درنگ: فاجیتاس مرغ نام یک غذای سنتی مکزیکی است. بعد از این که طرز تهیه آن به سبکی که در این مطلب توضیح می‌دهیم را یاد گرفتید، می‌توانید به محتویات آن به طور دلخواه موادی اضافه یا کم کنید. به طرز تهیه این غذا که در وب سایت اسپانیایی ABC منتشر شده دقت کنید.

مواد لازم

۸ قرص نان کوچک با آرد گندم ۳۰۰ گرم سینه مرغ نصف یک فلفل قرمز نصف یک فلفل سبز ۲ عدد گوجه یک عدد پیاز یک حبه سیر ۱۰۰ گرم پنیر پیتزا یک قاشق سس کچاپ تند روغن زیتون به مقدار لازم نمک و و فلفل به مقدار لازم

اگر این غذا با دستور زیر و مواد بالا تهیه شود در ازای هر ۱۰۰ گرم ۱۱۳ کالری، ۲۰٫۶ گرم پروتئین و ۳٫۴ چربی دارد.

این یک غذای سنتی مکزیکی است و به دلیل سبک بودن بیشتر در وعده شام استفاده می‎شود. اما به خاطر طعم و مزه عالی تبدیل به غذایی بین‎المللی شده که در رستوران‌های سراسر دنیا سرو می‎شود.

طرز تهیه

پیاز و فلفل‌ها را به قطعات خیلی کوچک برش بزنید و آن را به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی نمک در تابه سرخ کنید. بعد از ۱۵ دقیقه که پیاز و فلفل را سرخ کردید گوجه میکس شده یا رنده شده را به آن اضافه کنید و برای مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزید.

در تابه‌ای دیگر مرغ‌ها که قبلا آب‌پز شده را به همراه مقدار کمی روغن زیتون و سیر رنده شده سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود. یک قاشق سس تند را هم به آن اضافه کنید و اگر دوست دارید سبزیجات مورد علاقه‎تان را هم داخل تابه بریزید. اما بعد از اضافه کردن سس و احتمالا سبزیجات زیاد نباید تابه روی حرارت باشد و خوراک پخته شود، یعنی این دو باید در مرحله آخر و وقتی می‌خواهید مرغ را بردارید اضافه شوند.

مرغ را از تابه خارج کنید و پنیرتان را روی آن اضافه کنید و آن را با سسی که با پیاز و فلفل در تابه دیگر درست کردید مخلوط کنید و روی نان قرار دهید. بعد نان‌ها را تا کنید و آن را در فویل قرار دهید، به شکلی که مواد از داخل نان بیرون نریزند و آن را با فویل داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید. بعد از تنها چند دقیقه فاجیتاس مرغ آماده است.

نکته این که می‌توانید این غذا را با محتویات مورد علاقه خودتان درست کنید و حتی می‌توان به جای مرغ از گوشت یا ماهی یا میگو هم استفاده کرد، هرچند که دستور اصلی این غذا با مرغ است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر