جزیره مارها در برزیل را از نزدیک ببینید | فیلم


“دا کویمیدا گرند” ( Ilha da Queimada Grand ) نام مکانی است که جزیره مارها نامیده می شود و در 33 کیلومتری خلیج سائو پائولو واقع شده است. حدود 430 هزار متر مربع مساحت دارد و در ارتفاع 206 متری بالاتر از سطح دریا است . آب وهوای این جزیره معتدل است و پوششی سبز شبیه جنگل های انبوه دارد. مارها هم از این فرصت استفاده می کنند و با پنهان شدن در میان...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

جزیره مارها در برزیل را از نزدیک ببینید | فیلم

فیلم شکار‌ مار آناکوندا در آب...

جزیره مارها در برزیل را از نزدیک ببینید | فیلم

فیلم حمله مار پیتون غول پیکر به بز در روستای ...

جزیره مارها در برزیل را از نزدیک ببینید | فیلم

پوست اندازی مار را از نزدیک ببینید | فیلم...

“دا کویمیدا گرند” ( Ilha da Queimada Grand ) نام مکانی است که جزیره مارها نامیده می شود و در ۳۳ کیلومتری خلیج سائو پائولو واقع شده است. حدود ۴۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و در ارتفاع ۲۰۶ متری بالاتر از سطح دریا است . آب وهوای این جزیره معتدل است و پوششی سبز شبیه جنگل های انبوه دارد. مارها هم از این فرصت استفاده می کنند و با پنهان شدن در میان درختان و گیاهان ناگهان قربانی ها را غافل گیر می کنند.منبع تغذیه اصلی مارها در این جزیره پرندگان مهاجر هستند، زیرا تقریبا هیچ منبع غذایی دیگری برای آن ها وجود ندارد.

در این جزیره گونه خاصی از مارها به نام افعی طلایی زندگی می کند که جزء یکی از سمی ترین مارهای جهان است و حدود ۹۰ درصد مرگ ومیرهای حاصل از مار گزیدگی در برزیل به خاطر نیش زهر آلود این مار است. سم این افعی ۳ تا ۵ برابر کشنده تر از نمونه مارهای دیگر است.این مارها بیش از نیم متر طول دارند که البته در صورت مناسب بودن شرایط می توانند چندین برابر اندازه معمول خود رشد کنند. این مار دارای سمی قدرتمند و شدیدا زهر آلود است که هنگام گزش گوشت اطراف در محل گزیدگی را ذوب می کند. نیروی دریایی برزیل شدیدا از ورود افراد به این جزیره جلوگیری می کند که یکی از دلایل آن وجود همین مار افعی است.

ورود به جزیره مارها ممنوع است به همین دلیل یک فانوس دریایی در سال ۱۹۰۹ ساخته شد تا قایق ها را از راه دور شناسایی و از ورود آن ها جلوگیری کند. فقط محققان و تیم های تحقیقاتی برای جمع آوری داده های خود می توانند در این جزیره حضور داشته باشند. اگر بخواهید به صورت قانونی از این جزیره بازدید کنید با نیروی دریایی برزیل سر و کار خواهید داشت اما برخی توریست ها هم به واسطه مردم محلی و توسط قایق از این جزیره بازدید می کنند که این کاری خطرناک و غیر قانونی است.

منبع: کارناوال

(۹)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : افعی طلایی, جزیره مارها, حیات وحش آمازون, فیلم حیوانات وحشی, مار, مارهای سمی

9
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران