عاقبت حمله پلنگ به خارپشت غول‌‌آسای آفریقایی | فیلم


این فیلم توسط یک توریست در پارک حیات وحش کروگر آفریقای جنوبی ضبط شده است.یک پلنگ در مواجهه خطرناکی با یک خارپشت بزرگ قرار می‌گیرد.پلنگ‌ها معمولا شکار خود را تعقیب می‌کنند و سعی می‌کنند لابه‌لای علف‌های بلند خود را پنهان کند و در انتخاب شکار خود زیاد وسواسی نیستند و به هر شکاری که در دسترسشان قرار گیرد حمله می‌کنند.از طرفی خارپشت‌ها نیز روی...

این فیلم توسط یک توریست در پارک حیات وحش کروگر آفریقای جنوبی ضبط شده است.یک پلنگ در مواجهه خطرناکی با یک خارپشت بزرگ قرار می‌گیرد.پلنگ‌ها معمولا شکار خود را تعقیب می‌کنند و سعی می‌کنند لابه‌لای علف‌های بلند خود را پنهان کند و در انتخاب شکار خود زیاد وسواسی نیستند و به هر شکاری که در دسترسشان قرار گیرد حمله می‌کنند.از طرفی خارپشت‌ها نیز روی پشت خود مجهز به خارهای بسیار بلند و خطرناکی هستند، خارهایی که طول آنها تا ۳۵ سانتیمتر نیز می‌رسد.آنها برای دفاع از خود خارهای پشت خود را سیخ می‌کنند و از پشت خود را روی شکارچی پرت می‌کنند.البته اولین راه دفاعی آنها فرار است و تا مجبور نشوند حمله نمی‌کنند.

تشی یا خارپشت جانوری پستاندار و جونده است که بدنش با پوششی از تیغ پوشیده شده‌است و به هنگام احساس خطر تیغ‌های خود را سیخ می کند.خارپشت، پرخار ترین جانور روی زمین است هرچند نام علمی آن خوک پرخار معنی می‌دهد. در حدود ۲۴ نوع جوجه تیغی وجود دارد و همه آنها با پوششی از خارهای سوزن مانند دارند.خارهای ناحیه گردن و شانه نازک و بلند است، موقعی که آن‌ها را سیخ می‌کند به شکل بادبزن در می‌آیند و حیوان بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

خارهای قسمت پشت کوتاه‌تر و کمی کلفت‌تر با نوارهای سیاه و زرد، و خارهای ناحیه دم کوتاه و سفیدند.این حیوان در بیشتر زیستگاه‌ها اعم از جنگلی، کوهستانی، استپی و بیابانی زندگی می‌کند. گاهی نیز در پیرامون باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی ساکن می‌شود. خارپشت شبگرد است. به صورت انفرادی زندگی می‌کند ولی گاهی یک گروه فامیلی کوچک در یک لانه ساکن می‌شوند. بر خلاف آنچه که شایع است تشی نمی‌تواند خارهای خود را پرت کند. در موقع احساس خطر برای بزرگ جلوه دادن خود خارها را سیخ می‌کند و خود را از پشت و یا بغل به حیوان مهاجم می‌کوبد.بسیاری از حیوانات از مواجه شدن با خارپشت‌هایی با خارهای برآمده از پوزه و یا بدن‌هایشان می‌هراسند. خارها نوک‌های تیز و پیکان‌های روی هم قرار گرفته‌ای دارند که وقتی به پوست حیوانات دیگر چسبیده‌اند، بیرون کشیدن کردن آنها را از بدن قربانی مشکل می سازد. خارهای جدیدی روی پوست خارپشت‌ها رشد می‌کنند تا آنهایی که از دست رفته‌اند جبران شوند.

خارپشت ها در سال یک بار تولید مثل می‌کنند. دوره آبستنی حدود ۱۱۲ روز است و ۱ تا ۴ بچه می‌زاید. طول عمر تشی حدود ۱۵ سال است، یک تا چهار بچه می‌زاید، بچه‌ها در موقع تولد دارای مو و چشم‌های باز هستند. تا دو ماهگی وابسته به مادرند و در یک سالگی بالغ می‌شوند. طول عمر تشی حدود ۱۵ سال است.

(۱۴۶۵)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا