رشد 380 درصدی سرمایه گذاری در قلعه گنج در دولت تدبیر و امید


به گزارش شاتا محمود اسکندری نسب در مراسم آغاز عملیات اجرایی یک کارخانه آهک صنعتی و یک کارخانه تولید انواع لبنیات در شهرستان قلعه گنج گفت: این کارخانه برای تولید انواع پنیر، ماست و دوغ، بیش از 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری...

رشد 380 درصدی سرمایه گذاری در قلعه گنج  در دولت تدبیر و امید

به گزارش شاتا محمود اسکندری نسب در مراسم آغاز عملیات اجرایی یک کارخانه آهک صنعتی و یک کارخانه تولید انواع لبنیات در شهرستان قلعه گنج گفت: این کارخانه برای تولید انواع پنیر، ماست و دوغ، بیش از 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز خواهد داشت و برای 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
اسکندری نسب افزود: شهرستان قلعه گنج که جنوبی ترین شهرستان استان کرمان است و با انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور ، پیشرفت ها در حوزه های صنعتی و معدنی بسیار چشمگیر بوده است و بیانگر رشد سرمایه گذاری 500 درصدی در حوزه کارخانه های فعال صنعتی است.
وی ادامه داد: با توجه به فراهم سازی زیرساخت ها و تلاش های بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی این شهرستان و پیگیری های این سازمان برای جذب سرمایه گذاران بزرگ، خوشبختانه شاهد رشد سرمایه گذاری و صدور 25 مجوز صنعتی طی 4 ساله اخیر بوده ایم که معادل 78 درصد مجوزهای صنعتی کل تاریخ این شهرستان است.
اسکندری نسب ادامه داد : همچنین با سرمایه گذاری بالغ بر 916 میلیارد ریال، رشد 380 درصدی که معادل 79 درصد سرمایه گذاری کل تاریخ این شهرستان در حوزه صدور مجوزهای صنعتی است را شاهد بوده ایم.
محمود اسکندری نسب ادامه داد: با وجود رشد 142 درصدی در حوزه معدن و 476 درصدی در حوزه صنایع معدنی منطقه، در دولت تدبیر و امید و پس از یک سری فعالیت های طاقت فرسا و برنامه ریزی های دقیق توسط سازمان جهت آغاز عملیات اکتشافی معادن و شناسایی پتانسیل های معدنی شهرستان قلعه گنج 3 پهنه معدنی به مساحت 2711 کیلومترمربع تعریف شده و در نتیجه اقدامات انجام شده در این پهنه ها، بسیاری از ذخیره های شهرستان شناسایی شده و کارهای تکمیلی در این محدوده ها در حال انجام می باشد.
وی با اشاره به فعالیت 4 معدن کرومیت، آهن، مس و منگنز در این شهرستان طی 4 ساله دولت افزود : همچنین یک پهنه بزرگ نیز پیشنهاد شده که مجموع پهنه های موجود در شهرستان 43 درصد کل مساحت شهرستان را شامل می شود و در آینده ای نزدیک با تکمیل عملیات اکتشافی در این پهنه ها، تمامی پتانسیل های معدنی شهرستان شناسایی و فعال خواهند شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: در حوزه صنایع معدنی اکنون 3 کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر 2805 میلیارد ریال و توانایی اشتغال زایی برای 223 نفر به صورت مستقیم در حال احداث است که کارخانه تولید انواع آهک با سرمایه گذاری بیش از 192 میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم 55 نفری یکی از همین طرح ها است که عملیات احداث آن آغاز و طبق قول سرمایه گذار طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در راستای جذب و فعال سازی سرمایه گذاری های صورت گرفته در این شهرستان، قبل از این هم اولین کارخانه فرآوری صنایع معدنی این شهرستان در دولت تدبیر و امید و با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم 30 نفری جهت تولید کنسانتره آهن به بهره برداری رسیده و اکنون در حال فعالیت می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت