فشار مرگباری که مار پایتون به طعمه خود وارد می‌کند | فیلم


یک پرورش دهنده و مربی مار به همراه یک تیم تحقیقاتی سعی دارند شرایطی را که طعمه مار پایتون در هنگام حمله تجربه می‌کند را بسنجند و آن را برای انسان معادل و شبیه سازی کنند.آنها ابتدا مار پایتون غول آسا را به اتاق آزمایش منتقل می‌کنند.این مار حدود 70 کیلوگرم وزن دارد و بسیار خطرناک و تحریک پذیر است چرا که گرسنه است. کوین مک‌کرلی مربی و پرورش...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

فشار مرگباری که مار پایتون به طعمه خود وارد می‌کند | فیلم

کلیپ جالب از شستشو و نوازش مار پیتون غول‌آسا ...

فشار مرگباری که مار پایتون به طعمه خود وارد می‌کند | فیلم

حقایقی حیرت آور در مورد تاثیر سم مار بر بدن ا...

فشار مرگباری که مار پایتون به طعمه خود وارد می‌کند | فیلم

درگیری بابون‌ ها با مار کبرا | فیلم...

یک پرورش دهنده و مربی مار به همراه یک تیم تحقیقاتی سعی دارند شرایطی را که طعمه مار پایتون در هنگام حمله تجربه می‌کند را بسنجند و آن را برای انسان معادل و شبیه سازی کنند.آنها ابتدا مار پایتون غول آسا را به اتاق آزمایش منتقل می‌کنند.این مار حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و بسیار خطرناک و تحریک پذیر است چرا که گرسنه است. کوین مک‌کرلی مربی و پرورش دهنده مار از بدو تولد این مار از او مراقبت کرده است. مار در داخل اتاق احساس ناامنی می‌کند و سعی می‌کند با حمله های نمایشی از خود دفاع کند.افراد به او فرصت می‌دهند تا فضا را شناسایی کرده و از نبود خطر مطمئن شود تا آرام بگیرد.

خوراک این مار ماهانه ۱۸ کیلوگرم گوشت است. در طی این آزمایش یک خوک مرده به همراه یک خرگوش مرده را به عنوان طعمه به او می‌دهند.به این طعمه ها سنسورهای سنجش فشار و لوله های سنجش فشار مایع متصل است.از طرفی طعمه ها از میان شکارهای معمول این مار در حیات وحش انتخاب شده اند. مار به طرف طعمه حمله می‌کند و به دور آن حلقه می‌زند.کوین خوک مرده را تکان می‌دهد تا تکان‌های یک شکار زنده در حال جان دادن را برای مار شبیه سازی کند و بدن مار را به واکنش های طبیعی اش وادارد.

همانطور که مار به دور طعمه می‌پیچد ماهیچه های خود را نیز منقبض می‌کند و این انقباض فشار محیطی شدیدی به طعمه وارد می‌کند که این فشار در اوایل حمله چیزی حدود ۲۰۰ میلیمتر جیوه یعنی دوبرابر میانگین فشار نرمال در بدن یک پستاندار است. فشار استاندارد بدن یک انسان حدود ۱۲۰ میلیمتر جیوه است و این درحالی است که فشار داخل بدن طعمه چیزی حدود دوبرابر این مقدار و هنوز رو به افزایش است و این فشار برای اینکه موجود زنده غش، حمله قلبی و یا مرگ کافیست.بنابراین به نظر می‌رسد آنچه تاکنون تصور می‌شده مبنی بر اینکه مار پایتون طعمه خود را “خفه می‌کند” چندان صحیح نیست بلکه این مار با فشاری که بر بدن طعمه خود وارد می‌کند سبب ایجاد یک شوک فشاری در سیستم گردش خون و فشار محفظه داخلی بدن طعمه می‌گردد.این فشار بسیار بیشتر از توان قلب برای ارسال خون به رگهاست و این امر باعث به دام افتادن خون در قلب می‌شود.

این اتفاق سبب می‌شود طعمه در کمتر از ۱۰ الی ۲۰ ثانیه غش کند.اما این تمام ماجرا نیست مانیتور متصل به دستگاه فشارسنج نشان می‌دهد فشار وارده به طعمه کماکان در حال افزایش است و به ۳۰۰ میلیمتر جیوه رسیده که ۳ برابر حد نرمال است تا جایی که کم کم صدای خرد شدن استخوان‌های خوک به گوش می‌رسد.پایتون حدود ۱۲٫۵ دقیقه به طور مداوم در حال ایراد فشار بر طعمه خود بود و اکنون فشار کم کم در حال کاهش است.حالا باید سنسورها را جدا کنند تا مار با آسودگی شکار خود را ببلعد.

حال اگر بخواهیم این شرایط را برای یک انسان متصور شویم باید این شوک فشاری را با یک اتفاق مشابه مقایسه کنیم.سرفه خشک ناشی از فشار خون فشاری حدود ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیمتر جیوه دارند که در این مرحله خون به دست‌ها نرسیده و سینه شروع به درد گرفتن می‌کند.حال این فشار را سه برابر کنید و آن را به دور گردن و یا قفسه سینه خود تصور کنید تا حدودا به تصویری از آنچه برایتان اتفاق می‌افتد برسید.البته می‌توانید با دانستن اینکه مدتها قبل از تحمل درد و فشار مرگبار از هوش رفته‌اید کمی به خود دلداری دهید.

(۲۱)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : فیلم حیوانات وحشی, فیلم مارها, مار, مار پایتون, مار پیتون

21
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی