محل تلاقی حق و باطل معرکه نبرد ماست


سید عبدالله حسینی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری یادواره‌ای ویژه شهید حججی خبر داد و گفت: جبهه مقاومت با شهادت شهید حججی در صحنه بین‌الملل نمایان شد.

مراسم گرامیداشت اربعین سردار شهید مدافع حرم شهید حججی برگزار شد محل تلاقی حق و باطل معرکه نبرد ماست

محل تلاقی حق و باطل معرکه نبرد ماست

سرویس فرهنگی و هنری - سید عبدالله حسینی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری یادواره‌ای ویژه شهید حججی خبر داد و گفت: جبهه مقاومت با شهادت شهید حججی در صحنه بین‌الملل نمایان شد.

به گزارش فانوس، حجت‌‌الاسلام سیدعبدالله حسینی مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در نشست خبری یادواره ادبی هنری «چله کوچ چلچله»، ویژه گرامیداشت اربعین سردار شهید مدافع حرم شهید محسن حججی با اشاره به اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌ایم، گفت: اکنون نیز در زمان دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، در سوریه، لبنان، یمن و نقاط مختلف جهان، با استکبار جهانی درگیر هستیم و سوریه به عنوان محل تلاقی حق و باطل معرکه نبرد ماست و شهدای بسیاری را در این محل تقدیم کرده‌ایم.

وی درباره علت جهانی شدن چهره شهید حججی خاطرنشان کرد: در خون این شهید راز عجیبی بود و صداقت، نوع‌دوستی، جذابیت، رشادت و نحوه شهادت ایشان دست به دست هم داد تا این شهید تبدیل به یک چهره بین المللی شود.

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: شهید حججی مفهوم واقعی جمله ماندگار حضرت زینب(س) در صحرای کربلا یعنی «ما رأیت الا جمیلا» بود. ایشان تمام مرزها را درنوردید و در صحنه بین الملل و جبهه مقاومت نیز به خوبی مطرح شد.

وی درباره برنامه هایی که به منظور گرامیداشت این شهید برگزار شده و خواهد شد، نیز گفت: برنامه گرامیداشت بزرگی، یکشنبه هفته جاری(26 شهریور) در قم، به همت حوزه علمیه قم و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد قم در حرم حضرت معصومه (س) و با حضور خانواده شهید حججی برگزار شد.

دبیر ستاد یادواره، برنامه گرامیداشت دوم را «چله کوچ چلچله» عنوان کرد که پنجشنبه 30 شهریور در تهران و با حضور علما و شخصیت‌های شیعه و اهل سنت کشورمان برگزار خواهد شد و یک روحانی اهل سنت و یک شاعر سنی مذهب به سخنرانی و شعرخوانی در این مراسم خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: سخنران افتتاحیه این مراسم آیت‌الله رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و سخنران اختتامیه نیز آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواهند بود و 8 تن از شعرای برجسته کشورمان از جمله افشین علا، علیرضا قزوه، سید حسین متولیان، محمد جواد شرافت، کشوری و ... به شعرخوانی در زمینه شهید حججی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مراسم گفت: در این مراسم از کتابی با عنوان «جون؛ خادم المهدی» (اشاره به برچسب روی سینه شهید حججی)، در 300 صفحه که شامل بهترین آثار رسیده از طرف شاعران و نویسندگان در زمینه شهید حججی است و همچنین از تابلوی سوخته کاری چهره شهید حججی که توسط مرتضی نداف، هنرمند کشورمان ساخته شده است، رونمایی خواهد شد.

گفتنی است یادواره ادبی هنری «چله کوچ چلچله» روز پنجشنبه 30 شهریور 96، از ساعت 15 تا 18 در مؤسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) واقع در تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

ابر کلید واژه

سوریه یمن ایران لبنان شهدای مدافع حرم حضرت زینب جبهه مقاومت علیرضا قزوه شعرخوانی کتاب فانوس سخنرانی مراسم گرامیداشت مجمع جهانی تقریب مذاهب استکبار جهانی ادبیات شهید حججی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان