به گزارش برنا،هوشنگ افشار در جلسه شورای عالی ورزش استان که با حضور مجید خدابخش استاندار اردبیل،ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان،مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و سایر اعضا در محل سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد گفت:تلاش های 6ساله خود در هیات ووشو استان نتیجه داد و روز به روز شاهد پیشرفت این رشته در استان هستیم.

هوشنگ افشار افزود: طبق بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته از سوی اداره کل ورزش و جوانان هیات ووشو اردبیل در طول این 6سال به مقام دوم و سوم هیات برتر استان دست یافته است .
رئیس هیات ووشوی استان درخصوص بعضی مشکلات این هیات گفت: عدم وجود خانه ووشو و مکان نامناسب برای این هیات ،آنطور که باید بهتر و بهتر از این در سطح جهانی و اسیایی مطرح شویم نیستیم .
افشار دیگر دغدغه خود در این هیات را حمایت همه جانبه مسئولین دانست و گفت:مسؤولان از کنار مشکلات شخصی و معیشتی ورزشکاران مدال‌آور به سادگی عبور نکنند.
وی افزود: انتظار مدال‌آوری و استمرار موفقیت‌ها با وجود مشکلات شخصی و معیشتی ورزشکاران توقعی بی‌مورد بوده و تمامی مسؤولان اجرایی و ورزشی استان باید به مشکلات معیشتی ورزشکارانی که از سابقه قهرمانی ملی برخوردار هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس هیأت ووشوی استان همچنین به نیازهای معیشتی، تسهیلات حمایتی و نبود مسکن مناسب برای ووشوکاران قهرمان اردبیلی اشاره کرد و خواستار استخدام قهرمانانی مانند شیرزاد،صبری و سالمی شد.
افشارخاطر نشان کرد : سوم مهرماه سالجاری یوسف صبری به مسابقات جهانی درکازان روسیه اعزام میشود و انتظار کسب مدال طلا از این قهرمان ارزنده ووشو استان داریم تا با درخشش خود پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاورد.
وی به مدال طلای جعفر شیرزاد اشاره کرد و اذعان داشت:ششمین طلای ایران را شیرزاد از استان اردبیل در بازی‌های دانشجویان جهان و در مسابقات ووشوی ساندا که در چین تایپه برگزارشد کسب کرد و افتخاری دیگر در کارنامه ورزش استان و کشور ثبت کرد.
رئیس هیات ووشو استان همچنین از اعزام سعیدسالمی عضودیگرتیم ملی که قرار است آبانماه سالجاری به مسابقات کاپ اسیا که در چین برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت:مراسم بدرقه و تجلیل و توجه به چنین ورزشکارانی باید به نحو مطلوب برگزار شود تا با اراده و قدرت کامل بتوانند در صحنه اماده باشند.
افشار افزود:ووشو در شهرستانهای پارس آباد،گرمی،بیله سوار،نمین،نیر رشد چشمگیری دارد و جا دارد از روسای ادارات ورزش و جوانان و هیاتهای ورزشی تقدیر و تشکر کنم .
وی گفت:1700نفر بیمه ورزشی سازمان یافته داریم و امیدواریم شهرستانهای مشکین شهر و خلخال نیز در این رشته کمک یار ما باشند.
افشار اسامی مدا آوران استان را بنام های جواد اقایی ،عرفان کیانی،امیر محمداحمدی-حسین آقایی-مهدی قنبری-طاهاجمالی-بهزاد دارافکن-عادل سعید-علی حسین پور-فاطمه شکوفان-زهرااحسنی نام برد و افزود :بزودی سالن تخصصی ووشو مرند نمین افتتاح و در اختیار ووشو کاران این منطقه قرار خواهد گرفت.
وی همچنین خاطر نشان کرد:سکوی سالن شهرستان پارس آباد نیمه تمام مانده و با همکارای اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان در جهت اتمام آن هستیم.
هوشنگ افشار در پایان از میزبانی مسابقات قهرمان کشوری و بین المللی،برگزاری کارگاه تخصصی مربیان ووشو و حضور در لیگ باشگاه های کشوری را از برنامه های اینده خود دانست و افزود: در حال پیگیری و رایزنی های لازم در این خصوص هستیم.
مجید خدابخش استاندار اردبیل بعد از ارائه گزارش هوشنگ افشار از اختصاص سالن برزگر به خانه ووشو استان خبرداد و گفت:با تجهیز سالن برزگر به امکانات این سالن را به خانه ووشو تغییر می دهیم.