مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز چهارم مهرماه


مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز چهارم مهرماه

بررسی مشکلات آموزش‌وپرورش از سوی کمیته مشترک دولت و مجلس، گزارش بطحایی درباره وضعیت آموزش‌وپرورش، حضور کرباسیان و سیف در فراکسیون امید، تهیه طرحی برای اصلاح ساختار نظام بانکی، محکومیت برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، اعلام وصول طرح اصلاح قانون تخلفات رانندگی، احتمال حضور نمایندگان در مراسم تشییع پیکر شهید حججی و... از جمله مهمترین اخبار امروز...

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس از ساعت ۸ صبح امروز(سه‌شنبه)در جلسه غیر علنی به بررسی مشکلات حوزه آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش پرداختند و در جلسه علنی نیز طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات و ... در جلسه امروز مجلس بررسی شد.

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز چهارم مهرماه

وزیر آموزش و پرورش در جلسه غیر علنی امروز مجلس به ارائه گزارشی درباره وضعیت آموزش‌وپرورش پرداخت. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کمیته‌ای مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت شناسایی و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای رفع مشکلات این وزارتخانه خبر داد.

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز چهارم مهرماه

علیرضا رحیمی از حضور کرباسیان و سیف در جلسه فراکسیون امید خبر داد و اظهار داشت: فراکسیون امید صبح امروز جلسه‌ای را با حضور آقای کرباسیان و سیف با دو دستور کار بررسی مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری و لایحه اصلاح نظام بانکی برگزار کرد. به گفته وی در این جلسه چالش‌های نظام بانکی کشور و ضرورت اصلاحات ساختاری در شبکه بانکی مورد بررسی قرار گرفت و مشخصا موضوع موسسات مالی و اعتباری بویژه کاسپین و آرمان مورد رسیدگی قرار گرفت. در این جلسه موضوع ورود سران سه قوه به پرونده سپرده‌گذاران کاسپین و موسسات مالی نیز بیان شد.

ناطقین امروز مجلس

نماینده آبادان: غرب به تعهدش به برجام احترام گذاشته و عمل کند

بادامچی: متحدان ترامپ به مواضع ضد برجامی رییس‌جمهور آمریکا واکنش منفی نشان دادند

انتقاد نماینده نهاوند از عدم تشکیل جلسه هیئت امنای صندوق ضمانت سپرده‌ها

نماینده کهنوج: ایران شریک قابل اعتماد و تاثیرگذار در صحنه بین‌المللی است

انتقادات کوهکن به عملکرد روسا و اعضای فراکسیون‌های مجلس

***

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه «تمامی اعتراضات کارگران به صورت روزمره در این فراکسیون و کارگروه روابط کار کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود» گفت که یکی از کارکردهای فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی دعوت از کارفرمایان و نماینده کارگران برای بررسی مشکلاتشان است. ما در صورت لزوم این موضوع را در صحن علنی نیز مطرح خواهیم کرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور گفت: بی بند و باری در شهرهای بزرگ، تهاجم سنگین و ابتذال فرهنگی موج می‌زند که لازم است دولت و مسئولان مربوطه در این باره ورود کنند. حجت‌الاسلام احمد سالک در اخطاری گفت: با توجه به اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم تاکید ما بر این است که در وهله اول رئیس جمهور باید قانون امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ کرده و بعد از آن پیگیر اجرایی شدن آن باشد.

محمود صادقی نیز از نامه نمایندگان تهران به رئیس جمهور برای معرفی فرجی دانا به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به ایسنا خبر داد.

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز چهارم مهرماه

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی از محکومیت برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در فراکسیون نمایندگان ولاییخبر داد و گفت در این جلسه اعضای فراکسیون به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظراتشان درباره موضوع همه پرسی اقلیم کردستان پرداختند. همچنین اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت کردستان عراق در جلسه غیرعلنی چهارشنبه مجلس خبر داد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

قاضی‌پور خطاب به لاریجانی: به خاطر تعامل با دولت خودکشی سیاسی هم می‌کنید

انتقاد کواکبیان از نحوه برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس

لاریجانی در پاسخ به تذکر ابطحی: معاونت نظارت لیستی از قوانین لازم‌الاجرا به کمیسیون‌ها برای پیگیری داده است

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر: لایحه اصلاح قانون انتخابات با همکاری مجلس در حال نهایی شدن است

پزشکیان در پاسخ به تذکر سلیمی: دولت قوانین مصوب مجلس را اجرا کند

صادقی: بدون فوت وقت وزیر علوم معرفی شود/ ضرورت اصلاح ترکیب هیات مدیره استقلال و پرسپولیس

نماینده محلات: بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی جدی گرفته و اجرایی شود

بدری: چرا حقوق بازنشستگان با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود؟

پارسایی: دیوان محاسبات توضیح دهد درآمد۸۶۰ میلیارددلاری دولت‌های نهم و دهم کجا هزینه شد؟

نماینده تبریز: دریاچه ارومیه در شرایط بحرانی است

کامران: با تزریق فرهنگ ایثار و شهادت معایب نظام اداری رفع شود

نماینده شاهرود:رئیس‌جمهور وزرای علوم و نیرو را سریعتر معرفی کند

***

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز چهارم مهرماه

محمدجواد ابطحی در خصوص آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: روز گذشته گزارشی که کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه کرده بود در مجلس ارائه شد و در پایان مدیرعامل فعلی این صندوق توضیحاتی ارائه داد. قرار شد ۲ یا ۳ ماه هیئت رئیسه برای واکاوی و پیگیری برخی مسائلی که هنوز به بررسی بیشتری احتیاج دارد مدت تحقیق و تفحص را تمدید کند. این عضو کمیسیون آموزش گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان ماهیت حقوقی مشخصی نداشته است.

در جلسه امروز مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی طرح بیمه موسسان و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد را به کمیسیون مربوطه ارجاع کرد. همچنین مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری تا تاریخ ۹۸/۲/۷ تمدید شد و محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از اعلام وصول طرح نمایندگان برای اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی خبر داد. در ادامه یک فوریت لایحه تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی‌ها به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز چهارم مهرماه

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال حضور نمایندگان در مراسم تشییع پیکر شهید حججی خبر داد و گفت که احتمالا جلسه علنی فردا (چهارشنبه) مجلس ساعت ۱۰ به پایان خواهد رسید تا نمایندگان در مراسم تشییع پیکر شهید حججی حضور یابند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا