کریستینا پالتن، زن رکورددار دویدن روی تردمیل در گینس، به ایران می‌آید


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ اواخر شهریور ماه (94) ماجراجویی جدید کریستینا پالتن دونده و ورزشکار 45 ساله سوئدی با دویدن به دور ایران آغاز شد. او از مرز بازرگان تا استان گلستان مسافت 1800 کیلومتری را در 58 روز دویده بود با این انگیزه که “می‌خواهم با این سفر، پیش‌داوری‌های خودم و دیگران از ایران را به چالش بکشم”. او با بیان اینکه قبل از سفر...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ اواخر شهریور ماه (۹۴) ماجراجویی جدید کریستینا پالتن دونده و ورزشکار ۴۵ ساله سوئدی با دویدن به دور ایران آغاز شد. او از مرز بازرگان تا استان گلستان مسافت ۱۸۰۰ کیلومتری را در ۵۸ روز دویده بود با این انگیزه که “می‌خواهم با این سفر، پیش‌داوری‌های خودم و دیگران از ایران را به چالش بکشم”.

او با بیان اینکه قبل از سفر به ایران در خصوص اسلام و مسلمانان تردید داشته بعد از بازگشت از ایران گفت: «آنها افراد خوب و فوق العاده‌ای هستند. اشتباه است که بخواهیم بر اساس تندروها و متعصبان درباره همه مسلمانان قضاوت کنیم. افراد متعصب و تندرو در بین مسیحیان هم هستند. مسلمانان افراد مهربان و سخاوتمندی هستند.»

کریستینا پالتن، زن رکورددار دویدن روی تردمیل در گینس، به ایران می‌آید

کریستینا پیش‌ از این نیز ۳۲۶۲ کیلومتر از ترکیه تا سوئد را دویده و بین دو شهر استکهلم و یوتبوری پارو زده است. همچنین به قله آکونکاگوا به بلندی ۶۹۶۲ صعود نموده است.

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ مسابقات دو استقامت برای ترویج فرهنگ دویدن در روستای کندوان اسکو واقع در استان آذربایجان شرقی ایران به ویژه برای بانوان برگزار خواهد شد. در حالی که دونده جهانگرد سوئدی کریستینا پالتن نیز یکی از شرکت کنندگان در این رقابت‌ها خواهد بود.

کریستینا پالتن، زن رکورددار دویدن روی تردمیل در گینس، به ایران می‌آید

اکبر غلامی آمقانی بنیان‌گذار دوومیدانی بانوان در شهرستان اسکو در گفتگو با خبرنگار سایت ورزش بانوان اعلام کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با دونده جهانگرد مطرح سوئدی با حضور وی و چند تن از دوندگان جهانگرد سوئدی این مسابقات بعد از ماه محرم برگزار خواهد شد.

کریستینا پالتن، زن رکورددار دویدن روی تردمیل در گینس، به ایران می‌آید

کریستینا پالتن اولین بانوی سوئدی است که به تنهایی عرض ایران را دویده است.

از رکوردهایی که کریستینا دارد:

رکورد ۴۸ ساعته دویدن روی تردمیل به مسافت ۳۲۲٫۹۳ کیلومتر در سال ۲۰۱۴ به اسم ایشان ثبت شده است.

و رکورد ۱۲ ساعته با مسافت ۱۰۷٫۴۹ روی تردمیل نیز در اختیار اوست.

او کارشناسی ارشد مهندسی فیزیک با ۱۸ سال سابقه اشتغال در این زمینه و مسئولیت هدایت پروژه‌های شغلی را دارد.

او زنی فعال و همه فن حریف است. تحصیل در خبرنگاری، روانشناسی و اقتصاد را در کارنامه دارد.

و دارای مدرک رسمی مربی‌گری است. علاوه بر این کریستینا مسئول فدراسیون ملی اولترا ماراتون نیز می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب