش عملکرد بازگشایی مدارس

اهواز ـ استاندار خوزستان از فقر امکانات تفریحی برای دانش آموزان این استان خبر داد و برای نمونه سرانه استخر آنها در استان را صفر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در سالن شهید هاشمی استانداری در همایش بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: توسعه کشورها با رویکرد دانایی محوری امکان پذیر است. هر کشوری در تولید علم نقش بیشتری داشته باشد و بتواند آن را به فناوری و تکنیک تبدیل کند به تبع خلق تولید و ثروت بیشتری هم دارد.

وی افزود: معمار هر جامعه ای برای توسعه فناوری در مرحله اول آموزش و پرورش است؛ اگر تولید ثروت از فناوری و تکنولوژی و این فناوری از تولید علم به دست می آید همه متصل به آموزش و پرورش هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در کشورهای مختلف هر روز با تولید فناوری و خلق تکنولوژی جدید مواجه هستیم که کشورهای دیگر خواهان خرید آن هستند، گفت: تأکید سیاست گذاری توسعه استان خوزستان بر پایه ارتقای شاخص های آموزش و پرورش خوزستان است.

شریعتی خبر داد: ایجاد شرایط مناسبت و بهتر برای تحصیل و فراهم کردن زیرساخت های نرم افزاری مثل گسترش و همگانی کردن آموزش پیش دبستانی، ایجاد و برقراری کلاس های کنکور، شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، کنترل مبادی بی سوادی و سوادآموزی در استان، رصد دانش آموزانی که در معرض ترک تحصیل و آسیب در این زمینه هستند و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آن همه برنامه های در اولویت قرار گرفته آموزش و پرورش استان طی سال های اخیر بوده است.

وی بیان کرد: بسیج عمومی برای سوادآموزی۱۰ تا ۴۹ سال را برای سال جاری در دستور کار داریم؛ تاکنون بیش از یک هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و امسال به مدرسه می روند.

استاندار خوزستان با تأکید بر آموزش پیش دبستانی برای سال جاری همچون سال قبل گفت: امسال نیز باید کلاس های تقویتی کنکور را به صورت مستمر ادامه دهیم و ۶۰ درصد آمار رتبه های زیر هزار در استعدادهای درخشان و مدارس دیگر ارتقا پیدا کرده است.

شریعتی یادآور شد: برای رعایت عدالت آموزشی و فراهم کردن شرایط مناسب برای دانش آموزان با استعداد بدون امکانات لازم بسیار تلاش شده است. امیدوار هستیم که هیچ دانش آموزی به خاطر فقر مالی از تحصیل محروم نشود.

وی خبر داد: مهر ماه اسمال ۱۳۱ فضای آموزشی با ۴۹۱ کلاس و زیربنای ۷۵ هزار مترمربع افتتاح می کنیم. همچنین ۵۰۰ مدرسه با بالای ۲ هزار کلاس را تابستان امسال مورد تعمیرات اساسی قرار دادیم و همه خارج از اقداماتی است که برخی از شهرستان ها با همکاری شرکت ها انجام داده اند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: فرمانداران، بخشداران و مسئولان شهرستانی توجه بسیاری به بحث بازگشایی مدارس داشته باشند و همه امکانات را برای این مسئله بسیج کنند؛ آخر مهر ماه با رؤسای آموزش و پرورش شهرستان ها جلسه تشکیل می دهم و گزارش کار مسئولان را از آنها گرفته و این پایش در برنامه من خواهد بود.

شریعتی با انتقاد از صفر بودن سرانه استخر دانش آموزی در استان گفت: در طول سال تحصیلی از ورزش دانش آموزی حمایت شود؛ امسال چهار استخر را افتتاح می کنیم ولی تا قبل از آن فرمانداران باید تلاش کنند تا از امکانات موجود برای بهره مندی لازم دانش آموزان استفاده شود.

وی یادآور شد: نسل امروز ما به علت ماشینی شدن تقریبا مثل ۲۰ سال پیش کشورهای توسعه یافته از اضافه وزن برخودار شده و بعد از آن هم سلامتشان به خطر می افتد، بنابراین باید شرایط تحرک بدنی و ورزش مناسب برای دانش آموزان فراهم شود.

مدیران استانی تحول گرا باشند

استاندار خوزستان گفت: در استان مدیرانی را می خواهیم که توسعه ای و تحول گرا باشد نه اینکه فقط در راستای حفظ وضع موجود تلاش کنند؛ خواسته ما رشد شاخص های توسعه ای در طول مدیریت هر کدام از مدیران است و اینکه برخی مسائل موجود در فضای سنتی را در هم شکسته و گام های توسعه را محکم تر بردارند.

شریعتی خبر داد: طی انعقاد تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و نوسازی ظرف یک سال آینده مدارس کانکسی را از سطح استان جمع کنیم؛ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم این کار را ما و ۱۰ میلیارد تومان را نیز آموزش و پرورش تأمین خواهد کرد.

وی اظهار کرد: متوسط سرانه زیربنای آموزش و پرورش کشور ۵ متر و ۱۷ سانتی متر و در خوزستان ۴ متر و ۹۴ سانتی متر است؛ سرانه استاندارد ۸ متر و ۳۹ سانتی متر هست که استان خوزستان از میانگین کشوری و استاندارد عقب است.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان از نظر سرانه فضای آموزش و پرورشت از آخر استان ۱۰ کشور هستیم؛ بنابراین استان خوزستان از این بابت رتبه مناسبی ندارد و باید این رتبه هم ارتقا پیدا کند.

انشعاب آب و برق مدارس وصل شود

شریعتی تأکید کرد: به توزیع برق استان و اهواز و همچنین آبفا استان و اهواز دستور دادم با توجه به اینکه هنوز تخصیص اعتبارات به صورت کامل انجام نشده بدون پرداخت هزینه انشعابات آب و برق مدارس قابل بهره برداری بدون انشعابات آب و برق را وصل کنند و به محض تخصیص اعتبارات هزینه ها از سوی آموزش و پرورش پرداخت می شود.

وی درخواست کرد: فرمانداران این موضوع را پیگیری کنند و اگر مدارسی هست که آبفا یا توزیع برق از این امر تبعیت نکردند گزارش کار را ارائه دهند چون هیچ مدرسه ای در استان خوزستان نباید به دلیل نداشتن انشعابات آب و برق بلااستفاده بماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟