نشست شورای امنیت برای بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا


خبرگزاری شبستان: شورای امنیت پنجشنبه هفته جاری برای بررسی خشونت ضد مسلمانان در میانمار نشست برگزار می کند.

سرویس : جهان اسلام - اروپا و آمریکا زمان : ۱۳۹۶/۷/۴ - ۱۳:۵۸ شناسه خبر : ۶۵۸۵۱۸

نشست شورای امنیت برای بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا
خبرگزاری شبستان: شورای امنیت پنجشنبه هفته جاری برای بررسی خشونت ضد مسلمانان در میانمار نشست برگزار می کند.
نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسکای نیوز، منابع دیپلماتیکی اعلام کرد: شورای امنیت پنجشنبه (ششم مهر) نشستی را برای بررسی خشونت در میانمار و بحران اقلیت مسلمانان روهینگیا برگزار می کند.

این منابع اعلام کردند: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در این جلسه که به درخواست هفت کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، مصر، قزاقستان، سنگال و سوئد و با حمایت ایتالیا برگزار خواهد شد، صحبت خواهد کرد.

این هفت کشور از دبیرکل سازمان ملل متحد خواستند تا دربرابر شورای امنیت گزارشی را درباره حمله نظامی ارتش میانمار ضد مسلمان روهینگیا در ایالت راخین در غرب این کشور را ارایه دهند.

سازمان ملل متحد، نقض حقوق مسلمانان روهینگیا را «پاکسازی نژادی» توصیف کردند.

عملیات ارتش میانمار ضد مسلمانان روهینگیا به کشتار و آواره شدن دهها هزار منجر شد و از 25 آگوست 2017 میلادی نزدیک به 436 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش فرار کردند.

این بحران محکومیت های بین الملل را برای میانمار درپی داشته است، به طوری «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه خشونت ارتش میانمار ضد مسلمانان روهینگیا را در سطح کشتار جمعی دانست.

«آنگ سان سوچی» رهبر میانمار به علت خشونت و محکوم نکردن حمله نظامی ضد روهینگیا مورد انتقاداهای شدید قرار گرفت؛ دولت میانمار مدعی شد که این افرارد شهروند میانمار نیستند بلکه مهاجران غیرقانونی هستند.

پایان پیام/44
نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا
نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا نشست شورای امنیت برای  بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
روهینگیا
|
میانمار
|
شورای امنیت سازمان ملل
|

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی