دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرای بی‌نتیجه!


دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرای بی‌نتیجه!

تیم ملی والیبال بانوان ایران در حالی به کارش در مسابقات انتخابی جهان پایان داد که  از کسب حتی یک پیروزی بازماند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های والیبال انتخابی زنان جهان، به میزبانی تایلند برگزار شد و ملی‌پوشان دختر کشورمان در این رقابت‌ها با قبول چهار شکست به کار خود پایان دادند. تیم ملی والیبال ایران با ترکیبی جوان که اغلب آن‌ها را بازیکنان جدید تشکیل می‌دادند، راهی تایلند شدند. هرچند در شرایطی که گفته می‌شد بازیکنان جوان به منظور آینده‌سازی و پشتوانه‌سازی به این مسابقات اعزام می‌شوند اما بازیکنانی نظیر ندا چملانیان، مهسا کدخدا و مهسا صابری در نفرات اعزامی حضور داشتند. شبنم علیخانی نیز که تیم ملی را در مسابقات قهرمانی زنان آسیا همراهی نکرده بود، دقیقه نود به تیم ملی دعوت شد و تیم را در مسابقات تایلند همراهی کرد.

دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرای بی‌نتیجه!

تیم ملی والیبال بانوان ایران برای نخستین بار قرار بود که در مسابقات انتخابی جهان شرکت کنند و کادر فنی این تیم که در مسابقات قهرمانی زنان آسیا ناکام مانده بود و نتیجه لازم را نگرفته بود، تصمیم گرفت در تایلند تیمی جوان‌تر را به خود به همراه ببرد. پیش از این مسابقات نیز مشخص بود که والیبال بانوان در نبرد با تیم‌های برتر آسیا نظیر تایلند و کره جنوبی و ... نمی‌تواند نتیجه لازم را کسب کند و بهتر است به عنوان بستری تلقی شود که بازیکنان جوان‌تر کسب تجربه کنند.

منطقی که از دیدگاه برخی کارشناسان صحیح بود اما از منظر برخی کارشناسان می‌شد همان تیم همیشگی که سهمیه این مسابقات را در مالدیو کسب کرده بود، اعزام شوند. تیمی که چندان هم از نظر سن و سال میانگین بالایی نداشت و نمی‌شد اذعان کرد بازیکنان سن و سال داری در این تیم هستند.

دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرای بی‌نتیجه!

با تمام این تفاسیر و تمام انتقاداتی که به ترکیب اعلام شده از سوی کادر فنی تیم ملی زنان می‌شد، این تیم راهی کشور تایلند شد. تیم ملی والیبال بانوان ایران در مرحله نخست انتخابی موفق به کسب عنوان قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی شده بود و به مرحله نهایی صعود کرد. مرحله ای که باید در آن با تیم‌های کره جنوبی، تایلند، کره شمالی و ویتنام دیدار می‌کرد.

دختران والیبال ایران در گام نخست این رقابت‌ها به مصاف تیم ملی والیبال تایلند رفتند و با حساب 3 بر صفر تن به شکست دادند تا در ابتدا مقابل میزبان مغلوب شده باشند. دومین دیدار دختران والیبال ایران نبرد با تیم ملی والیبال بانوان کره شمالی بود دیداری که به نظر می رسید دختران ایران بتوانند از نبرد با تایلند نمایش بهتری داشته باشند. اما مقابل کره شمالی نیز نتیجه قابل توجهی کسب نشد و باز هم با حساب 3 بر صفر مغلوب شدند.

دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرای بی‌نتیجه!

سومین شکست 3 بر صفر دختران والیبال ایران در دیدار با کره جنوبی رقم خورد تا سریال شکست‌های تیم ملی والیبال زنان ایران تمام نشود. آخرین نبرد تیم ملی والیبال ایران بین دو تیم ایران و ویتنام برگزار شد که شاگران شجاعی موفق شدند تنها یک ست از حریف گرفته اما در مجموع سه بر صفر بازنده شوند.

با این اوصاف پرونده تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات انتخابی جهانی با چهار شکست بسته شد تا مجموعه ناکامی دختران والیبال در سال 2017 تکمیل شود. والیبال بانوان ایران در رده‌ سنی امید، نوجوانان و بزرگسالان و باشگاه‌های آسیا نتایج قابل قبولی کسب نکرد و این موضوع موجب شد تا سال خوبی را پشت سر نگذاشته باشد.

**صادقی: انتظار نوسان و ناهماهنگی را داشتیم

فریبا صادقی، سرپرست نایب رئیسی فدارسیون والیبال درباره عملکرد تیم ملی بانوان ایران در رقابت‌های انتخابی زنان جهان که به میزبانی تایلند برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تیم ایران جوانگرایی کرده بود و بازی‌های خود را نیز با ترکیبی جوان آغاز می‌کرد، انتظار نوسان و برخی ناهماهنگی ها در تیم وجود داشت.

او تصریح کرد: خوشبختانه روند تیم ملی والیبال بانوان ایران در چهار دیدار خود در انتخابی جهان رو به رشد بود و بازیکنان در هر بازی عملکرد بهتری نسبت به مسابقه قبل داشتند.

دست ِ خالی دختران والیبال از تایلند/ جوانگرای بی‌نتیجه!

صادقی با اشاره به اینکه اگر تیم جوان ایران اردو و بازی های تدارکاتی بیشتری داشت، حتما شرایطش بهتر بود، گفت: انتظار داشتیم برابر تیم های کره شمالی و ویتنام برنده شوند، اما واقعا با 20 روز اردو شاید انتظار درستی از این تیم نداشتیم.

او با بیان اینکه اگر تمرینات این تیم ادامه یابد و بازی های تدارکاتی بیشتری نیز داشته باشد، حتما سال آینده عملکرد بهتری خواهند داشت، گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی خواهیم کرد. بازیکنان جوان و آینده داری مانند تهمینه درگزنی، فاطمه امینی، زهرا بخشی، مونا آشفته و.. داریم که باید برای آینده این تیم ساخته شوند.

انتهای پیام/

دختران ایران در تایلند چه کردند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من